ZOBACZ, JAK W DOMOWYM ZACISZU UCZY SIĘ GRUPA IV:)
Zapraszamy do obejrzenia filmików: https://drive.google.com/drive/folders/1bo5UxnRqbczaPhv_5cUzuuPaw6KN4Kko?usp=sharing
Czwartek, 26 III:
1. Dodawanie w zakręcie 10
2. Karty pracy (k. fioletowa) – uzupełnić do strony 51
3. Słuchanie piosenki „Maszeruje Wiosna”
Piątek, 27 III:
1.Słuchanie Opowiadania A. Widzowskiej Ozimina
2. Rozmowa na temat opowiadania
3.Ćwiczenia w czytaniu Książka str. 54-55.
Poniedziałek, 30 III:
1. Przypomnienie piosenki „Wiosenne buziaki”.
2. Słuchanie wiersza B. Głodkowskiej „Wiosna i moda”-rozmowa z rodzicem na temat wiersza.
3. Poznanie litery Ł, ł. – analiza i synteza słuchowa słów łodyga, łopata – uzupełnianie kart pracy „Litery i liczby” str. 46-49.
4. Uzupełnienie literki Ł, ł w zeszycie wg wzoru.
Wtorek 31 III:
1. Zajęcia matematyczne – układanie i rozwiązywanie działań na podstawie przedstawionych zdań przy pomocy liczb lub liczmanów. – układanie i rozwiązywanie dowolnych działań w zakresie 10. – karta pracy – pokoloruj wg instrukcji.
2. Karty pracy cz. III (k. fioletowa) – uzupełnić str. 52-55.
3. Praca plastyczna „Wiosenne kwiaty” wykonana wg własnego pomysłu.
Środa 01 IV:
1. Wybrane propozycje zabaw ruchowych.
2. Żaby i żabki. – poznanie etapów rozwoju żaby (plansze i rymowanka) – karty pracy cz. III (k. fioletowa) – uzupełnić str. 55, 56
2. Oglądanie bajki pt. „Historia pewnej Żaby” – rozmowa rodzica z dzieckiem na temat bajki
3. Praca plastyczna „Moja żabka” wykonana wg własnego pomysłu
Czwartek, 02 IV:
1. Zapoznanie z monetami i banknotami o nominałach 1zł, 2zł, 5zł, 10zł. Rozpoznawanie i nazywanie nominałów monet.
2. Słuchanie opowiadania „Przygody Kuby Pieniążka i Żyrafy Lokatki, czyli dziecięcy przewodnik po świecie pieniędzy”.
3. Karty pracy Litery i liczby – uzupełnić str. 50-51.
4. Karty pracy cz. III (k. fioletowa) str. 58-59.
5. Ćwiczenia w dodawaniu i odejmowania w zakresie 10 – działania uzupełnić w zeszycie.
Piątek 03 IV:
1. Wysłuchanie „Wielkanocnej piosenki”. Nauka utworu.
2. Ćwiczenia w czytaniu „Wjazd do Jerozolimy”.
3. Przypomnienie o tradycji wykonywania palm wielkanocnych.
4. Praca plastyczno-techniczna Palma Wielkanocna.
Poniedziałek, 06 IV:
1. Słuchanie opowiadania H. Zdzitowieckiej „Gdzie budować gniazdo?”
2. Rozmowa na temat opowiadania.
3. Film edukacyjny „Ptaki budują gniazda”.
4. Odkrywanie litery J, j. Rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter.
5. Karty pracy Litery i liczby – uzupełnić str. 52-55. Karty pracy cz. III – uzupełnić str. 62-63.
6. Uzupełnienie literki J, j w zeszycie wg wzoru.
Wtorek, 07 IV:
1. Święta Wielkanocne – rozmowa na temat zwyczajów świątecznych w oparciu o ilustracje.
2. Karty pracy cz. III (k. fioletowa) – uzupełnić str. 72-75.
3. Praca plastyczno-techniczna „Wielkanocne zwierzątka” wykonana wg własnego pomysłu.
4. Słuchanie piosenki „Znaki Wielkanocy”.
Środa, 08 IV:
1. Odkrywanie litery F, f.
2. Karty pracy Litery i liczby – uzupełnić str. 58-61. Karty pracy cz. III – uzupełnić str. 76-80.
3. Uzupełnienie literki F, f w zeszycie wg wzoru.
4. Ćwiczenia w czytaniu. Książka str. 58-61.
