ZOBACZ, JAK W DOMOWYM ZACISZU UCZY SIĘ GRUPA IV:) 

Galeria 1

Galeria 2

Zapraszamy do obejrzenia filmików:  https://drive.google.com/drive/folders/1bo5UxnRqbczaPhv_5cUzuuPaw6KN4Kko?usp=sharing

 

Czwartek, 26 III:

1. Dodawanie w zakręcie 10

2. Karty pracy (k. fioletowa) – uzupełnić do strony 51

3. Słuchanie piosenki „Maszeruje Wiosna”

Piątek, 27 III:

1.Słuchanie Opowiadania A. Widzowskiej Ozimina

2. Rozmowa na temat opowiadania

3.Ćwiczenia w czytaniu Książka str. 54-55.

Poniedziałek, 30 III:

1. Przypomnienie piosenki „Wiosenne buziaki”.

2. Słuchanie wiersza B. Głodkowskiej „Wiosna i moda”-rozmowa z rodzicem na temat wiersza.

3. Poznanie litery Ł, ł. – analiza i synteza słuchowa słów łodyga, łopata – uzupełnianie kart pracy „Litery i liczby” str. 46-49.

4. Uzupełnienie literki Ł, ł w zeszycie wg wzoru.

Wtorek 31 III:

1. Zajęcia matematyczne – układanie i rozwiązywanie działań na podstawie przedstawionych zdań przy pomocy liczb lub liczmanów. – układanie i rozwiązywanie dowolnych działań w zakresie 10. – karta pracy – pokoloruj wg instrukcji.

2. Karty pracy cz. III (k. fioletowa) – uzupełnić str. 52-55.

3. Praca plastyczna „Wiosenne kwiaty” wykonana wg własnego pomysłu.

Środa 01 IV:

1. Wybrane propozycje zabaw ruchowych.

2. Żaby i żabki. – poznanie etapów rozwoju żaby (plansze i rymowanka) – karty pracy cz. III (k. fioletowa) – uzupełnić str. 55, 56

2. Oglądanie bajki pt. „Historia pewnej Żaby” – rozmowa rodzica z dzieckiem na temat bajki

3. Praca plastyczna „Moja żabka” wykonana wg własnego pomysłu

Czwartek, 02 IV:

1. Zapoznanie z monetami i banknotami o nominałach 1zł, 2zł, 5zł, 10zł. Rozpoznawanie i nazywanie nominałów monet.

2. Słuchanie opowiadania „Przygody Kuby Pieniążka i Żyrafy Lokatki, czyli dziecięcy przewodnik po świecie pieniędzy”.

3. Karty pracy Litery i liczby – uzupełnić str. 50-51.

4. Karty pracy cz. III (k. fioletowa) str. 58-59.

5. Ćwiczenia w dodawaniu i odejmowania w zakresie 10 – działania uzupełnić w zeszycie.

Piątek 03 IV:

1. Wysłuchanie „Wielkanocnej piosenki”. Nauka utworu.

2. Ćwiczenia w czytaniu „Wjazd do Jerozolimy”.

3. Przypomnienie o tradycji wykonywania palm wielkanocnych.

4. Praca plastyczno-techniczna Palma Wielkanocna.

Poniedziałek, 06 IV:

1. Słuchanie opowiadania H. Zdzitowieckiej „Gdzie budować gniazdo?”

2. Rozmowa na temat opowiadania.

3. Film edukacyjny „Ptaki budują gniazda”.

4. Odkrywanie litery J, j. Rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter.

5. Karty pracy Litery i liczby – uzupełnić str. 52-55. Karty pracy cz. III – uzupełnić str. 62-63.

6. Uzupełnienie literki J, j w zeszycie wg wzoru.

Wtorek, 07 IV:

1. Święta Wielkanocne – rozmowa na temat zwyczajów świątecznych w oparciu o ilustracje.

