Poniedziałek 25 I
1.Prezentacja ptaków zimujących w Polsce, jak należy je karmić, co lubią jeść by przetrwać zimę.
2.Wysłuchanie wiersza A. Bajer. „Wróbelki.
3.Praca plastyczna „Wróbelek”
Wtorek 26 I
1.Wysłuchanie piosenki „O wróbelku stempelku”
2.Robienie stempelków na śniegu.
3.Dokarmiamy ptaki w karmniku – ćwiczenia grafomotoryczne, łączenie po śladach, kolorowanie rysunku.
Środa 27 I
1.Przypomnienie poznanych figur geometrycznych (koło, trójkąt, kwadrat).
2.Zapoznanie z nową figurą geometryczną – prostokątem.
3.Praca plastyczna wykonana na podstawie wiersza M. Platy „Pajacyk”.
4.Utrwalenie figur geometrycznych – „Piosenka o figurach”.
Czwartek 28 I
1.Zabawy ruchowe z małpką. Rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej.
2.”Za co kochamy zimę”? Obejrzenie filmu edukacyjnego. Wysłuchanie zimowej piosenki.
3.Praca plastyczna – zimowe drzewko. Malowanie patyczkiem lub paluszkiem.
Piątek 29 I
1.Wprowadzenie do tematu zajęć – zagadka.
2.Gdzie jest pingwin? – praca z obrazkiem. Stosowanie określeń na, za, pod, obok.
3.Praca plastyczna – pingwin wykonana dowolną techniką.
4.Zabawa ruchowa do piosenki „Pingwinek”.
Poniedziałek 29.03
1. ” Wielkanoc” – zapoznanie się ze zwyczajami i tradycjami wielkanocnymi – krótka prezentacja.
2. Wysłuchanie wiersza czytanego przez rodziców ” Święta Wielkanocne”- A. Bayer.
3. Wykonanie dowolną techniką pisanki – KP.
Wtorek 30.03
1. Słuchanie piosenki o kurczaczku.
2. Wykonanie kurczaczka z figur geometrycznych – kółek i trójkątów – oraz własnego pomysłu.
3. Wysłuchanie wiersza A. Bayer – kształcenie dostrzegania humoru w wierszu.
Środa 31.03
1. Przypomnienie piosenki pt. „Pisanki, pisanki”. Aktywne słuchanie tekstu, szukanie odpowiedzi
na pytania.
2. Łączenie w pary takich samych pisanek, kolorowanie obrazka – Karty Pracy str. 10.
3. „Co włożymy do wielkanocnego koszyczka?” – praca z obrazkiem.
4. „Wielkanocny baranek” – praca plastyczne wykonana dowolną techniką.
Czwartek 01.04
1. Słuchanie piosenki o zajączku pt. „Hopla, hopla, raz i dwa skacze zając…”
2.Wysłuchanie opowiadania na podstawie historyjki obrazkowej pt. „Zajączki malują jajka”.
3. Wykonanie zajączka z odbitej rączki na kartce papieru lub wykonywanie dowolnej malowanki.
4. Na zakończenie wysłuchanie świątecznej piosenki.
Piątek 02.04
1. Obejrzenie Koncertu Wielkanocnego pt. „Jajko, Kura, Alleluja” w wykonaniu Patrycji Lipińskiej.
2. Zabawa ruchowa do piosenki „Zając”.
3. Złożenie świątecznych życzeń.
Wtorek 06.04
1. Wysłuchanie piosenki ” W naszym ogródeczku”. Zapoznanie z narzędziami jakich używa ogrodnik
w ogrodzie.
2. Wiosenne kwiaty – prezentacja kwiatów, które kwitną wiosną w naszym ogrodzie.
3. Wykonanie pracy plastycznej tulipanek. Wypełnianie pól plasteliną lub farbą plakatową.
Środa 07.04
1. Hodowla tulipana – słuchanie opowiadania M. Różyckiej „O żółtym tulipanie”.
2. Zapoznanie z budową i warunkami rozwoju tulipana.
3. Czego potrzebują rośliny do życia? – łączenie potrzebnych składników z rośliną.
Czwartek 08.04
1. Rozwiązywanie zagadek słuchowych o bocianie.
2. Wysłuchanie wiersza pt.” Na tej mokrej łące”. Zapoznanie z wyglądem i życiem bociana.
3. Wykonanie pracy plastycznej ” Bociek”.
Piątek 09.04
1. Prezentacja obrazkowa „Za co kochamy wiosnę.”.
2. Słuchanie piosenki pt.” Była sobie żabka mała „.
3. Ćwiczenia z żabką – zabawy ruchowe. Wykonanie karty pracy – doprowadź bociana
do największej żabki i pokoloruj obrazek.
Dla dzieci chętnych żabka metodą origami.
Poniedziałek 12.04
1. Co to są bajki ? Co to są baśnie?- wyszukiwanie ilustracji znanych bajek.
2.Obejrzenie bajki pt.” Wilk i Koźlątka”. Rozmowa z dziećmi na temat bajki.
3. Praca plastyczna pt.” Narysuj Dowolną ilustrację do bajki i pokoloruj.
Wtorek 13.04
1. Co to za bajeczka- odgadywanie po prezentowanych ilustracjach.
2. Wysłuchanie bajki czytanej przez nauczyciela pt.” Czerwony Kapturek”
i przedstawienie historyjki obrazkowej. Odpowiedzi na proste pytania zadawane przez nauczyciela.
3. Wykonanie KP.
Środa 14.04
1. „Pobawmy się w koniki” – zabawa ruchowa ze śpiewem.
2. Prezentacja Power Point.
3. Obejrzenie bajki terapeutycznej pt. „Jak Leon polubił siebie”. Próba odpowiedzi na pytania związane z bajką.
4. Praca plastyczna „Kameleon” wykonana dowolną techniką.
Czwartek 15.04
1. Rozwiązywanie zagadek słownych o tematyce bajkowej.
2. Zapoznanie dzieci z bohaterami bajek – krasnoludki. Śpiewanie piosenki o krasnoludkach,
wysłuchanie wiersza czytanego przez nauczyciela pt. ” Jak wygląda krasnoludek”.
3. Rysowanie lub kolorowanie ulubionego krasnala.
Piątek 16.04
1. Jaka to bajka? – zagadka. Wprowadzenie do tematu.
2. Wysłuchanie bajki pt. „Kot w butach”. Wdrażanie do uważnego słuchania bajki.
3. Wykonanie dowolną techniką pracy plastycznej „Kotek”. Rozwijanie uzdolnień plastycznych.
4. „Połącz te same kotki” – wykonanie kart pracy.