5. Film edukacyjny – doświadczenia z jajkiem.
Wtorek 14 IV:
1. Propozycje zabaw ruchowych z serii „Zabawy z dzieckiem w domu”.
2. Zajęcia matematyczne – rozwiązywanie prostych zadań tekstowych metodą symulacji. – układanie działań do podanych zadań, – dodawanie i odejmowanie w zakresie 10.
3. Karty pracy Litery i liczby – uzupełnić str. 56-57, 62-63.
Środa, 15 IV:
1. Wysłuchanie piosenki pt. „Wołanie wiosny”.
2. Rozmowa na temat tekstu piosenki.
3. Obejrzenie filmów edukacyjnych: „Wywiad z bocianem”, „7 ciekawostek o bocianach”.
4. Karty pracy cz. III – uzupełnić str. 64-67.
5. Praca plastyczna „Bocian” wykonana wg własnego pomysłu.
Czwartek, 16 IV:
1. Słuchanie opowiadania M. Strękowskiej – Zaremby „Uparty kogut”.
2. Rozmowa na temat treści opowiadania.
3. Ćwiczenia w czytaniu. Książka str. 62-65.
4. Odkrywanie litery Ż, ż.
5. Karty pracy Litery i liczby – uzupełnić str. 64-67.
6. Uzupełnienie literki Ż, ż w zeszycie wg wzoru.
Piątek, 17 IV:
1. Zagadki o zwierzętach gospodarskich.
2. Karty pracy Litery i liczby – uzupełnić str. 68-69.
3. Karty pracy cz. IV – uzupełnić str. 3-11.
4. Praca plastyczna „Moje ulubione zwierzątko„.
Poniedziałek, 20 IV:
1. Wysłuchanie piosenki pt. „Ochroń Ziemię”. Nauka refrenu.
2. Rozmowa na temat treści piosenki.
3. Odkrywanie literki H, h: – karty pracy Litery i liczby – uzupełnić str. 70-73, – uzupełnienie literki H, h w zeszycie wg wzoru, – ćwiczenia w głosowaniu.
4. Pani Wiosna w moim ogrodzie – fotorelacja.
5. Relaksacja – słuchowisko „Odgłosy lasu”.
Wtorek 21 IV:
1. Obejrzenie filmu edukacyjnego pt. „W kontakcie z przyrodą”.
2. Rozwiązywanie zagadek przyrodniczych.
3. Karty pracy cz. IV – uzupełnić str. 14-15.
4. Praca plastyczna „Ja i przyroda”.
Środa 22 IV:
1. Prezentacja PowerPoint. – dołączenie do klubu Przyjaciół Ziemi – kłopoty naszej planety: pożary, susze, topniejące lodowce – Nowa Wyspa – Wyspa Śmieci – kształtowanie dobrych nawyków – sposoby segregacji śmieci
2. Eko – zadania. Wypełnianie kart pracy.
3. Wykonanie plakatu promującego dbanie o naszą Planetę.
Czwartek, 23 IV:
1. Światowy Dzień Książki. Jak powstaje książka? Film edukacyjny Księgarni Dwie Siostry.
2. Zajęcia matematyczne. – przeliczanie elementów – porównywanie liczebności zbiorów – ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu w zakresie 10 – uzupełnianie działań w zeszycie
3. Karty pracy Litery i liczby – uzupełnić str. 74-75.
4. Karty pracy cz. IV – uzupełnić str. 16-18.
Piątek, 24 IV:
1. Ćwiczenia w czytaniu. Książka str. 66-69.
2. Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania.
3. Wdrażanie dzieci do odpowiedzialności za naszą przyrodę. Film edukacyjny „Dlaczego powinniśmy dbać o czyste powietrze?”
4. Przedszkolne laboratorium „Jak znaleźć powietrze” – zabawy badawcze.
Poniedziałek, 27 IV:
1.Ćwiczenia ruchowe z ruletką.
