ZOBACZ, JAK W DOMOWYM ZACISZU UCZY SIĘ GRUPA III:

Fotorelacja, cz. 1

Fotorelacja, cz. 2

Fotorelacja, cz. 3

Fotorelacja, cz. 4

 

Czwartek, 26 III:

1. Wysłuchanie wiersza pt. „ C jak cykada”

2. Rozwiązywanie zagadek.

3. Zapoznanie z literką Cc  (Analiza i synteza wyrazu „cebula”; Wykonanie zadania w książce „Nowe pzygody Olka i Ady karty pracy- str. 60-61; Kolorowanie literki Cc według własnego pomysłu).

4. Oglądanie filmiku „Nauka literek dla dzieci ze Smokiem Edziem

Piątek, 27 III:

1.„Zabawy z marcową pogodą” – zainteresowanie dzieci różnymi zjawiskami atmosferycznymi występującymi w przyrodzie w okresie przedwiośnia

2. Wysłuchanie wiersza M. Zawilińskiej pt. „Marcowa zupa” (Pytania do wiersza : Co włożył Marzec do garnka? Jak przedstawiono poszczególne zjawiska pogody?)

3. Wyjaśnienie przysłowia: „W marcu jak w garncu”.

4. Zabawy z zagadkami.

5. Utrwalenie dni tygodnia.

6. Karty pracy cz.3 str. 46

7. Efekty dźwiękowe – zjawiska atmosferyczne.

Poniedziałek, 30 III:

1. Wysłuchanie wiersza pt. „ Ł jak łoś”

2. Rozwiązywanie zagadek.

3. Zabawa na dywanie – układanie literki Łł z klocków.

4. Zapoznanie z literką Łł .

5. Analiza i synteza słuchowa wyrazu „łodyga”.

6. Wykonanie zadania w książce „Nowe przygody Olka i Ady karty pracy- str. 62.

7. Kolorowanie literki Łł według własnego pomysłu.

8. Oglądanie filmiku „Nauka literek UBU poznaje literkę Ł.

Wtorek, 31 III:

1. Zabawy matematyczne • Przypomnienie poznanych liczb • Przeliczanie w zakresie 10 za pomocą różnych liczmanów .

2. Zadania w książce – Karty pracy cz. 3, str. 54-55

3. Filmik Dodawanie i odejmowanie dla dzieci.

4. Słuchanie piosenki pt. „ Wiosenne przebudzenie”.

5. Propozycja Gry w klasy.

Środa, 01 IV:

1.Prezentacja w Power Point .

2. Wysłuchanie bajki Ewy Stadtnuller pt. „Gdzie jesteś Emilko?”

3. Poznanie etapów rozwoju motyli i żab.

4. Zagadki o mieszkańcach łąki.

5. Słuchanie piosenek o Motylach, biedronkach i żabkach.

6. Praca plastyczna Motyl.

Czwartek, 03 IV:

1.Wprowadzenie do tematu – zagadka o wiośnie.

2.Wysłuchanie utworu Antonio Vivaldiego „Wiosna”

2.Prezentacja wiosennych kwiatów.

4. Opowiadanie M. Różyckiej pt. „O żółtym tulipanie”. – rozmowa kierowana treścią opowiadania.

5.Praca z książką cz.3

6.założenie własnej hodowli roślin (kącik przyrody na parapecie).

Piątek 03 IV:

1. Ćwiczenia gimnastyczne dla dzieci z Pipi Pończoszką.

2.Film edukacyjny dla dzieci Abc zabawa – utrwalenie wiadomości o wiośnie.

3. Praca plastyczne techniczna – Palma wielkanocna.

4. Niespodzianka dla rodziców – wzmacnianie więzi rodzinnych .

5. Kart pracy cz.3 str. 60-61

6. Wspomnienia Niedzieli Palmowej z ubiegłych lat.

Poniedziałek, 06 IV:

1. Wysłuchanie wiersza pt. „ J jak jamnik.”

2. Wprowadzenie do tematu zajęć – Rozwiązywanie zagadki .

3. Analiza i synteza słuchowa słowa jajko.

4. Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia str. 64-65.

