ZOBACZ, JAK W DOMOWYM ZACISZU UCZY SIĘ GRUPA III:
Czwartek, 26 III:
1. Wysłuchanie wiersza pt. „ C jak cykada”
2. Rozwiązywanie zagadek.
3. Zapoznanie z literką Cc (Analiza i synteza wyrazu „cebula”; Wykonanie zadania w książce „Nowe pzygody Olka i Ady karty pracy- str. 60-61; Kolorowanie literki Cc według własnego pomysłu).
4. Oglądanie filmiku „Nauka literek dla dzieci ze Smokiem Edziem
Piątek, 27 III:
1.„Zabawy z marcową pogodą” – zainteresowanie dzieci różnymi zjawiskami atmosferycznymi występującymi w przyrodzie w okresie przedwiośnia
2. Wysłuchanie wiersza M. Zawilińskiej pt. „Marcowa zupa” (Pytania do wiersza : Co włożył Marzec do garnka? Jak przedstawiono poszczególne zjawiska pogody?)
3. Wyjaśnienie przysłowia: „W marcu jak w garncu”.
4. Zabawy z zagadkami.
5. Utrwalenie dni tygodnia.
6. Karty pracy cz.3 str. 46
7. Efekty dźwiękowe – zjawiska atmosferyczne.
Poniedziałek, 30 III:
1. Wysłuchanie wiersza pt. „ Ł jak łoś”
2. Rozwiązywanie zagadek.
3. Zabawa na dywanie – układanie literki Łł z klocków.
4. Zapoznanie z literką Łł .
5. Analiza i synteza słuchowa wyrazu „łodyga”.
6. Wykonanie zadania w książce „Nowe przygody Olka i Ady karty pracy- str. 62.
7. Kolorowanie literki Łł według własnego pomysłu.
8. Oglądanie filmiku „Nauka literek UBU poznaje literkę Ł.
Wtorek, 31 III:
1. Zabawy matematyczne • Przypomnienie poznanych liczb • Przeliczanie w zakresie 10 za pomocą różnych liczmanów .
2. Zadania w książce – Karty pracy cz. 3, str. 54-55
3. Filmik Dodawanie i odejmowanie dla dzieci.
4. Słuchanie piosenki pt. „ Wiosenne przebudzenie”.
5. Propozycja Gry w klasy.
Środa, 01 IV:
1.Prezentacja w Power Point .
2. Wysłuchanie bajki Ewy Stadtnuller pt. „Gdzie jesteś Emilko?”
3. Poznanie etapów rozwoju motyli i żab.
4. Zagadki o mieszkańcach łąki.
5. Słuchanie piosenek o Motylach, biedronkach i żabkach.
6. Praca plastyczna Motyl.
Czwartek, 03 IV:
1.Wprowadzenie do tematu – zagadka o wiośnie.
2.Wysłuchanie utworu Antonio Vivaldiego „Wiosna”
2.Prezentacja wiosennych kwiatów.
4. Opowiadanie M. Różyckiej pt. „O żółtym tulipanie”. – rozmowa kierowana treścią opowiadania.
5.Praca z książką cz.3
6.założenie własnej hodowli roślin (kącik przyrody na parapecie).
Piątek 03 IV:
1. Ćwiczenia gimnastyczne dla dzieci z Pipi Pończoszką.
2.Film edukacyjny dla dzieci Abc zabawa – utrwalenie wiadomości o wiośnie.
3. Praca plastyczne techniczna – Palma wielkanocna.
4. Niespodzianka dla rodziców – wzmacnianie więzi rodzinnych .
5. Kart pracy cz.3 str. 60-61
6. Wspomnienia Niedzieli Palmowej z ubiegłych lat.
Poniedziałek, 06 IV:
1. Wysłuchanie wiersza pt. „ J jak jamnik.”
2. Wprowadzenie do tematu zajęć – Rozwiązywanie zagadki .
3. Analiza i synteza słuchowa słowa jajko.
4. Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia str. 64-65.