2. Wysłuchanie piosenki „Najpiękniejsze miejsce świata”. Rozmowa na temat treści utworu. Nauka melodii i słów piosenki.
3. Karty pracy cz. IV str. 20-23.
4. Uzupełnianie kart pracy wieś i miasto.
5. Oglądanie zdjęć naszej okolicy.
Wtorek, 28 IV:
1. Zajęcia matematyczne. – Zabawy z kostkami. Rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie 10. – Zapisanie działań w zeszycie.
2. Wysłuchanie legendy „O tym, jak księżna Kinga solą obdarowała polskie Ziemie…”
3. Praca plastyczna – wykonanie ilustracji do legendy.
4. Karty pracy cz. IV – uzupełnić str. 24-25.
Środa, 29 IV:
1. Moja Ojczyzna Polska – prezentacja Power Point.
2. Wysłuchanie wiersza Cz. Janczarskiego „Co to jest Polska?” – poszukiwanie odpowiedzi na pytanie.
3. Poznanie krajobrazów Polski.
4. Wisła – największa rzeka.
5. Warszawa – nasza stolica. Poznanie herbu i najważniejszych zabytków.
6. Puzzle factory – mapa Polski.
7. Karty pracy cz. IV – uzupełnić str. 26,27,29,30,31.
Czwartek, 30 IV:
1. Polskie symbole narodowe – prezentacja Power Point.
2. Wysłuchanie wiersza Cz. Janczarskiego „Barwy Ojczyste”.
3. Wysłuchanie Hymnu Polski.
4. „Piosenka młodego patrioty”.
5. Ćwiczenia w czytaniu – książka str. 70-71.
6. Karty pracy cz. IV str. 28.
7. Praca techniczno – plastyczna „Flaga i godło Polski” wykonana dowolną techniką.
Poniedziałek, 04 V:
1. Słuchanie opowiadania A. Widzowskiej „Zakochany w syrenie”.
2. Rozmowa na temat opowiadania.
3. Ćwiczenia w czytaniu – książka str. 72-73.
4. Wysłuchanie piosenki „Syrenka” – nauka refrenu i pierwszej zwrotki na zasadzie echa muzycznego.
5. Ćwiczenia w pisaniu.
6. Ciekawostki związane z Warszawą – oglądanie mapy miasta oraz zabytków stolicy.
Wtorek, 05 V:
1. Propozycje ćwiczeń ruchowych.
2. Wiersz D. Gellner „Sad rozkwita” – rozmowa na temat jego treści.
3. Filmik YouTube „Niezwykły świat – wiosna w sadzie”.
4. Historyjka obrazkowa „Od kwiatu do owocu”.
5. Wiosenne karty pracy – superkid.
6. Praca plastyczno-techniczna „Wiosenne drzewo”.
Środa, 06 V:
1. Propozycje zabaw i ćwiczeń doskonalących kompetencje matematyczne.
2. Zajęcia matematyczne – ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu w zakresie 10 – uzupełnianie działań w zeszycie – karty pracy: szeregowanie liczb, łączenie działań z wynikami, stosowanie znaków <, >;
Czwartek, 07 V:
1. Prezentacja Power Point.
2. Wprowadzenie – zagadka.
3. Wysłuchanie opowiadania D. Rozwens „Kofenek- tęcza”.
4. Film YouTube „Jak zrobić tęczę?”
5. Kolorowanie mozaiki wg kodu.
6. Eksperyment „Wędrująca woda.
Piątek, 08 V:
1. Przypomnienie i utrwalenie poznanych liter – rymowanka „Abecadło”, piosenka „ABC”.
2. Ćwiczenia w czytaniu.
3. Porównywanie ilości płynów w różnych naczyniach – domowe doświadczenia.
4.Karty pracy cz. IV str. 32-35.
Poniedziałek, 11 V:
1. Ruletka – propozycje ćwiczeń ruchowych.
2. Słuchanie piosenki pt. „Wiosna na łące”. Rozmowa na temat tekstu piosenki.
3. Słuchanie opowiadania M. Strękowskiej-Zaremby „Zabawa w chowanego”.
4. Karty pracy cz. IV str. 36,37.
Wtorek, 12 V:
1. Zagadki – mieszkańcy łąki.
2. Ćwiczenia w czytaniu. Książka str. 74-77.