2. Karty pracy cz. III (k. fioletowa) – uzupełnić str. 72-75.

3. Praca plastyczno-techniczna „Wielkanocne zwierzątka” wykonana wg własnego pomysłu.

4. Słuchanie piosenki „Znaki Wielkanocy”.

Środa, 08 IV:

1. Odkrywanie litery F, f.

2. Karty pracy Litery i liczby – uzupełnić str. 58-61. Karty pracy cz. III – uzupełnić str. 76-80.

3. Uzupełnienie literki F, f w zeszycie wg wzoru.

4. Ćwiczenia w czytaniu. Książka str. 58-61.

5. Film edukacyjny – doświadczenia z jajkiem.

Wtorek 14 IV:

1. Propozycje zabaw ruchowych z serii „Zabawy z dzieckiem w domu”.

2. Zajęcia matematyczne – rozwiązywanie prostych zadań tekstowych metodą symulacji. – układanie działań do podanych zadań, – dodawanie i odejmowanie w zakresie 10.

3. Karty pracy Litery i liczby – uzupełnić str. 56-57, 62-63.

Środa, 15 IV:

1. Wysłuchanie piosenki pt. „Wołanie wiosny”.

2. Rozmowa na temat tekstu piosenki.

3. Obejrzenie filmów edukacyjnych: „Wywiad z bocianem”, „7 ciekawostek o bocianach”.

4. Karty pracy cz. III – uzupełnić str. 64-67.

5. Praca plastyczna „Bocian” wykonana wg własnego pomysłu.

Czwartek, 16 IV:

1. Słuchanie opowiadania M. Strękowskiej – Zaremby „Uparty kogut”.

2. Rozmowa na temat treści opowiadania.

3. Ćwiczenia w czytaniu. Książka str. 62-65.

4. Odkrywanie litery Ż, ż.

5. Karty pracy Litery i liczby – uzupełnić str. 64-67.

6. Uzupełnienie literki Ż, ż w zeszycie wg wzoru.

Piątek, 17 IV:

1. Zagadki o zwierzętach gospodarskich.

2. Karty pracy Litery i liczby – uzupełnić str. 68-69.

3. Karty pracy cz. IV – uzupełnić str. 3-11.

4. Praca plastyczna „Moje ulubione zwierzątko„.

Poniedziałek, 20 IV:

1. Wysłuchanie piosenki pt. „Ochroń Ziemię”. Nauka refrenu.

2. Rozmowa na temat treści piosenki.

3. Odkrywanie literki H, h: – karty pracy Litery i liczby – uzupełnić str. 70-73, – uzupełnienie literki H, h w zeszycie wg wzoru, – ćwiczenia w głosowaniu.

4. Pani Wiosna w moim ogrodzie – fotorelacja.

5. Relaksacja – słuchowisko „Odgłosy lasu”.

Wtorek 21 IV:

1. Obejrzenie filmu edukacyjnego pt. „W kontakcie z przyrodą”.

2. Rozwiązywanie zagadek przyrodniczych.

3. Karty pracy cz. IV – uzupełnić str. 14-15.

4. Praca plastyczna „Ja i przyroda”.

Środa 22 IV:

1. Prezentacja PowerPoint. – dołączenie do klubu Przyjaciół Ziemi – kłopoty naszej planety: pożary, susze, topniejące lodowce – Nowa Wyspa – Wyspa Śmieci – kształtowanie dobrych nawyków – sposoby segregacji śmieci

2. Eko – zadania. Wypełnianie kart pracy.

3. Wykonanie plakatu promującego dbanie o naszą Planetę.

Czwartek, 23 IV:

1. Światowy Dzień Książki. Jak powstaje książka? Film edukacyjny Księgarni Dwie Siostry.

2. Zajęcia matematyczne. – przeliczanie elementów – porównywanie liczebności zbiorów – ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu w zakresie 10 – uzupełnianie działań w zeszycie

3. Karty pracy Litery i liczby – uzupełnić str. 74-75.

4. Karty pracy cz. IV – uzupełnić str. 16-18.

Piątek, 24 IV:

1. Ćwiczenia w czytaniu. Książka str. 66-69.

2. Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania.

3. Wdrażanie dzieci do odpowiedzialności za naszą przyrodę. Film edukacyjny „Dlaczego powinniśmy dbać o czyste powietrze?”

4. Przedszkolne laboratorium „Jak znaleźć powietrze” – zabawy badawcze.

Poniedziałek, 27 IV:

1.Ćwiczenia ruchowe z ruletką.