5. W książce fioletowej NOWE PRZYGODY OLKA I ADY karty pracy – cz.3 str. 72-73
6. Filmik Nauka literek – UBU poznaje literkę J.
Wtorek, 07 IV:
1. Prezentacja w Power Point – wysłuchanie bajki L. Mieczkowskiej – Talar pt. „Jak jajeczko wędrowało”.
2. Rozmowa na temat treści bajki.
3. Przeliczanie i dodawanie w zakresie 10 ( Kura i jej kurczątka; kolorowe pisanki) .
4. Zadania w książce – Karty pracy cz. 3, str. 74-75
5. Filmik Dodawanie i odejmowanie dla dzieci .
6. Bajka Dziwny świat Filemona – wielkanocne sprzątanie.
Środa, 08 IV:
1. Prezentacja w Power Point- poznawanie zwyczajów i tradycji Wielkanocnych.
2. Wysłuchanie opowiadania A. Widzowskiej pt. „Gipsowe pisanki”.
3. Koszyczek Wielkanocny – znaczenie symboli Wielkanocnych.
4. Praca plastyczna Zajączek wielkanocny.
5. Życzenia świąteczne
Wtorek, 14 IV:
1. Wysłuchanie wiersza pt. „ F jak foka.”
2. Wprowadzenie do tematu zajęć – Rozwiązywanie zagadki .
3. Analiza i synteza słuchowa słowa farby.
4. Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia str. 66-67.
5. W książce fioletowej NOWE PRZYGODY OLKA I ADY karty pracy – cz.4 str. 3
6. Filmik Nauka literek – UBU poznaje literkę F.
Środa, 15 IV:
1. Prezentacja PowerPoint 1. Opowiadanie Małgorzaty Strękowskiej – Zaręby pt. „Uparty kogut” – Ilustrowane zdjęciami z książki „ Nowe przygody Olka i Ady”.
2. Książka edukacyjna pt. „Wesołe wierszyki – Zwierzęta na wsi”.
3. Portal Youtube: – Film „Zwierzęta na wsi”. Film – piosenka Piosenki dla dzieci po polsku – Pan McDonald farmę miał
4. „ W zagrodzie Małgosi” – bajeczka ortofoniczna –E. Michałowskiej
Czwartek, 16 IV:
1. Wiersz Teresy Fiutowskiej „ Podwórkowa awantura”
2. Film ze strony internetowej ‚Odgłosy zwierząt”
3. Piosenka z płyty CD Nowe przygody Olka i Ady„Na podwórku”
4. Portal YouTube: Film „Moje zwierzątko – kot”.
5. Praca plastyczna- Kot.
6. Film ze strony internetowej Zgadnij czyj to głos ?– kliknij na odpowiedni obrazek
Piątek, 17 IV:
1. Wysłuchanie opowiadania pt „Martynka w ogrodzie”. Gilberta Delahaye • Wiosenne prace w ogrodzie.
2. Wiosna w sadzie – kwitnące drzewa.
3. Co ciekawego dzieje się w polu wiosną? – filmik edukacyjny YouTube.
4. CZEŚĆ Jestem WIRUS – kuzyn grypy i przeziębienia – aut. Psycholog Manuela Molina Cruz .
5. Śpiewające brzdące – Wirus jest u drzwi.
Poniedziałek, 20 IV:
1. Wysłuchanie wiersza pt. „Ż jak żubr.”
2. Wprowadzenie do tematu zajęć – Rozwiązywanie zagadki.
3. Analiza i synteza słuchowa słowa żubr.
4. pokaz drukowanej i pisanej litery Ż ż
5. MINI GIMNASTYKA W DOMU Ruletka – zakręć kołem i zobacz, co wypadnie.
6. Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia str. 68-69.
7. Filmik Nauka literek – alfabet z literą Ż. Nauka rysowania i pisania.
Wtorek, 21 IV:
1. Wysłuchanie opowiadania A. Widzowskiej pt. „Lis i lornetka”. -Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania i ilustracji.