3. Praca plastyczna „Majowa łąka” wykonana wg własnego pomysłu.
4. Karty pracy – wyszukiwanie różnic, łączenie cyfr.
Środa, 13 V:
1. Piosenka – przypomnienie poznanych figur geometrycznych.
2. Zapoznanie z nową figurą sześcianem.
3. Ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu, zapisywanie działań w zeszycie.
4. Karty pracy cz. IV str. 40-43.
Czwartek, 14 V:
1. Film edukacyjny „Łąka bez tajemnic”.
2. Wyszukiwanie różnic między obrazkami.
3. Łączenie w pary zbiorów z tą samą liczbą owadów.
4. Karty pracy Litery i liczby str. 76.
5. Praca techniczno-plastyczna „Owady” wykonana wg własnego pomysłu.
Piątek, 15 V:
1. Prezentacja Power Point Pszczoły.
2. Zagadka Kubusia Puchatka.
3. Domy pszczół – Barcie, pasieki i ule.
4. „Pracowity jak Pszczoła”, „Gdzie znajdziemy miód” – filmy edukacyjne na portalu scholaris.
5. Kolorowanie mozaiki pszczoły według kodu.
6. Łączymy pszczoły i ule – doskonalenie dodawania i odejmowania.
Poniedziałek, 18 V:
1. Prezentacja Power Point Świętym nie jest się od zaraz.
2. Film z serii Aureola – Święty Jan Paweł II.
3. Ścieżka przyrodniczo – religijna Św. Jana Pawła II w Rajbrocie – oglądanie zdjęć oraz filmu przygotowanego przez ks. Józefa Smolenia.
4. Pamiętamy – prezentacja utworu „Nie zastąpi Ciebie nikt” oraz prac konkursowych „Laurka dla Jana Pawła II”.
Wtorek, 19 V:
1. Wysłuchanie piosenek Arki Noego „Mama królowa”, „Weź mnie na ręce”.
2. Wiersz J. Korczanowskiej „Mama i tata” – rozmowa na temat utworu.
3. Karty pracy cz. IV str. 44-45.
4. Ćwiczenia w pisaniu wyrazów mama i tata.
5. Praca plastyczna „Moja rodzina”.
Środa, 20 V:
1. Prezentacja Power Point Moja Rodzina.
2. Członkowie rodziny – pokrewnieństwo i relacje rodzinne.
3. Ćwiczenie pamięci, koncentracji i spostrzegawczości.
4. Ćwiczenia w czytaniu – książka str. 78-81.
5. Karty pracy „Moja rodzina” – superkid.
Czwartek, 21 V:
1. Prezentacja Power Point Kodowanie.
2. Czym jest kodowanie?
3. Codzienne zakodowane czynności – przykłady.
4. Mozaiki www. Digipuzzle.net.
5. Uzupełnianie dyktanda graficznego.
6. Praca plastyczna „Portret mojej Mamy”.
Piątek, 22 V:
1. Propozycje ćwiczeń ruchowych.
2. Wysłuchanie piosenki „Mój tata”. Rozmowa kierowana na podstawie tekstu piosenki.
3. Karty pracy cz. IV str. 46-49.
4. Praca plastyczna „Portret mojego taty”.
Poniedziałek, 25 V:
1. Wysłuchanie piosenki „Nasze emocje” – rozmowa na temat wysłuchanego utworu.
2. Obejrzenie filmu edukacyjnego „Witajcie emocje” – radość i smutek.
3. Słuchanie opowiadania A. Widzowskiej „Piłka dla wszystkich” – rozmowa kierowana na podstawie utworu.
4. Ćwiczenia w czytaniu. Książka str. 82,83.
