ZOBACZ, JAK W DOMOWYM ZACISZU UCZY SIĘ GRUPA I:)
https://photos.app.goo.gl/9Pgn5FPZKBGWXPej8
Czwartek, 26 III:
1. Słuchanie opowiadania I. Słońskiej „Najlepszy ogon na świecie ”
2. Rozmowa na podstawie opowiadania
3. Wykonanie pracy plastycznej pt. „Wiewióreczka mała ”
Piątek, 27 III:
1. Wysłuchanie piosenki ” „Myj ręce z liskiem ”
2. Słuchanie opowiadania ” W marcu jak w garncu” – rozmowa na temat jego treści.
3. Rozwiązanie zagadki i przedstawienie za pomocą wykonanego obrazka- jej wyniku .
Poniedziałek, 30 III:
1. Słuchanie z pomocą aplikacji You Tube odgłosów pasującego deszczu
2. Wykonanie zadań z kart pracy : część 2, str. 7
3. Praca plastyczna z wyprawki: karta 24 – ozdabianie słońca i chmur, naklejanie kropel deszczu
Wtorek, 31 III:
1. „Lubimy się ruszać”- ruletka z zadaniami ruchowymi dla przedszkolaków
2. Rozwiązywanie zagadek dotyczących elementów marcowej pogody
3. Słuchanie wiersza B. Formy „Marcowe kaprysy”, rozmowa na temat jego treści. Nauka I zwrotki utworu
Środa 01 IV:
1. Rozwiązanie zagadki B. Szelągowskiej na temat nowej pory roku – wiosny
2. Słuchanie opowiadania E. Stadtmuller „Witaj wiosno” – rozmowa kierowana na podstawie opowiadania I ilustracji w książce
3. Oglądanie zwiastuna wiosny jakim są bazie kotki
4. Oglądanie zdjęć przedstawiających wiosenne kwiaty – dzielenie ich nazw na sylaby
Czwartek, 02 IV:
1. Zabawa ruchowa według interpretacji Marii Tomaszeskiej „Paluszkowe zabawy”
2 Wykonanie zadań z wyprawki plastycznej – karta C – „Co najpierw a co potem?”
3. Słuchanie piosenki „Maszeruje wiosna” – nauka słów oraz melodii, ilustrowanie ruchem muzyki
Piątek 03 IV:
1.Powroty ptaków 1. „Prawda czy fałsz?” – quiz dydaktyczny – selekcjonowanie informacji o wiośnie
2. Słuchanie opowiadania A. Widzowskiej „Powrót bociana”- rozmowa kierowana na podstawie opowiadania
I ilustracji w książce
3. Oglądanie plansz przedstawiających bociana białego oraz bociana czarnego I ich gniazda
4. Wykonanie zadań z kart pracy – str. 9
Poniedziałek 06 IV:
1. Rozwiązywanie zagadki B. Szelągowskiej ” Koszyczek ”
2. Słuchanie wiersza A. Widzowskiej „Wielkanoc”, rozmowa kierowana na podstawie wiersza
3. Wykonanie zadań z kart pracy str. 11
Wtorek, 07 IV
1. Zakładanie hodowli rzeżuchy – przypomnienie czego potrzebują rośliny aby rosnąć
2. Opowiadanie historyjki obrazkowej dotyczącej tradycji związanych z Wielkanocą
3. Praca plastyczna – malowanie farbami wzorków na pisankach, Wyprawka, karta 8
Środa, 08 IV
1. Zabawy ruchowe przy piosence „Głowa, ramiona, kolana, piety”- nazywanie poszczególnych części ciała
2. Przeliczanie pisanek w zakresie liczby 4
3. Słuchanie piosenki ” Pisanki, kraszanki, skarby wielkanocne”, rozmowa na temat treści piosenki, poznawanie zwyczajów wielkanocnych, nauka słów oraz melodii utworu
Wtorek, 14 IV:
1. Masażyk do wierszyka „Konik” ,
2. Wysłuchanie słuchowiska pt. „Awantura na wiejskim podwórku” ,
