Tak w domowym zaciszu bawi się i uczy grupa III 🙂

 

Poniedziałek 29.03

Zadania i zabawy dla 5- latków:
1. “Nasz domowy ogródek”- sprawdzenie, co dzieje się z wsianą kilka dni temu rzeżuchą.
Czy widać białe korzonki. Zachęcanie do codziennej obserwacji i wysłania zdjęcia swojej rzeżuchy
na grupie.

2. “Pisanka” ćwiczenia grafomotoryczne w książce Pięciolatek – Razem Poznajemy świat” grafomotoryka strona 64.
3. “Wielkanocne zwyczaje” wysłuchanie wiersza Doroty Kossakowskiej pt. “Wielkanoc” – rozmowa na temat wiersza.
4.“Wielkanocny koszyk” ćwiczenia – Karty pracy część 3 strona 43. Wysłuchanie piosenki
„W święta biją dzwony” i próba nauki na pamięć refrenu. https://www.youtube.com/watch?v=fLGHjBXHxG0

5. Zabawy z plasteliną. Z żółtej plasteliny lepienie kurczaczka, a z szarej- zajączka.
https://www.youtube.com/watch?v=ErtjC9re4cM

Zadania i zabawy dla 4- latków:
1.“Nasz domowy ogródek”- sprawdzenie, co dzieje się z wsianą kilka dni temu rzeżuchą.
Czy widać białe korzonki. Zachęcanie do codziennej obserwacji i wysłania zdjęcia swojej rzeżuchy
na grupie.

2.“Zajączek i Wielkanoc” opowiadanie historyjki obrazkowej:
• Jak zajączek przygotowuje się do Świąt Wielkanocnych?
• Co zajączek robił najpierw, a co potem?
3. Karty pracy “Razem się bawimy” strona 36 cz. 3.
4. Wysłuchanie piosenki „W święta biją dzwony” i próba nauki na pamięć refrenu.
5. Zabawy z plasteliną. Z żółtej plasteliny lepienie kurczaczka, a z szarej- zajączka.

Wtorek 30.03

5-latki:

1. Zwyczaje Wielkanocne – filmik edukacyjny
https://www.youtube.com/watch?v=giRwxyKTXcg&t=334s

2. Zapoznanie z małą i wielką, drukowaną i pisaną literą „W,w” na podstawie wyrazu Wielkanoc. Dzielenie wyrazu na sylaby. Wyodrębnianie pierwszej głoski.
3.Wyszukiwanie wyrazów rozpoczynających się głoską „w”.
4. Układnie z guzików, nakrętek lub według pomysłów dzieci małej i wielkiej litery „W”.
5.Zapoznanie z prawidłowym zapisem litery „W”- filmik. Pisanie po śladzie poznanej litery.

4-latki:

1. Ozdabianie konturu drukowanej litery „W” (farbami, plasteliną, brokatem, wydzieranką
z kolorowego papieru) według własnego pomysłu.

2. Pisanki – Karta pracy cz. 3 str. 37.

Środa 31.03

1.Obejrzenie koncertu „Jajko, kura Alleluja”.
2.Zabawa matematyczna „Pisanki”. Wykonanie zadania w KP Pięciolatek str. 44, Czterolatek
str. 39.
3.Praca plastyczna „Pisanka wielkanocna”, technika dowolna.

Czwartek 01.04

1. Zapoznanie z produktami, które można włożyć do koszyczka wielkanocnego. Podział wyrazów
na sylaby i głoski.

2. „Wielkanocne zagadki” – rozwiązywanie zagadek dotyczących Świąt Wielkanocnych.
3. Zabawy na powietrzu.

Piątek 02.04

1. ” Wspólnie spędzony czas wolny” obrazkowa mapa myśli poprzedzona oglądaniem
albumów rodzinnych. Wypowiedzi dzieci na temat emocji jakie im towarzyszą podczas oglądania rodzinnych zdjęć.Wspólne planowanie świątecznego czasu.

2.”Świąteczne memory” gra online.
3. Życzenia Wielkanocne.

Wtorek 06.04

4-latki:

1. Rozmowa kierowana w oparciu o wiersz pt. ” Na wsi”.
2. Po co hodujemy zwierzęta” KP str. 41.

5-latki:

1. Ćwiczenia grafomotoryczne ” Baranek” grafomotoryka str. 61.
2. Wysłuchanie wiersza pt. „Na wsi” Rozmowa kierowana w oparciu o wiersz.
3. „Po co hodujemy zwierzęta” KP str. 38.
4. Ćwiczenia gimnastyczne.
5. Wysłuchanie audiobooka ” Brzydkie kaczątko”.

