Tak w domowym zaciszu bawi się i uczy grupa IV 🙂
Poniedziałek 29.03
- Święta tuż, tuż… Prezentacja Power Point.
- Tradycje Wielkanocne – przypomnienie zwyczajów związanych ze Świętami Wielkanocnymi
na podstawie filmu edukacyjnego oraz ilustracji. - „Baranek Wielkanocny” – praca plastyczna wykonana dowolną techniką. Rozwijanie zdolności artystycznych.
- Zapoznanie z nową literką „W, w” wielką i małą, drukowaną i pisaną. Szukanie wyrazów rozpoczynających się głoską „W”. Uzupełnienie zeszytu z nowo poznaną literką.
- Ćwiczenia w czytaniu oraz karty pracy cz. 4 str. 46-47.
Wtorek 30.03
- Prezentacja Google.
- Słuchanie piosenki pt. „Literka W” (płyta CD „Piosenkowe literki”). „Literka W”. Umuzykalnianie dzieci. Utrwalenie nowo poznanej litery „W”.
- Analiza i synteza słuchowa wyrazu „woda”. Kształcenie umiejętności dokonywania analizy
i syntezy słuchowej wyrazu. - Eksperyment „Gumowe jajko”- Aktywne uczestnictwo w zabawach badawczych.
- Ruch to zdrowie – Zabawy i ćwiczenia gimnastyczne.
- Zabawy matematyczne – Dodawanie w zakresie 10.
- „Zajączek Wielkanocny” – rozwijanie inwencji twórczej.
- Zadania z Kodowania. rozwijanie spostrzegawczości; tworzenie zbiorów według określonych kategorii; odczytywanie, rozumienie symboli i znaków;
Środa 31.03
- Prezentacja – Teatrzyk Kamishibai pt. „Idzie wiosna, Wielkanoc tuż, tuż…”. Rozmowa kierowana
w oparciu o opowiadanie. Rozwijanie mowy poprzez słuchanie opowiadania i zachęcanie
do swobodnych wypowiedzi. - Zabawa Ruletka – zakręć kołem i powiedz, ile sylab i głosek jest w danym wyrazie.
- Koszyczek wielkanocny – wycinanka. Kształtowanie sprawności manualnej poprzez wycinanie.
- Karty pracy „Trefliki w przedszkolu”.
- Piosenka pt. „Święta Wielkanocne”. Umuzykalnianie dzieci. Rozwijanie umiejętności wokalnych poprzez naukę piosenek.
- 6.Masażyk relaksacyjny „Jajeczko” (Marta Jelonek).
Czwartek 01.04
- Prezentacja – Prima Aprilis – świętujemy 1 kwietnia.
- Wysłuchanie opowiadania A. Galicy pt. „Bajeczka wielkanocna”. Rozmowy na temat opowiadania. Wdrażanie do wysłuchania opowiadania, poznanie tradycji wielkanocnych.
- Rozwiązywanie zagadek tematycznie związanych ze Świętami Wielkanocnymi. Poszerzenie wiadomości o tradycjach i zwyczajach wielkanocnych.
- Zadanie do wykonania w kartach pracy.
- Czytamy sylaby. Rozwijanie umiejętności czytania.
- Spektakl teatralny „Święta Wielkanocne” Budzenie szacunku dla tradycji, rozwijanie twórczej aktywności dziecka.
Piątek 02.04
- Patrycja Lipińska dla dzieci – „Jajko, kura, Alleluja”. Koncert Wielkanocny.
- Patrycja Lipińska dla Dzieci i Szalone Małolaty – „Wielkanocny Stół”. Piosenka wielkanocna
dla dzieci. - Składanie życzeń świątecznych.
Wtorek 06.04
- Prezentacja Google Mój Dom
- Ciocia Tunia – Zabawy z figurami. Przypomnienie i utrwalenie figur geometrycznych.
- Domy, w których mieszkamy. Karty pracy Trefliki w przedszkolu.
- Learningapps – Dopasuj budynki według podanych cech: rodzaj budynku, kolor.
- Słuchanie wiersza „Mój dom” Doroty Kossakowskiej. Nauka wiersza na pamięć.
- Zabawa ruchowa przy piosence pt. „Mały domek mam”.
- Utrwalenie litery „Dd” w oparciu o wyraz „dom”.
- Zabawy konstrukcyjne – Rozwijanie sprawności umysłowej, manualnej oraz kreatywności dziecka.
Środa 07.04
- Prezentacja Google „Mamy różne domy”.
- Wysłuchanie opowiadania pt. „Dziwny dom” – rozmowy na podstawie opowiadania
„Moje emocje”. - Zabawa ruletka „Co czuję…”?
- Karty pracy „Trefliki w przedszkolu”.
- Dom rodziny Treflików – kształtowanie umiejętności czytania ze zrozumieniem.
- Zabawa – „Wyrazowa układanka” – kształtowanie słuchu fonematycznego.
- Zabawa taneczna przy piosence „Budujemy Dom”.
- Zwierzęta i ich domy – ćwiczenia spostrzegania wzrokowego.
Czwartek 08.04
- Prezentacja Google – „Zabawy matematyczne”.
- Słuchanie opowiadania pt. „Wędrówka obłoków”. Rozmowa na temat opowiadania.
- Karty pracy „Trefliki w przedszkolu”, posługiwanie się określeniami: wysoko – nisko, wyżej – niżej.
- Aktywny przedszkolak – zestaw ćwiczeń. Rozwijanie sprawności ruchowej.
- „Gdzie jest pies i miś”? – kształtowanie orientacji przestrzennej poprzez określanie położenia przedmiotów w przestrzeni.
