Podsumowanie projektu
„Skąd się biorą produkty ekologiczne”?
Okres przedszkolny jest niezmiernie ważnym etapem kształtowania się postaw determinujących aktualne i przyszłe zachowanie dotyczące zdrowia. Dlatego ważną rzeczą jest edukowanie dzieci
w zakresie żywienia już od najmłodszych lat. Utrwalane wówczas przyzwyczajenia zdrowotne
i nawyki decydują o późniejszym stylu życia. Żywność ekologiczna może mieć wpływ na zdrowy styl życia.
Celem programu było zwiększenie świadomości i wiedzy na temat rolnictwa ekologicznego oraz budowanie właściwych nawyków żywieniowych od najmłodszych lat.
Głównymi założeniem programu było:
-zrozumienie czym jest rolnictwo i produkty ekologicznego
– kształtowanie umiejętności wyboru produktów ekologicznych
– propagowanie zdrowego stylu życia
– zwiększenie wiedzy i świadomości przedszkolaków o nawykach higieniczno – zdrowotnych .
W programie brało udział 23 dzieci. Wprowadzeniem do programu było obejrzenie filmu edukacyjnego pt. „Skąd się biorą produkty ekologiczne” i rozmowa na podstawie ilustracji. Następnym tematem było wysłuchanie opowiadania pt. „Gospodarstwo ekologiczne” i rozmowa
z dziećmi na temat opowiadania. Innym tematem było „ Jak powstaje ekologiczny chleb”.
Kolejnym z tematów było „ Rola pszczół w życiu człowieka” i „ Jak powstaje ekologiczny miód”. Dzieci wykonały pracę plastyczną „Pracowita pszczółka” i rozkoszowały się pysznymi herbatnikami
z miodem. Dużo rozmawialiśmy o owocach ekologicznych i po czym rozpoznajemy produkty ekologiczne.
Podsumowując nasz program obejrzeliśmy film pt. „Kazik i ekologia”. Każde dziecko otrzymało naklejkę ekologiczną. Przedszkolaki były zaangażowane w projekt. Zadawały dużo pytań i same potrafiły odpowiedzieć na różne pytania zadawane przez nauczyciela. Projekt bardzo się podobał.
DM