3. Wysłuchanie piosenki ” Dziadek fajną farmę miał” – rozmowa na temat jej treści, nauka słów i melodii
Środa, 15 IV:
1. Gra multimedialna: „Zwierzęta hodowlane i ich dzieci”- łączenie w pary rodziców i dzieci,
2. Wysłuchanie bajki pt.” Brzydkie Kaczątko”- rozmowa na temat jego treści, ocena zachowania głównych bohaterów,
3. „Kogo słyszysz?”- słuchanie odgłosów zwierząt,
4. Wykonanie zadań z kart pracy: część druga, str. 12
Czwartek, 16 IV:
1.Wysłuchanie wiersza B. Szelągowskiej „Marsz dla wiosny”- rozmowa na temat jego treści, powtarzanie fragmentów
2. Wykonanie zadań z kart pracy: część druga, str. 13, przeliczanie zwierząt, naśladowanie ich odgłosów
3. Wykonanie pracy plastycznej z wyprawki: karta B – malowanie farbami kaczek w stawie- rozwijanie zdolności plastycznych
Piątek, 17 IV:
2. Wysłuchanie opowiadania A. Widzowskiej „Nauka pływania”- rozmowa kierowana na podstawie opowiadania i ilustracji w książce
Poniedziałek, 20 IV:
1. Przybliżenie dzieciom informacji na temat Dnia Ziemi
2. Wysłuchanie opowiadania „Eko-patrol”- rozmowa n/t jego treści
3. Obejrzenie prezentacji na temat zanieczyszczenia rzek
4. Wysłuchanie piosenki ” Świat w naszych rękach”- nauka słów oraz melodii
Wtorek, 21 IV:
1. Wysłuchanie ” Listu od Ziemii”
2. Rozwiązanie zagadki o ekologii
3. Wysłuchanie opowiadania E. Stadtmuller „Smok Segregiusz”- rozmowa kierowana na podstawie opowiadania i ilustracji w książce
4. Nauka wierszyka B. Szelągowskiej „Kosz na śmieci”
Środa, 22 IV:
Wtorek, 28 IV:
1. Wysłuchanie piosenki ” Jesteśmy Polką i Polakiem- rozmowa na temat treści piosenki, nauka melodii i słów refren
2. Oglądanie zdjęć, pocztówek, map najbliższej okolicy
3. Wykonanie rysunku domu wg polecenia- utrwalenie pojęć: na, przed, obok, nad, za
Środa, 29 IV:
1. Wysłuchanie „Piosenki małego Patrioty”- w wykonaniu „Małej orkiestry naszych dni”
2. Zapoznanie z symbolami Polski- wyjaśnienie pojęć: flaga, godło, hymn Polski
3. Praca plastyczna: wykonanie przestrzennego orła w koronie- nabywanie umiejętności plastyczno- technicznych
Czwartek, 30 IV:
1. Rozwiązywanie zagadek dotyczących Polski- utrwalanie wiadomości ba temat kraju ojczystego
2. Wykonanie zadań z kart pracy: część 2, str. 15
3. Wykonanie pracy plastycznej z wyprawki: karta pracy nr 27- flaga Polski
Poniedziałek, 04 V:
1. „Strażak”- zabawa muzyczno-ruchowa- naśladowanie czynności wykonywanych przez strażaków, poznanie pracy strażaka, utrwalenie nr alarmowego 112 oraz nr do straży pożarnej 998
2. Zabawa paluszkowa ” Zwierzęta na łące”- kształtowanie orientacji w przestrzeni: prawo, lewo
3. „Majowa łąka I jej mieszkańcy”- obejrzenie prezentacji przedstawiające j mieszkańców łąki- wzbogacenie wiedzy na temat przyrody
Wtorek, 05 V:
1. Rozwiązanie wiosennej zagadki
2. Wykonanie zadań z kart pracy: cz.2, str. 16- poszerzanie wiedzy na temat wiosennej łąki