5. Karty pracy cz. IV str. 50-51.
Wtorek, 26 V:
1. Wysłuchanie piosenki pt. „Jesteś Mamo skarbem mym”.
2. Prezentacja montażu słowno-muzycznego.
3. Obejrzenie prezentacji „Kwiatki dla Matki”.
4. Zabawa słowna „Kocham moją Mamusię za….”
Środa, 27 V:
1. Zabawa dydaktyczna „Rozpoznajemy emocje”.
2. Ruletka – co czujesz w następujących sytuacjach.
3. Obejrzenie bajki z serii Domisie – Domiś Chwalipiętuś. Rozmowa kierowana na podstawie bajki.
4. Karty pracy – superkid.
5. Praca plastyczna „Moje emocje” wykonana wg własnego pomysłu.
Czwartek, 28 V:
1. Prezentacja Power Point „Powtarzamy” . Powtórzenie i utrwalenie, pór roku, dni tygodnia i miesięcy.
2. Pory roku – piosenka „Cztery pory roku”, zagadki, uzupełnianie liter w nazwach pór roku.
3. Dni tygodnia – wiersz J. Brzechwa „Tydzień”.
4. Miesiące – wiersz E. M. Skorek „Nazwy miesięcy”.
5. Karty pracy cz. IV str. 52-54.
Piątek, 29 V:
1. Obejrzenie filmu edukacyjnego „Bajki Gilusia. Proste działania matematyczne”.
2. Doskonalenie dodawania i odejmowania w zakresie 10 (20). Rozwiązywanie działań w zeszycie.
3. Propozycje kart pracy.
4. Konstruujemy – tworzenie budowli z klocków.
Poniedziałek, 01 VI:
1. Obejrzenie filmu edukacyjnego „Dzieci świata”.
2. Kim jestem? – ćwiczenia w czytaniu.
3. Uzupełnianie kolorowanek.
4. Wysłuchanie piosenki M. Jeżowskiej „Kolorowe dzieci”.
5. Złożenie życzeń z okazji Dnia Dziecka – prezentacja.
Wtorek, 02 VI:
1. Wysłuchanie „Piosenki o prawach dziecka” – rozmowa kierowana na podstawie utworu.
2. Dzieci i ich prawa – zapoznanie z podstawowymi prawami na podstawie plakatu.
3. Ćwiczenia w czytaniu i pisaniu.
Środa, 03 VI:
1. Propozycje ćwiczeń i zabaw ruchowych.
2. Zajęcia matematyczne. Przypomnienie i utrwalenie stosowania znaków <, >, =.
3. Karty pracy – superkid.
4. Karty pracy cz. IV str. 56-59.
5. Film edukacyjny – nauka liczenia dla dzieci.
Czwartek, 04 VI:
1. Obejrzenie filmu edukacyjnego „Szkoła profesora Szymona – Kontynenty”.
2. Zapoznanie z globusem – kulistym modelem Ziemi.
3. Wysłuchanie opowiadania M. Strękowskiej – Zaremby „Wakacyjne podróże”.
4. Rozmowa na temat treści opowiadania.
5. Praca plastyczna „Moje wymarzone wakacje”.
Piątek, 05 VI:
1. Film edukacyjny „Sowa Mądrą Głowa”. Przypomnienie i utrwalenie poznanych samogłosek i spółgłosek.
2. Ćwiczenia w czytaniu. Książka str. 84-85.
3. „Fantazyjne literki” – praca plastyczna.
Poniedziałek, 08 VI:
1. Prezentacja Power Point Środki lokomocji.
2. Co lata? – Samolot, helikopter, rakieta, balon.
3. Puzzle factory – „Samoloty”.
4. Co, jeździ? – Samochód, lokomotywa, rower.
5. Wysłuchanie piosenki „Rodzinna wycieczka”.
6. Co pływa? – żaglówka, motorówka, łódź podwodna.
7. Praca techniczna metodą origami „Łódka”.
Wtorek, 09 VI:
1. Propozycje ćwiczeń ruchowych.
2. Obejrzenie bajki z serii „Byli sobie wynalazcy – historia lotnictwa”.
3. Karty pracy cz. IV str. 63,66,67.
4. Pojazdy – uzupełnianie kolorowanek.
5. Dzień Przyjaciela – wykonanie laurki.
Środa, 10 VI:
1. Obejrzenie filmiku pt. „Jak powstają lizaki?”
2. Wysłuchanie „Bajki o cukrze”. Zwrócenie uwagi jak ważne dla zdrowia jest właściwe odżywianie.
3. Praca plastyczna „Mój wymarzony lizak”.
Czwartek, 11 VI:
Boże Ciało – dzień wolny od zajęć dydaktycznych i wychowawczych
Piątek, 12 VI:
1. Przypomnienie nazw dni tygodnia.
2. Zajęcia matematyczne „Słodkie cukierki” . – przeliczanie i porównywanie elementów w zbiorach, – utrwalenie stosowania znaków >, <, =, – ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu, – zapisywanie działań w zeszycie, – „Znajdź wszystkie figury” – zabawa na spostrzegawczość.
Poniedziałek, 15 VI:
1. Wysłuchanie piosenki pt. „Już wkrótce wakacje”. Nauka tekstu piosenki na zasadzie echa muzycznego.
2. Karty pracy cz. IV str. 68-70.
3. Rybka – ćwiczenia grafomotoryczne.
4. Co zabrać na basen – ćwiczenia spostrzegawczości.
Wtorek, 16 VI:
1. Wysłuchanie wiersza M. Golc pt.”Słoneczny uśmiech”. Rozmowa na temat jego treści.
2. Co zabrać w góry a co nad morze? – oglądanie plansz przedstawiających strój oraz akcesoria przydatne podczas wyjazdu.
3. Ćwiczenia w czytaniu. Książka str. 94, 95.
4. Wysłuchanie piosenki pt. „Bezpieczne wakacje”. Przypomnienie i utrwalenie zasad bezpiecznego wypoczynku.
5. Praca plastyczna „Żaglówka”.
Środa, 17 VI:
1. Propozycje zabaw ruchowych.
2. Rozwiązywanie zagadek tematycznie związanych z wakacjami.
3. Obejrzenie filmiku pt. „Atrakcje w bezpieczne wakacje”.
4. Odszukiwanie szczegółów, którymi różnią się obrazki. Ćwiczenie koncentracji uwagi oraz percepcji wzrokowej.
5. Karty pracy cz. IV str. 71.
Czwartek, 18 VI:
1. Wysłuchanie wiersza A. Fredro pt. „Małpa w kąpieli”, rozmowa na temat jego treści.
2. Ćwiczenia w czytaniu – książka str. 92,93.
3. Obejrzenie bajki pt. „Ciekawski Gorge – piesza wycieczka”.
Piątek, 19 VI:
1. Wysłuchanie wiersza D. Gellner pt. „Kolorowy pociąg”.
2. Rozmowa kierowana na temat treści wysłuchanego utworu.
3. Praca techniczno-plastyczna. Naklejanie przez dzieci elementów pociągu zgodnie z treścią wiersza.
4. Ćwiczenia matematyczne: przeliczanie wagonów i kół.
Poniedziałek, 22 VI:
1. Wysłuchanie piosenki „Przyszło lato”.
2. „Zagadkowe lato” – film YouTube. Zapoznanie z podstawowymi skojarzeniami związanymi z nową porą roku.
3. Praca plastyczna „Lody”.
4. Karty pracy cz. IV str. 72-75.
Wtorek, 23 VI:
1. Wysłuchanie wiersza B. Kosmowskiej pt. „Dzień Taty”, rozmowa na temat jego treści.
2. Mój tata – piosenka dedykowana Tatusiom.
3. Wykonanie laurki.
4. Złożenie życzeń Tatusiom z okazji ich święta.
Środa, 24 VI:
1. Propozycje ćwiczeń ruchowych.
2. „Pożegnanie Ady z przedszkolem”. Ćwiczenia w czytaniu str. 86-89.
3. Karty pracy cz. IV str. 76-77.
4. Wakacyjna gra planszowa.
Czwartek, 25 VI:
1. Wysłuchanie piosenki „Na zawsze zapamiętasz”.
2. Ćwiczenia w czytaniu. Książka str. 96.
3. „Sprawdź gdzie wypoczywają dzieci” – puzzle factory.
4. Wakacyjne karty pracy – superkid.
5. Podziękowania i składanie życzeń.
Piątek, 26 VI:
1. Zakończenie roku szkolnego