2. Piosenka pt. „Ochroń Ziemię”.
3. Ćwiczymy pamięć – Ekologia.
4. Wiersz ,,Dbaj o przyrodę” B. Forma.
5. Wyprawa do lasu – prezentacja zdjęć – uwrażliwienie na piękno przyrody oraz konieczność jej poszanowania, uświadomienie dzieciom roli jaką w życiu człowieka i zwierząt odgrywa las.
Środa, 22 IV:
1. Rady na odpady – bajka edukacyjna -YouTube.
2 Segregacja śmieci – kolory pojemników, rodzaje odpadów i sposób ich sortowania.
3. Puzzle faktory – układanka strona internetowa -kolorowe kosze.
4. – Świat w naszych rękach (ekologiczna piosenka)
5. Praca plastyczna „Ziemia Nasza Planeta”
6. Medal Celem święta jest promowanie proekologicznych postaw w społeczeństwie oraz budowanie wspólnej odpowiedzialności za Ziemię.
Czwartek, 23 IV:
1. Światowy dzień książki – prezentacja Power Point – jak powstaje książka.
2. Zabawy matematyczne Bajka edukacyjna – Liczenie dla dzieci.
3. Działania matematyczne -przeliczanie poszczególnych elementów.
4. Wykonanie zadań z wiersza – „Umiem liczyć do dziesięciu”.
5. Piosenka śpiewające brzdące „Jeden dwa trzy”;
6. Zabawa paluszkowa „Dwie ręce, dziesięć palców”.
Piątek, 24 IV:
Projekt „Moje pasje i marzenia” I.Prezentacja multimedialna
1.Piosenka „Mam marzenia”
2.Przedstawienie korzyści wynikających z jazdy na rowerze.
3.Film edukacyjny Niestraszki „Wkładaj kask.”
4.Bajka o rowerowym dzwonku.
6. Sportowe pasje Amelki.
7. Zadanie dla wszystkich dzieci – przedstawienie ulubionej aktywności sportowej w formie zdjęcia lub rysunku.
Poniedziałek, 27 IV:
Projekt „Moje pasje i marzenia” – Prezentacja pasji i marzeń Zosi
1. Wysłuchanie piosenki „Mam marzenia”
2. Prezentacja prac plastycznych .
3. Układ słoneczny wiersz.
4.Improwizacja ruchowa do piosenki o planetach.
5. Zadanie dla wszystkich dzieci – Narysuj planetę swoich marzeń.
Wtorek, 28 IV:
1. Wysłuchanie wiersza pt. „H jak hipopotam.”
2. Wprowadzenie do tematu zajęć – Rozwiązywanie zagadki.
3. Analiza i synteza słuchowa słowa hamak.
4. Pokaz drukowanej i pisanej litery H h
5. Ręce, nogi się ruszają – Śpiewające Brzdące.
6. Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia str. 72-73.
7. Alfabet dla dzieci po polsku – LITERA H – UBU nauka literek – bajka dla dzieci.
Środa, 29 IV:
1. Filmik edukacyjny – symbole narodowe. Legenda o powstaniu Państwa Polskiego.
2. Polska na mapie Europy.
3. Wysłuchanie Hymn Polski.
4. Wiersz Władysława Bełzy – Katechizm Polskiego Dziecka „Kto Ty jesteś? Polak Mały”.
5. Ważne święta majowe.
6. Praca plastyczno – techniczna : Flaga Polski.
7. Karty Pracy cz.4 str. 20-23.
Czwartek, 30 IV:
1. Warszawa – stolica Polski.
2. Wysłuchanie opowiadania Agaty Widzowskiej pt. „Zakochany w Syrenie”.
3. Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania oraz zamieszczonych ilustracji.