3. Wykonanie pracy plastycznej: ” Gąsienica na łące” – wypychanie gąsienicy z kart wyprawki I rysowanie łąki
Środa, 06 V:
1. Opowieść ruchowa „Wianek dla mamy” – pokazywanie ruchem słów opowiadania
2. Wykonanie pracy plastycznej z wyprawki, karta 28 „Chabry I maki”
3. ” Owady na łące”- lepienie z plasteliny wybranego owada mieszkającego na łące
Czwartek, 07 V:
1. Wysłuchanie opowiadania „Jak biedronka zgubiła kropki”(Na podstawie wiersza W.Chotomskiej)
2. Obejrzenie prezentacji: „Majowa łąka i jej mieszkancy”- utrwalenie nazw zwierząt mieszkających na łące
3. „Wiosenne puzzle”- układanie puzzli online
Piątek, 08 V:
1. Wysłuchanie wiersza pt. „Tęczowa łąka”- rozmowa nt. wysłuchanego utworu
2. Rozwiązywanie zagadek dotyczących życia na łące
3. Spacer na pobliską łąkę, wykonanie bukietu z polnych kwiatów, obserwacja zmian w przyrodzie
Poniedziałek, 11 V:
1. Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej ” Jesteśmy razem”- rozmowa na podstawie utworu
2. Wykonanie zadań z kart pracy: dz.2 nr 17
3. Swobodne wypowiedzi dzieci nt własnej rodziny
Wtorek, 12 V:
1. Kończenie zdań na temat rodziny- wypowiedzi dzieci. Rozwijanie zdolności wypowiadania się na zadany temat
2. Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza B Szelągowskiej „Moja rodzina „- rozmowa nt utworu, powtarzanie fragmentów tekstu
3.” Bukiet dla Mamy i Taty”- wykonanie zadania z wyprawki: karta nr 11
Środa, 13 V:
1. Wysłuchanie piosenki „Dziękuję Mamo, Dziękuję Tato”- rozmowa na temat jej treści
2. Dzielenie wyrazów na sylaby. Wyklaskiwanie słów o prostej budowie fonetycznej
3. Wykonanie pracy plastycznej: rysowanie kredkami swojej rodziny
Czwartek, 14 V:
1. Prezentacja multimedialna: „Zawody naszych rodziców”- rozwiązywanie zagadek
2. Wysłuchanie bajki muzycznej: „Ptasie przygody; Mama Dudka I Dudek
3. Wykonanie pracy plastyczno-technicznej „Parasol w worku”- ćwiczenia oddechowe
Piątek, 15 V:
1. Wysłuchanie I rozwiązanie zagadki B. Szelągowskiej „Rodzina”
2. Wysłuchanie opowiadania E.Stadtmuller ” Dzień rodziców”- rozmowa kierowana na podstawie opowiadania I ilustracji w książce
3. Praca plastyczna ” Ramka na fotografię kociej rodziny” , Wyprawka plastyczna: karta nr 19
Poniedziałek, 18 V:
1. „Moja Mama jest…”- swobodne wypowiedzi dzieci nt cech swoich mam
2. Słuchanie piosenki „Kochana Mamo gdy będę duży”- rozmowa na temat treści piosenki, nauka tekstu oraz melodii
3. Rysowanie kredkami zwierząt występujących w piosence – doskonalenie zdolności manualnych
Wtorek, 19 V:
1. ” Dopasuj emocje” – gra wirtualna, nazywanie emocji
2. „Choć mam rączki małe pomogę mamusi”- nauka słów wyliczanki, zabawy z wykorzystaniem tekstu
3. Gra interaktywna „Rodzina”, doskonalenie pamięci
Środa, 20 V:
1. „Sensoryczna zabawka z recyklingu”- wykonanie zabawki z odpadów- ćwiczenie motoryki małej
2. „Może będę…”- utrwalanie nazw zawodów, poszerzanie wiedzy na ich temat, rozwijanie wyobraźni