2. Wysłuchanie piosenki „Najpiękniejsze miejsce świata”. Rozmowa na temat treści utworu. Nauka melodii i słów piosenki.

3. Karty pracy cz. IV str. 20-23.

4. Uzupełnianie kart pracy wieś i miasto.

5. Oglądanie zdjęć naszej okolicy.

Wtorek, 28 IV:

1. Zajęcia matematyczne. – Zabawy z kostkami. Rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie 10. – Zapisanie działań w zeszycie.

2. Wysłuchanie legendy „O tym, jak księżna Kinga solą obdarowała polskie Ziemie…”

3. Praca plastyczna – wykonanie ilustracji do legendy.

4. Karty pracy cz. IV – uzupełnić str. 24-25.

Środa, 29 IV:

1. Moja Ojczyzna Polska – prezentacja Power Point.

2. Wysłuchanie wiersza Cz. Janczarskiego „Co to jest Polska?” – poszukiwanie odpowiedzi na pytanie.

3. Poznanie krajobrazów Polski.

4. Wisła – największa rzeka.

5. Warszawa – nasza stolica. Poznanie herbu i najważniejszych zabytków.

6. Puzzle factory – mapa Polski.

7. Karty pracy cz. IV – uzupełnić str. 26,27,29,30,31.

Czwartek, 30 IV:

1. Polskie symbole narodowe – prezentacja Power Point.

2. Wysłuchanie wiersza Cz. Janczarskiego „Barwy Ojczyste”.

3. Wysłuchanie Hymnu Polski.

4. „Piosenka młodego patrioty”.

5. Ćwiczenia w czytaniu – książka str. 70-71.

6. Karty pracy cz. IV str. 28.

7. Praca techniczno – plastyczna „Flaga i godło Polski” wykonana dowolną techniką.

Poniedziałek, 04 V:

1. Słuchanie opowiadania A. Widzowskiej „Zakochany w syrenie”.

2. Rozmowa na temat opowiadania.

3. Ćwiczenia w czytaniu – książka str. 72-73.

4. Wysłuchanie piosenki „Syrenka” – nauka refrenu i pierwszej zwrotki na zasadzie echa muzycznego.

5. Ćwiczenia w pisaniu.

6. Ciekawostki związane z Warszawą – oglądanie mapy miasta oraz zabytków stolicy.

Wtorek, 05 V:

1. Propozycje ćwiczeń ruchowych.

2. Wiersz D. Gellner „Sad rozkwita” – rozmowa na temat jego treści.

3. Filmik YouTube „Niezwykły świat – wiosna w sadzie”.

4. Historyjka obrazkowa „Od kwiatu do owocu”.

5. Wiosenne karty pracy – superkid.

6. Praca plastyczno-techniczna „Wiosenne drzewo”.

Środa, 06 V:

1. Propozycje zabaw i ćwiczeń doskonalących kompetencje matematyczne.

2. Zajęcia matematyczne – ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu w zakresie 10 – uzupełnianie działań w zeszycie – karty pracy: szeregowanie liczb, łączenie działań z wynikami, stosowanie znaków <, >;

Czwartek, 07 V:

1. Prezentacja Power Point.

2. Wprowadzenie – zagadka.

3. Wysłuchanie opowiadania D. Rozwens „Kofenek- tęcza”.

4. Film YouTube „Jak zrobić tęczę?”

5. Kolorowanie mozaiki wg kodu.

6. Eksperyment „Wędrująca woda.

Piątek, 08 V:

1. Przypomnienie i utrwalenie poznanych liter – rymowanka „Abecadło”, piosenka „ABC”.

2. Ćwiczenia w czytaniu.

3. Porównywanie ilości płynów w różnych naczyniach – domowe doświadczenia.

4.Karty pracy cz. IV str. 32-35.

Poniedziałek, 11 V:

1. Ruletka – propozycje ćwiczeń ruchowych.

2. Słuchanie piosenki pt. „Wiosna na łące”. Rozmowa na temat tekstu piosenki.

3. Słuchanie opowiadania M. Strękowskiej-Zaremby „Zabawa w chowanego”.

4. Karty pracy cz. IV str. 36,37.

Wtorek, 12 V:

1. Zagadki – mieszkańcy łąki.

2. Ćwiczenia w czytaniu. Książka str. 74-77.