- ĆWICZENIE PRAKTYCZNE – Gdzie jest prawo a gdzie lewo? Orientacja na kartce papieru.
- Zabawa matematyczna „Większe, mniejsze, równe”. Stosowanie znaków w praktyce: mniejszy<, większy>, równa się =.
Piątek 09.04
- Prezentacja Google – „Od ziarenka do bochenka”.
- Wysłuchanie opowiadania Jak powstaje chleb. Poznanie etapów powstawania chleba.
- Obejrzenie animacji i wysłuchanie piosenki o młynarzu. Poznanie pracy młynarza.
- „Jak to od początku było” – poznanie pracy rolnika.
- Co robi piekarz? – zapoznanie z pracą piekarza. poznanie podstawowych gatunków zbóż
i pieczywa. - Praca plastyczna – jak powstaje chleb. Rozwijanie kreatywności dzieci.
- Zabawy z literami. Utrwalenie poznanych liter.
Poniedziałek 12.04
- Wprowadzenie litery „Pp” drukowanej i pisanej na podstawie wyrazu „Polska”.
Zapoznanie z literą wielką i małą, drukowaną i pisaną. - Wyszukiwanie na ilustracji nazw przedmiotów, osób, roślin, w których występuje
głoska „P”. Wspólna analiza rysunku. - Wyeksponowanie słowa – wyrazu Polska oraz ilustracji przedstawiającej Polskę.
- Analiza i synteza słuchowa słowa – wyrazu podstawowego „Polska”. Wypowiadanie całego słowa – wyrazu. Wybrzmiewanie kolejnych sylab połączone z klaskaniem – liczenie sylab.
Podział słowa na głoski połączone z liczeniem głosek. Określanie położenia
głoski „P” w słowie- wyrazie „Polska”. Wyszukiwanie głoski „P” w pokazanych obrazkach. - Demonstracja nowej litery małej i wielkiej drukowanej.
- Ćwiczenia w czytaniu – praca z książką „Trefliki w przedszkolu – sześciolatek”.
- Demonstracja nowo poznanej litery małej i wielkiej pisanej. Pokaz pisania litery, analiza kształtu litery, ćwiczenia w pisaniu bezśladowym w powietrzu, na podłodze na tacy z kaszą.
- Nauka Alfabetu- UBU Poznaje literkę P- Bajka.
- Mądre Literki – Nauka pisania polskich liter.
Wtorek 13.04
- Prezentacja Google.
- Słuchanie piosenki pt. „Literka P” (płyta CD „Piosenkowe literki”). „Literka P”.
Utrwalenie nowo poznanej litery „P”. - Podział nazw obrazków na sylaby i głoski. Analiza i synteza słuchowa wyrazów.
Kształcenie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej wyrazu. - Zabawy z sylabami. Doskonalenie spostrzegania wzrokowego.
- Miasto i wieś – Gdzie ja mieszkam? Rozmowy n/t Czym się różni wieś od miasta.
- Najpiękniejsze miejsce świata wysłuchanie piosenki. Umuzykalnianie dzieci.
- Prezentacja mapy – Odszukiwanie miejscowości Rajbrot.
- Praca z wycinanką DOM – kształtowanie umiejętności sprawnego wycinania.
Środa 14.04
- Prezentacja Google.
- Piosenka na powitanie.
- Jakie figury rysuję?” – słuchanie wiersza o figurach – utrwalenie figur geometrycznych.
- Podział nazw figur geometrycznych na sylaby i głoski. Analiza i synteza słuchowa wyrazów. Kształcenie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej wyrazu.
- Karty pracy „Trefliki w przedszkolu”. Kodowanie – zabawy z literami i cyframi.
- Zabawy przy piosence Figury geometryczne.
- Wysłuchanie opowiadania Danuty Wawiłow i Natalii Usenko pt. “Trójkątna Karolina”.
- Praca plastyczna z zastosowaniem figury geometrycznej – trójkąta, według własnego pomysłu. Rozwijanie kreatywności dziecka.
Czwartek 15.04
- Prezentacja Google– „Moja Miejscowość”. Powitanie.
- Wysłuchanie piosenki pt. ‘Mój dom”. Umuzykalnianie dzieci.
- Wiersz pt. „Droga do przedszkola” Bożena Forma. Wdrażanie do uważnego słuchania utworu.
- Moja miejscowość- prezentacja najważniejszych miejsc w miejscowości
zamieszkiwanej przez dzieci. Budzenie przywiązania do swojej miejscowości. - Herby województw Karty pracy „Trefliki w przedszkolu”.
- Herb Gminy Lipnica Murowana – legenda o Królu Władysławie Łokietku.
Rysowanie herbu swojej miejscowości. - Moja miejscowość – praca plastyczna. Rozwijanie kreatywności dzieci.
Piątek 16.04
- Teatrzyk Kamishibai pt. „Brzydkie kaczątko ” . Obejrzenie bajki. on-line.
Rozwijanie zainteresowań czytelniczych u dzieci poprzez prezentację
teatru Kamishibai. Prezentowanie wartościowych treści czytelniczych.
Doskonalenie umiejętności uważnego słuchania prezentowanych utworów. - Praca plastyczna- malowanie fragmentu bajki. Wyzwalanie u dzieci ekspresji
twórczej inspirowanej tematyką bajek i baśni. - Piosenka pt. „Alfabet” Śpiewające Brzdące – Utrwalenie poznanych liter.
- Wiersz „Dni tygodnia”- Utrwalenie dni tygodnia.
- Zagadki n/t Jaka to pora roku. Utrwalenie wiadomości na dany temat.