3. „Portret mojej Mamy”- rysowanie kredkami, wyjaśnienie pojęcia „portret”, rozwijanie zdolności plastycznych
Czwartek, 21 V:
1. Wysłuchanie piosenki: ” Kocham Cię, Ti Amo, Je T’aime, rozmowa na temat jej treści, nauka słów refrenu oraz melodii piosenki
2. Wysłuchanie I nauka na pamięć wiersza „Laurka” – pielęgnowanie więzi rodzinnych
3. Rysowanie laurki dla Mamy – rozwijanie pomysłowości i kreatywności dzieci
Piątek, 22 V:
1. Zabawa paluszkowa: „Mamo, mamo, co co co ?Rozwijanie motoryki małej
2. Wykonanie plakatu z okazji Dnia Matki z napisem ” KOCHAM” – wzmacnianie więzi rodzinnych, czerpanie radości że wspólnej pracy
3. Wyjście na pobliską łąkę, zebranie polnych kwiatów na bukiet dla Mamy, wykonanie wspólnego zdjęcia
Poniedziałek, 25 V:
1. Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej „Kraina zabawek”, rozmowa na temat jego treści
2. Wykonanie zadań z kart pracy str.18
3. „Moja wymarzona zabawka” – rysowanie kredkami na zadany temat
Wtorek, 26 V:
1. „Zadania- wyzwania”- wybór jednego spośród przygotowanych zadań, które dzieci wykonają dla swoich mam
2. Wspólne obejrzenie prezentacji przygotowanej z okazji Dnia Mamy, recytacja wierszyków, oglądanie plakatów, składanie życzeń z okazji święta mam
3. Łączenie obrazków w pary, przyporządkowanie obrazków przedmiotów z ich cieniem
Środa, 27 V:
1. „Dzieci świata”- oglądanie obrazków przedstawiających dzieci z różnych stron świata, omawianie wyglądu i ubioru dzieci
2. „Brzydkie Kaczątko”- wysłuchanie baśni H.Ch. Andersena. Rozmowa na temat uczuć głównego bohatera, ocena postępowania innych bohaterów utworu
3. Wykonanie obrazka przedstawiającego przygody Brzydkiego Kaczątka
Czwartek, 28 V:
1. Wysłuchanie piosenki w wykonaniu grupy Śpiewające brzdące: „Jesteśmy dziećmi”, rozmowa na temat jej treści
2. Obejrzenie plansz dydaktycznych przedstawiajacych prawa dziecka, zwrócenie uwagi na to że wszystkie dzieci mają takie same prawa
3. Gra wirtualna „Rytmy”, ćwiczenia w powtarzaniu sekwencji, rozwijanie zdolności matematycznych u dzieci
Piątek, 29 V:
1. „Wędrówki języka” – ćwiczenie narządów artykulacyjnych
2. Wysłuchanie opowiadania A. Widzowskiej „Inny”- rozmowa na temat jego treści
3. Rozmowa kierowana nt. „Czym jest tolerancja?”
4 Dzielenie słów na sylaby
Poniedziałek, 01 VI:
1. „Jestem wesołym dzieciakiem”- obejrzenie prezentacji, pozytywne wzmacnianie każdego przedszkolaka
2. „Zagraj ze mną”- gry edukacyjne z okazji Dnia Dziecka
3. „Zasada jest taka- szanuj dzieciaka”- przedstawienie dzieciom plansz dydaktycznych wykonanych przez „Bajkową planetę”, zawierających prawa dziecka
Wtorek, 02 VI:
1. „Wakacje z Migotką I Mateuszem”- wysłuchanie opowiadania
2. „Dzieci świata”- film edukacyjny przedstawiający różne kultury i obyczaje na świecie
3. „Portret mojego przyjaciela”- wykonanie pracy plastycznej, wzmacnianie empatii u dzieci, rozwijanie zdolności plastycznych