3. Praca plastyczna „Majowa łąka” wykonana wg własnego pomysłu.

4. Karty pracy – wyszukiwanie różnic, łączenie cyfr.

Środa, 13 V:

1. Piosenka – przypomnienie poznanych figur geometrycznych.

2. Zapoznanie z nową figurą sześcianem.

3. Ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu, zapisywanie działań w zeszycie.

4. Karty pracy cz. IV str. 40-43.

Czwartek, 14 V:

1. Film edukacyjny „Łąka bez tajemnic”.

2. Wyszukiwanie różnic między obrazkami.

3. Łączenie w pary zbiorów z tą samą liczbą owadów.

4. Karty pracy Litery i liczby str. 76.

5. Praca techniczno-plastyczna „Owady” wykonana wg własnego pomysłu.

Piątek, 15 V:

1. Prezentacja Power Point Pszczoły.

2. Zagadka Kubusia Puchatka.

3. Domy pszczół – Barcie, pasieki i ule.

4. „Pracowity jak Pszczoła”, „Gdzie znajdziemy miód” – filmy edukacyjne na portalu scholaris.

5. Kolorowanie mozaiki pszczoły według kodu.

6. Łączymy pszczoły i ule – doskonalenie dodawania i odejmowania.

Poniedziałek, 18 V:

1. Prezentacja Power Point Świętym nie jest się od zaraz.

2. Film z serii Aureola – Święty Jan Paweł II.

3. Ścieżka przyrodniczo – religijna Św. Jana Pawła II w Rajbrocie – oglądanie zdjęć oraz filmu przygotowanego przez ks. Józefa Smolenia.

4. Pamiętamy – prezentacja utworu „Nie zastąpi Ciebie nikt” oraz prac konkursowych „Laurka dla Jana Pawła II”.

Wtorek, 19 V:

1. Wysłuchanie piosenek Arki Noego „Mama królowa”, „Weź mnie na ręce”.

2. Wiersz J. Korczanowskiej „Mama i tata” – rozmowa na temat utworu.

3. Karty pracy cz. IV str. 44-45.

4. Ćwiczenia w pisaniu wyrazów mama i tata.

5. Praca plastyczna „Moja rodzina”.

Środa, 20 V:

1. Prezentacja Power Point Moja Rodzina.

2. Członkowie rodziny – pokrewnieństwo i relacje rodzinne.

3. Ćwiczenie pamięci, koncentracji i spostrzegawczości.

4. Ćwiczenia w czytaniu – książka str. 78-81.

5. Karty pracy „Moja rodzina” – superkid.

Czwartek, 21 V:

1. Prezentacja Power Point Kodowanie.

2. Czym jest kodowanie?

3. Codzienne zakodowane czynności – przykłady.

4. Mozaiki www. Digipuzzle.net.

5. Uzupełnianie dyktanda graficznego.

6. Praca plastyczna „Portret mojej Mamy”.

Piątek, 22 V:

1. Propozycje ćwiczeń ruchowych.

2. Wysłuchanie piosenki „Mój tata”. Rozmowa kierowana na podstawie tekstu piosenki.

3. Karty pracy cz. IV str. 46-49.

4. Praca plastyczna „Portret mojego taty”.

Poniedziałek, 25 V:

1. Wysłuchanie piosenki „Nasze emocje” – rozmowa na temat wysłuchanego utworu.

2. Obejrzenie filmu edukacyjnego „Witajcie emocje” – radość i smutek.

3. Słuchanie opowiadania A. Widzowskiej „Piłka dla wszystkich” – rozmowa kierowana na podstawie utworu.

4. Ćwiczenia w czytaniu. Książka str. 82,83.