4. Najważniejsze informacje o Polsce.
5. Piosenka „Jesteśmy Polką i Polakiem.”
6. Puzzle factory – Godło Polski.
7. Karty Pracy cz.4
Poniedziałek, 04 V:
1. Wiersz „Straż pożarna” – Czesław Janczarski.
2. Bajka pt. „Kicia Kocia poznaje strażaka”.
3. Czym zajmują się strażacy? – zapoznanie z pracą strażaka.
4. Filmik – STRAŻACY BOHATERZY – strój strażacki.
5. Śpiewające Brzdące – piosenka „Pali się”.
6. Praca plastyczna – Laurka dla strażaka.
7. Przypomnienie numerów alarmowych.
Wtorek, 05 V:
1. Gdzie ja mieszkam? – poszukiwanie na mapie.
2. Wysłuchanie piosenki pt. „Najpiękniejsze miejsce świata”.
3. Rozmowa na temat treści piosenki.
4. Ilustracje miasta i wsi – czym się różni miasto od wsi?
5. Filmik – Jedynkowe Przedszkole – Wieś i miasto.
6. Tworzenie własnego projektu
Środa, 06 V:
1. Propozycje zabaw i ćwiczeń doskonalących kompetencje matematyczne.
2. Zajęcia matematyczne – ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu w zakresie 10 – uzupełnianie działań w zeszycie – karty pracy: szeregowanie liczb, łączenie działań z wynikami, stosowanie znaków <, >;
Czwartek, 07 V:
1. Wysłuchanie piosenki „Mój dom”.
2. Rozmowa na temat treści piosenki.
3. Ciekawe miejsca w mojej miejscowości – pokaz zdjęć.
4. Kościół pw. Narodzenia Najświętszej Marii Panny – oglądanie filmu.
5. Wiersz Bożeny Formy „Droga do przedszkola”.
6. Praca plastyczna Moja Miejscowość”.
Piątek, 08 V:
1. Prezentacja Power point – to już potrafię.
2. Powtórzenie dni tygodnia.
3. Utrwalenie poznanych liter – filmik Alfabet dla dzieci.
4. Zabawy – dzielenie wyrazów na sylaby i głoski, wyszukiwanie przedmiotów z własnego otoczenia na daną głoskę. 5. Rozwiązywanie zagadek.
6. Czytanie globalne wyrazów.
7. Układanie z różnych przedmiotów (klocków, kredek, kamyków lub nakrętek) pierwszej litery swojego imienia ( lub – całego imienia).
Poniedziałek, 11 V:
1. Prezentacja Power Point Wiosenna łąka” -Opowiadanie Małgorzaty Strękowskiej – Zaręby pt. „Zabawa w chowanego”.
2. Ilustracje do opowiadania z książki Nowe przygody Olka i Ady.
3. Odgłosy z łąki mp3
4. Ilustracje mieszkańców łąki – kto tu mieszka?
5. Film edukacyjny Wędrówki ze Skrzatem Borówką.
6. Praca plastyczna łąka.
7. Kart pracy cz.4 str.36-37
Wtorek, 12 V:
1. Prezentacja Power Point” Sześcian” Wiersz B. Szelągowskiej pt. „Wiosenna łąka”
2. Przeliczanie owadów i wykonywanie zadań.
3. Powtórzenie figur geometrycznych – filmik.
4.Co to jest sześcian?-próba odpowiedzi na pytanie, porównywanie wielkości brył.
5.Przeliczanie ścian – kwadratów- sześcianu.
6.Budowanie wieży z klocków. 7. Porusz swoje ciało – Ruletka.
Środa, 13 V:
1. Prezentacja Power Point „A to kto? Biedronka”
2. Zagadka o Biedronce.
3. Wysłuchanie opowiadania J. Liszewskiej pt. „Biedronka”
4. Rozmowa na temat treści opowiadania.
5. Praca plastyczna „Biedronka”.
6. Wysłuchanie piosenki Śpiewające Brzdące „Biedroneczki”.
Czwartek, 14 V:
1. Prezentacja Power Point „Pszczoły” – zagadka o pszczołach.
2. Wiersz „Pszczoły” – rozmowa na temat treści wiersza.
3. Film edukacyjny dla dzieci – „Pszczoła”.
4. Zabawa „Zgadnij na jaką głoskę?”.
5. Praca pszczelarza – ilustracje.
6. Bajka „Pszczółka Maja”.
7. Ćwiczymy spostrzegawczość – łąka.