Środa 07.04

1.”Domowe przedszkole – Co słychać na wsi” – film edukacyjny.
2. „Koniki” – zabawa ruchowa.
3. Bajka ortofoniczna – „W zagrodzie Małgosi”.
4. Wysłuchanie i próba nauki piosenki „Stary Donald farmę miał”.
5. „Czego brakuje” – wyszukiwanie różnic na obrazkach.
6. Rozwiązywanie zagadek o zwierzętach z wiejskiego podwórka
4-latki zadanie w KP str. 42.
5-latki zadanie w KP str. 40 oraz grafomotoryka str. 62.

Czwartek 08.04

1. „Zwierzęta z wiejskiego podwórka” – zagadki słuchowe.
2. Praca plastyczna metodą origami „Zwierzątka z podwórka”.
3. Ćwiczenia gimnastyczne – „w wiejskiej zagrodzie” – opowieść ruchowa.
4. Taniec przy piosence „Kaczuszki”.
5. 4-latki zadanie w KP str. 43.

Piątek 09.04

1. List do dzieci od Krasnala Hałabały.
2. Wysłuchanie bajki terapeutycznej Tatiany Jankiewicz” Na wiejskim podwórku”.
Rozmowa o tym co można zrobić, gdy się jest złym?

3. 4-latki Zadanie w KP str. 46; 5 latki zadanie w KP str. 39.
4. „Dopowiedz i zrób”- zabawa z rymami.
5. Zabawa paluszkowa.

Poniedziałek 12.04

5-latki:

1. Wysłuchanie piosenki ” Kosmiczna wyprawa”.
2. Oglądanie planszy z Układem Słonecznym – odszukiwanie Ziemi.
3. Zapoznanie z literą ” P,p”- rysowanie przedmiotów, zwierząt, roślin
rozpoczynających się głoską „P”. Zapoznanie z zapisem graficznym litery „P,p”.
4. Ćwiczenia gimnastyczne „Podróż po planetach”.

4-latki:

1. Oglądanie filmu edukacyjnego „Praca kucharza” oraz „Zasady bezpieczeństwa w kuchni”.
2. Przygotowanie wspólnie z rodzicami deseru.
3. Wykonanie zadania w KP str. 11.

Wtorek 13.04

5-latki:

1. Wysłuchanie wiersza pt. „Kosmiczna bajka”.
2. Film „Układ Słoneczny dla dzieci”. „Planety Układu Słonecznego”.
Rozmowa na podstawie wiersza oraz planszy w KP str. 10. Podział nazw planet na sylaby.
3. „Samolot” składanka z papieru.
4. „Słoneczko złote”- ćwiczenia grafomotoryczne str. 47.

4-latki:

1. Wysłuchanie wiersza pt. „Łyżka i widelec” – rozmowa na temat treści wiersza.
2. Zabawa „Do czego to służy?”.
3. Zabawa matematyczna z wykorzystaniem sztućców.

Środa 14.04

5-latki:

1. Wysłuchanie opowiadania „O chłopcu, który marzył o gwiazdach” Doroty Kossakowskiej.
Rozmowa na temat opowiadania. 

2. Mikołaj Kopernik- zapoznanie z postacią wielkiego astronoma na podstawie zdjęć oraz filmu edukacyjnego.
3. Praca plastyczna – „Układ słoneczny” wykonanie pracy plastycznej z wykorzystaniem plasteliny.
4. Wykonanie zadania w KP str. 11.

4-latki:

1. Zabawa ruchowa „Pieczemy ciasto”.
2. Wysłuchanie wiersza pt. „Dyzio marzyciel’. Rozmowa kierowana na temat treści wiersza. 
3. „Plastelinowe ciasteczka” praca plastyczna z wykorzystaniem plasteliny.
4. Zadanie w KP str. 12.

Czwartek 15.04

5-latki:

1. „Dzień i noc” film edukacyjny.
2. Przypomnienie nazw dni tygodnia oraz pór roku. Ćwiczenia w nazywaniu miesięcy.
3. Wysłuchanie piosenki „Słoneczko dzisiaj późno wstało”.
4. Zadanie w KP str. 12.

4-latki:

1.  Przypomnienie zasad dobrego zachowania przy stole na podstawie filmiku. 
2. Wysłuchanie piosenki Zozi „Savoir Vivre” fragmentaryczna nauka na pamięć piosenki.
3. Wykonanie zadania w KP str. 13.

Piątek 16.04

5-latki:

1. „Zagadki kosmiczne” rozwiązywanie zagadek.
2. Wykonanie zadania w KP str. 13.
3. „Rakieta” – wykonanie rakiety z przedmiotów dostępnych w domu według pomysłów dzieci. 

4-latki:

1. „Piramida zdrowia” – zapoznanie ze zdrowym odżywianiem na podstawie ilustracji oraz filmu edukacyjnego dla dzieci. 
2. Wykonanie zadania w KP str. 14. 
3. Przypomnienie zasad prawidłowego mycia rąk. 
4. „Pogodne ćwiczenia” – rytmika dla dzieci.