5. Karty pracy cz. IV str. 50-51.

Wtorek, 26 V:

1. Wysłuchanie piosenki pt. „Jesteś Mamo skarbem mym”.

2. Prezentacja montażu słowno-muzycznego.

3. Obejrzenie prezentacji „Kwiatki dla Matki”.

4. Zabawa słowna „Kocham moją Mamusię za….”

Środa, 27 V:

1. Zabawa dydaktyczna „Rozpoznajemy emocje”.

2. Ruletka – co czujesz w następujących sytuacjach.

3. Obejrzenie bajki z serii Domisie – Domiś Chwalipiętuś. Rozmowa kierowana na podstawie bajki.

4. Karty pracy – superkid.

5. Praca plastyczna „Moje emocje” wykonana wg własnego pomysłu.

Czwartek, 28 V:

1. Prezentacja Power Point „Powtarzamy” . Powtórzenie i utrwalenie, pór roku, dni tygodnia i miesięcy.

2. Pory roku – piosenka „Cztery pory roku”, zagadki, uzupełnianie liter w nazwach pór roku.

3. Dni tygodnia – wiersz J. Brzechwa „Tydzień”.

4. Miesiące – wiersz E. M. Skorek „Nazwy miesięcy”.

5. Karty pracy cz. IV str. 52-54.

Piątek, 29 V:

1. Obejrzenie filmu edukacyjnego „Bajki Gilusia. Proste działania matematyczne”.

2. Doskonalenie dodawania i odejmowania w zakresie 10 (20). Rozwiązywanie działań w zeszycie.

3. Propozycje kart pracy.

4. Konstruujemy – tworzenie budowli z klocków.

Poniedziałek, 01 VI:

1. Obejrzenie filmu edukacyjnego „Dzieci świata”.

2. Kim jestem? – ćwiczenia w czytaniu.

3. Uzupełnianie kolorowanek.

4. Wysłuchanie piosenki M. Jeżowskiej „Kolorowe dzieci”.

5. Złożenie życzeń z okazji Dnia Dziecka – prezentacja.

Wtorek, 02 VI:

1. Wysłuchanie „Piosenki o prawach dziecka” – rozmowa kierowana na podstawie utworu.

2. Dzieci i ich prawa – zapoznanie z podstawowymi prawami na podstawie plakatu.

3. Ćwiczenia w czytaniu i pisaniu.

Środa, 03 VI:

1. Propozycje ćwiczeń i zabaw ruchowych.

2. Zajęcia matematyczne. Przypomnienie i utrwalenie stosowania znaków <, >, =.

3. Karty pracy – superkid.

4. Karty pracy cz. IV str. 56-59.

5. Film edukacyjny – nauka liczenia dla dzieci.

Czwartek, 04 VI:

1. Obejrzenie filmu edukacyjnego „Szkoła profesora Szymona – Kontynenty”.

2. Zapoznanie z globusem – kulistym modelem Ziemi.

3. Wysłuchanie opowiadania M. Strękowskiej – Zaremby „Wakacyjne podróże”.

4. Rozmowa na temat treści opowiadania.

5. Praca plastyczna „Moje wymarzone wakacje”.

Piątek, 05 VI:

1. Film edukacyjny „Sowa Mądrą Głowa”. Przypomnienie i utrwalenie poznanych samogłosek i spółgłosek.

2. Ćwiczenia w czytaniu. Książka str. 84-85.

3. „Fantazyjne literki” – praca plastyczna.

Poniedziałek, 08 VI:

1. Prezentacja Power Point Środki lokomocji.

2. Co lata? – Samolot, helikopter, rakieta, balon.

3. Puzzle factory – „Samoloty”.

4. Co, jeździ? – Samochód, lokomotywa, rower.

5. Wysłuchanie piosenki „Rodzinna wycieczka”.

6. Co pływa? – żaglówka, motorówka, łódź podwodna.

7. Praca techniczna metodą origami „Łódka”.

Wtorek, 09 VI:

1. Propozycje ćwiczeń ruchowych.

2. Obejrzenie bajki z serii „Byli sobie wynalazcy – historia lotnictwa”.

3. Karty pracy cz. IV str. 63,66,67.

4. Pojazdy – uzupełnianie kolorowanek.

5. Dzień Przyjaciela – wykonanie laurki.

Środa, 10 VI:

1. Obejrzenie filmiku pt. „Jak powstają lizaki?”

2. Wysłuchanie „Bajki o cukrze”. Zwrócenie uwagi jak ważne dla zdrowia jest właściwe odżywianie.

3. Praca plastyczna „Mój wymarzony lizak”.

Czwartek, 11 VI:

Boże Ciało – dzień wolny od zajęć dydaktycznych i wychowawczych

Piątek, 12 VI:

1. Przypomnienie nazw dni tygodnia.

2. Zajęcia matematyczne „Słodkie cukierki” . – przeliczanie i porównywanie elementów w zbiorach, – utrwalenie stosowania znaków >, <, =, – ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu, – zapisywanie działań w zeszycie, – „Znajdź wszystkie figury” – zabawa na spostrzegawczość.

Poniedziałek, 15 VI:

1. Wysłuchanie piosenki pt. „Już wkrótce wakacje”. Nauka tekstu piosenki na zasadzie echa muzycznego.

2. Karty pracy cz. IV str. 68-70.

3. Rybka – ćwiczenia grafomotoryczne.

4. Co zabrać na basen – ćwiczenia spostrzegawczości.

Wtorek, 16 VI:

1. Wysłuchanie wiersza M. Golc pt.”Słoneczny uśmiech”. Rozmowa na temat jego treści.

2. Co zabrać w góry a co nad morze? – oglądanie plansz przedstawiających strój oraz akcesoria przydatne podczas wyjazdu.

3. Ćwiczenia w czytaniu. Książka str. 94, 95.

4. Wysłuchanie piosenki pt. „Bezpieczne wakacje”. Przypomnienie i utrwalenie zasad bezpiecznego wypoczynku.

5. Praca plastyczna „Żaglówka”.

Środa, 17 VI:

1. Propozycje zabaw ruchowych.

2. Rozwiązywanie zagadek tematycznie związanych z wakacjami.

3. Obejrzenie filmiku pt. „Atrakcje w bezpieczne wakacje”.

4. Odszukiwanie szczegółów, którymi różnią się obrazki. Ćwiczenie koncentracji uwagi oraz percepcji wzrokowej.

5. Karty pracy cz. IV str. 71.

Czwartek, 18 VI:

1. Wysłuchanie wiersza A. Fredro pt. „Małpa w kąpieli”, rozmowa na temat jego treści.

2. Ćwiczenia w czytaniu – książka str. 92,93.

3. Obejrzenie bajki pt. „Ciekawski Gorge – piesza wycieczka”.

Piątek, 19 VI:

1. Wysłuchanie wiersza D. Gellner pt. „Kolorowy pociąg”.

2. Rozmowa kierowana na temat treści wysłuchanego utworu.

3. Praca techniczno-plastyczna. Naklejanie przez dzieci elementów pociągu zgodnie z treścią wiersza.

4. Ćwiczenia matematyczne: przeliczanie wagonów i kół.

Poniedziałek, 22 VI:

1. Wysłuchanie piosenki „Przyszło lato”.

2. „Zagadkowe lato” – film YouTube. Zapoznanie z podstawowymi skojarzeniami związanymi z nową porą roku.

3. Praca plastyczna „Lody”.

4. Karty pracy cz. IV str. 72-75.

Wtorek, 23 VI:

1. Wysłuchanie wiersza B. Kosmowskiej pt. „Dzień Taty”, rozmowa na temat jego treści.

2. Mój tata – piosenka dedykowana Tatusiom.

3. Wykonanie laurki.

4. Złożenie życzeń Tatusiom z okazji ich święta.

Środa, 24 VI:

1. Propozycje ćwiczeń ruchowych.

2. „Pożegnanie Ady z przedszkolem”. Ćwiczenia w czytaniu str. 86-89.

3. Karty pracy cz. IV str. 76-77.

4. Wakacyjna gra planszowa.

Czwartek, 25 VI:

1. Wysłuchanie piosenki „Na zawsze zapamiętasz”.

2. Ćwiczenia w czytaniu. Książka str. 96.

3. „Sprawdź gdzie wypoczywają dzieci” – puzzle factory.

4. Wakacyjne karty pracy – superkid.

5. Podziękowania i składanie życzeń.

Piątek, 26 VI:

1. Zakończenie roku szkolnego