8. Piosenka – Dziecięce Przeboje – Pszczółka Bzz.
Piątek, 15 V:
1. Prezentacja Power Point – Międzynarodowy Dzień Rodziny .
2. Co to jest Rodzina? – rozmowa na podstawie treści piosenki i ilustracji.
3. Drzewo genealogiczne – Kto jest kim?
4. Moja Rodzina – propozycje wspólnych zabaw.
5. Wysłuchanie opowiadania J. Liszewskiej pt. „A to kto? Motyl.”
6. Rozmowa na temat treści opowiadania.
7. Praca plastyczna „Motyl” lub „Moja rodzina”
8. Wysłuchanie piosenki – „Motyle”.
Poniedziałek, 18 V:
1. Prezentacja Power Point 100 rocznica urodzin św. Jana Pawła II.
2. Filmik edukacyjny Św. Jan Paweł II – film z serii „Aureola – od Stanisława do Karola”.
3. Zapoznanie z Postacią Karola Wojtyły.
4. Prezentacja symboli papieskich – flaga, herb.
5. Wędrówka po Ścieżce Jana Pawła II – pokaz zdjęć .
6. Słuchanie ulubionej pieśni Jana Pawła II – pt. „Barka”.
7. Rysowanie lub kolorowanie postaci Jana Pawła II.
Wtorek, 19 V:
1. Prezentacja Power Point „Moja Rodzina”.
2. Wysłuchanie wiersza Jadwigi Koczanowskiej „Mama i tata”.
3. Rozmowa na temat wiersza – Kim dla dzieci jest mama i tata?
4. Jaka jest moja rodzina?
5. Odszukiwanie wyrazów, które zostały ukryte poziomo i pionowo w tabelce; dzielenie wyrazów na sylaby; głoskowanie podanych wyrazów.
6. Słuchanie piosenki pt. „Dziękuję Mamo, dziękuję Tato!”
7. Jak spędzamy wolny czas z Rodziną.
Środa, 20 V:
1. Prezentacja Power Point „Moja mama ukochana”.
2. Wysłuchanie piosenki „Najlepiej jest u mamy”.
3. Opowiadanie pt. „Dobra to chatka, gdzie mieszka matka”.
4. Rozmowa na temat treści wysłuchanego opowiadania.
5. Portret mojej mamy – praca plastyczna.
6. Ćwiczenia gimnastyczne – zakręć kołem.
Czwartek, 21 V:
1.Prezentacja Power Point „Rodzice i ja”.
2. Wysłuchanie bajki „Kicia Kocia ma braciszka Nunusia” – Rozmowa na temat treści bajki.
3. Rodzice -Troszczą się o nas i o nas dbają, bo bardzo nas kochają.
4. Piosenka o cyferkach .
5. Wiersz pt. „Dziesięć piłek”- Łada – Grodzicka Anna.
6. Zabawy matematyczne – przypomnienie liczebników głównych i porządkowych.
Piątek, 22 V:
1.Prezentacja Power Point „Rodzicielska niespodzianka”.
2. Wysłuchanie opowiadania Ewy Stadtmüller „Rodzicielska niespodzianka”. Rozmowa na temat treści opowiadania.
3. Obejrzenie bajki pt. „Mleczak”. Dlaczego powinniśmy dbać o zęby? Jak szczotkować zęby?– Wiersz pt. „Dentysta”
4. Kto, gdzie pracuje? – zagadki. Prezentacja ilustracji różnych zawodów.
5. Poznajemy miejsca pracy i różne zawody- filmik edukacyjny.
6. Kim chcesz zostać w przyszłości? – praca plastyczna.
chanie opowiadania Agaty Widzowskiej pt. „Rodzinny festyn”.
Poniedziałek, 25 V:
1.Prezentacja Power Point „Rodzinny festyn”.
2. Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania oraz ilustracji.
3. Zasady życia rodzinnego.
4. Bajka pt. „Rodzina Treflików – Szczęśliwa Rodzinka”.
5. Porusz swoje ciało – Ruletka. 7. Portret Mamy.
Wtorek, 26 V:
1.Wysłuchanie wiersza pt. „ Kochana Mamo”.
2. Rozmowa na temat treści wiersza.
3. Prezentacja wierszy i piosenek z okazji Dnia Mamy.
4. Zabawa kreatywna „Dokończ zdanie – Moja Mama…”
5. Laurka dla mamy.
Środa, 27 V:
1.Prezentacja Power Point pt. „Tolerancja”.
2. Wysłuchanie opowiadania A. Widzowskiej pt. „Piłka dla wszystkich”.
3. Rozmowa na temat treści opowiadania.
4. Wyjaśnienie znaczenia słowa – Tolerancja.
5. Jesteśmy dziećmi – chcemy miłości.
6. Czego potrzebują dzieci na całym świecie? -słuchanie piosenki „Kolorowe dzieci” -Majka Jeżowska
7. Karty pracy str.54
Czwartek, 28 V:
1.Prezentacja Power Point pt. „Co jest cięższe, a co lżejsze?”.
2. Co to jest waga i do czego służy?
3. Różne rodzaje wag- ilustracje.
4. Obejrzenie filmiku – zabawy z ważeniem.
5. Kraina Emocji – co to są emocje?
6. Słuchanie piosenki „Dziwni goście”- rozmowa na temat treści piosenki.
7. Bajka o emocjach – UBU.
8. Narysuj jak się dzisiaj czujesz- praca plastyczna.
Piątek, 29 V:
1.Wysłuchanie wiersza Jolanty Kucharczyk „Moje uczucia”.
2. Rozmowa na temat treści wiersza.
3. Co robię, gdy się złoszczę?
4. Słuchanie piosenki – Emocje .
5. Jak radzić sobie ze złością? – przedstawienie sposobów radzenia sobie ze złością.
6. Kiedy się złościmy, smucimy, boimy, wstydzimy, cieszymy, zazdrościmy?
7. Zrób taką minkę – ruletka.
Poniedziałek, 01 VI:
1.Prezentacja Power point Prawa Dziecka.
2. Wysłuchanie wiersza „O PRAWACH DZIECKA” – Marcin Brykczyński.
3. „Mały człowiek, duża sprawa, dzieci mają swoje prawa – wyjaśnianie podstawowych praw.
4. „Wysłuchacie piosenki „O Prawach Dziecka”.
5. Zadania na spostrzegawczość – znajdź parę; odszukaj cień; odszukaj takie same obrazki.
6. Życzenia z okazji Dnia Dziecka.
Wtorek, 02 VI:
1.Prezentacja Power Point „Moje obowiązki”
2. Wysłuchanie wiersza „Dziś w przedszkolu”.
3. Przedstawienie obowiązków dziecka w formie ilustracji i krótkich wierszyków.
4. Wysłuchanie piosenki „Magiczne słowa”.
5. Nauka wiązania butów – filmik edukacyjny – ćwiczenia praktyczne.
Środa, 03 VI:
1.Prezentacja Power Point Litera do litery – Powtórzenie samogłosek.
2. Opowiadanie – co znajduje się na ilustracji –Kocham Czytać Zeszyt 1 utrwalenie samogłosek.
3. Filmik edukacyjny – Sowa Mądra Głowa uczy samogłosek.
4. Ilustracje – samogłoski drukowane oraz pisane – wielkie i małe.
5. Dzielenie nazwy obrazków na sylaby.
6. Pisanie palcem samogłosek na tacy z kaszą lub w piaskownicy.
Czwartek, 04 VI:
1.Prezentacja Power Point – Utrwalenie poznanych liter.
2. Głoski słyszymy, a litery widzimy i piszemy.
3. Wysłuchanie piosenki o literach.
4. Prezentacja spółgłosek drukowanych oraz pisanych. Słuchanie wierszy o poznanych literach.
5. Podziel nazwy obrazków na sylab.
6. Co kryje „Ruletka” – zabawy z sylabami.
7. Ćwiczenia ze Świeżakami.
Piątek, 05 VI:
1.Prezentacja Power Point Kalendarz – utrwalenie pór roku, miesięcy i dni tygodnia.
2. Wyliczanka „Dni tygodnia” – powtórzenie dni tygodnia – Doremisie – Tydzień liczy 7 dni.
3. Pogoda i pory roku – animowany film dla dzieci.
4. Zagadki o porach roku. Piosenka dla dzieci – uczymy się pór roku i miesięcy.
5. Jakie miesiące w roku mamy? – Nauka miesięcy I Rymowanki dla dzieci I Lulek.tv
6. Praca plastyczna Moja ulubiona pora roku.
Poniedziałek, 08 VI:
1.Prezentacja Power point Utrwalamy Litery z Kubusiem Puchatkiem.
2. Wysłuchanie wierszy o poznanych literach.
3. Prezentacja liter drukowanych i pisanych.
4. Podział wyrazów na sylaby.
5. Piosenka Poznaję litery.
6. Praca plastyczna – pokoloruj ulubioną literkę.
7. Ćwiczenia na równowagę.
Wtorek, 09 VI:
1.Prezentacja Power Point Dzień Przyjaciela – kto to jest Przyjaciel?
2. Wysłuchanie opowiadania pt. „Przyjaciel z okna” – rozmowa na temat treści opowiadania.
3. Jaki powinien być przyjaciel?
4. Wysłuchanie piosenki „Mam przyjaciela”.
5. Wykonanie serduszka dla przyjaciela.
6. Filmik – Mam przyjaciela.
Środa, 10 VI:
1.Prezentacja Power Point „Litera do litery – utrwalenie poznanych spółgłosek”.
2. Zabawy z sylabami – filmiki edukacyjne – czytanie sylab.
3. Prezentacji ilustracji poznanych liter – podział wyrazów na sylaby.
4. Wysłuchanie wierszy o prezentowanych literach.
5. Ćwiczenia na wzmocnienie rąk.
6. Kubuś Puchatek i przyjaciele – bajka.
Czwartek, 11 VI:
1.Boże Ciało – dzień wolny od zajęć dydaktycznych i wychowawczych
Piątek, 12 VI:
1.Prezentacja Power Point „Zabawy matematyczne”.
2. Przeliczanie koralików.
3. Odczytywanie cyferek – przeliczanie zwierzątek.
4. Bibisie – zapraszają na dodawanki – filmik edukacyjny.
5. Wysłuchanie bajki Danuty Wawiłow i Natalii Usenko pt. „Trójkątna Karolina” .
6. Trójkątna rybka- praca plastyczna.
Poniedziałek, 15 VI:
1.Prezentacja Power Point „Wakacyjne podróże”
2. Wysłuchanie opowiadania M. Strękowskiej – Zaręby „Wakacyjne podróże Olka i Ady” – rozmowa na temat treści opowiadania.
3. Poznajemy kontynenty – Szkoła Profesora Szymona – film edukacyjny.
4. Co to jest GLOBUS? do czego służy?
5. Odczytywanie kontynentów.
6. Kosmita Ubu poznaje naszą planetę.
7. Wykonanie łódki według instrukcji – praca techniczno- plastyczna.
Wtorek, 16 VI:
1.Prezentacja Power Point „Czym podróżujemy?”
2. Wysłuchanie wiersza (Ewa Stadtmüller) „Czym podróżujemy?”- rozmowa na temat treści wiersza.
3. Środki transportu – bajeczka edukacyjna.
4. Co lata? – transport powietrzny. Co pływa? – transport wodny. Co jeździ? – transport lądowy.
5. Odczytywanie wyrazów – dzielenie ich na sylaby.
6. Zagadki słuchowe – środki lokomocji.
Środa, 17 VI:
1.Prezentacja Power Point „Kołowata Wyspa”.
2. Wysłuchanie bajki W. Chotomskiej pt. „Kołowata wyspa”.
3. Nauka rytmów dla dzieci. Figury geometryczne, odwzorowywanie, poprawa koncentracji i percepcji.
4. Przeliczanie w zakresie 10
5. Utrwalenie kolorów.
6. Piosenka o FIGURACH ( DrobNutki ) Piosenki DLA DZIECI
7. Praca plastyczna – „kraina kółek”.
Czwartek, 18 VI:
1.Prezentacja Power Point „Na wakacje ruszać czas”
2. Wysłuchanie wiersza pt. „Na wakacje ruszyć czas” – rozmowa na temat treści wiersza.
3. Ćwiczenia rozwijające myślenie – Dokąd dzieci pojadą na wakacje?
4. Poznaj miasta Polski wirtualna wycieczka po Polsce – filmik edukacyjny
5. „Gimnastyka buzi i języka”.
6. Wyszukiwanie różnic – ćwiczenie spostrzegawczości wzrokowej.
7. Ballada o złotej rybce – piosenka.
Piątek, 19 VI:
1.Prezentacja Power Point „Prostokąty i kwadraty”.
2. Wysłuchanie bajki D. Wawiłow pt. „Posłuchajcie bajki nowej prostokątnej i kwadratowej”.
3. Filmik edukacyjny – Kubuś – Figury – zabawa dla dzieci.
4. Zagadki o figurach geometrycznych.
5. Praca plastyczna z figur geometrycznych – „Kot”.
6. Zabawy z patyczkami – Obrazki z figur geometrycznych.
Poniedziałek, 22 VI:
1.Prezentacja Power Point – Wakacyjne podróże.
2. Wysłuchanie bajki J. Tuwima pt. „Pan Maluśkiewicz i wieloryb”
3. Zabawy i ćwiczenia z zakresu analizy i syntezy głoskowej, sylabowej.
4. Piosenka pt. „Bezpieczne wakacje”.
5. Najważniejsze zasady bezpieczeństwa nad wodą dla dzieci.
6. Zadanie z książką – Karty pracy .
Wtorek, 23 VI:
1.Prezentacja Power Point „Świętujemy Dzień Taty”.
2. Wysłuchanie wiersza W. Fabera „Do czego służy tatuś ?”
3. Rozmowa o tacie kierowana pytaniami.
4. Wykonanie laurki dla taty.
5. Oglądanie programu „Dzień taty”.
6. Wysłuchanie piosenek o tacie.
7. Składanie życzeń – wspólne zabawy.
Środa, 24 VI:
1.Trening umysłu – wakacyjne rytmy.
2. Jak się zachowywać nad wodą, w lesie, na łące, na placu zabaw, na rowerze.
3. Bezpieczne przebywanie na słońcu – co zabrać na plażę?
4. Ćwicz z Lulisią i Lulitulisiami – trening fitness dla dzieci.
5. Bezpieczne wakacje w górach – film edukacyjny.
6. Ile sylab? – podróże.
Czwartek, 25 VI:
1.Prezentacja Power Point „Bezpieczne wakacje”
2.Wysłuchanie wierszaW. Badalskiej pt. „Wakacyjne rady”
3.Rozmowa na temat treści wiersza oraz historyjki obrazkowej.
4. Filmik edukacyjny – Bezpiecznie nad wodą.
5. Co można zabrać na plażę .
6. Bezpieczny Maks.
7. Bajka – Bolek i Lolek na wakacjach.
Piątek, 26 VI:
1.Zakończenie roku szkolnego