5. W książce fioletowej NOWE PRZYGODY OLKA I ADY karty pracy – cz.3 str. 72-73

6. Filmik Nauka literek – UBU poznaje literkę J.

Wtorek, 07 IV:

1. Prezentacja w Power Point – wysłuchanie bajki L. Mieczkowskiej – Talar pt. „Jak jajeczko wędrowało”.

2. Rozmowa na temat treści bajki.

3. Przeliczanie i dodawanie w zakresie 10 ( Kura i jej kurczątka; kolorowe pisanki) .

4. Zadania w książce – Karty pracy cz. 3, str. 74-75

5. Filmik Dodawanie i odejmowanie dla dzieci .

6. Bajka Dziwny świat Filemona – wielkanocne sprzątanie.

Środa, 08 IV:

1. Prezentacja w Power Point- poznawanie zwyczajów i tradycji Wielkanocnych.

2. Wysłuchanie opowiadania A. Widzowskiej pt. „Gipsowe pisanki”.

3. Koszyczek Wielkanocny – znaczenie symboli Wielkanocnych.

4. Praca plastyczna Zajączek wielkanocny.

5. Życzenia świąteczne

Wtorek, 14 IV:

1. Wysłuchanie wiersza pt. „ F jak foka.”

2. Wprowadzenie do tematu zajęć – Rozwiązywanie zagadki .

3. Analiza i synteza słuchowa słowa farby.

4. Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia str. 66-67.

5. W książce fioletowej NOWE PRZYGODY OLKA I ADY karty pracy – cz.4 str. 3

6. Filmik Nauka literek – UBU poznaje literkę F.

Środa, 15 IV:

1. Prezentacja PowerPoint 1. Opowiadanie Małgorzaty Strękowskiej – Zaręby pt. „Uparty kogut” – Ilustrowane zdjęciami z książki „ Nowe przygody Olka i Ady”.

2. Książka edukacyjna pt. „Wesołe wierszyki – Zwierzęta na wsi”.

3. Portal Youtube: – Film „Zwierzęta na wsi”. Film – piosenka Piosenki dla dzieci po polsku – Pan McDonald farmę miał

4. „ W zagrodzie Małgosi” – bajeczka ortofoniczna –E. Michałowskiej

Czwartek, 16 IV:

1. Wiersz Teresy Fiutowskiej „ Podwórkowa awantura”

2. Film ze strony internetowej ‚Odgłosy zwierząt”

3. Piosenka z płyty CD Nowe przygody Olka i Ady„Na podwórku”

4. Portal YouTube: Film „Moje zwierzątko – kot”.

5. Praca plastyczna- Kot.

6. Film ze strony internetowej Zgadnij czyj to głos ?– kliknij na odpowiedni obrazek

Piątek, 17 IV:

1. Wysłuchanie opowiadania pt „Martynka w ogrodzie”. Gilberta Delahaye • Wiosenne prace w ogrodzie.

2. Wiosna w sadzie – kwitnące drzewa.

3. Co ciekawego dzieje się w polu wiosną? – filmik edukacyjny YouTube.

4. CZEŚĆ Jestem WIRUS – kuzyn grypy i przeziębienia – aut. Psycholog Manuela Molina Cruz .

5. Śpiewające brzdące – Wirus jest u drzwi.

Poniedziałek, 20 IV:

1. Wysłuchanie wiersza pt. „Ż jak żubr.”

2. Wprowadzenie do tematu zajęć – Rozwiązywanie zagadki.

3. Analiza i synteza słuchowa słowa żubr.

4. pokaz drukowanej i pisanej litery Ż ż

5. MINI GIMNASTYKA W DOMU Ruletka – zakręć kołem i zobacz, co wypadnie.

6. Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia str. 68-69.

7. Filmik Nauka literek – alfabet z literą Ż. Nauka rysowania i pisania.

Wtorek, 21 IV:

1. Wysłuchanie opowiadania A. Widzowskiej pt. „Lis i lornetka”. -Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania i ilustracji.

2. Piosenka pt. „Ochroń Ziemię”.

3. Ćwiczymy pamięć – Ekologia.

4. Wiersz ,,Dbaj o przyrodę” B. Forma.

5. Wyprawa do lasu – prezentacja zdjęć – uwrażliwienie na piękno przyrody oraz konieczność jej poszanowania, uświadomienie dzieciom roli jaką w życiu człowieka i zwierząt odgrywa las.

Środa, 22 IV:

1. Rady na odpady – bajka edukacyjna -YouTube.

2 Segregacja śmieci – kolory pojemników, rodzaje odpadów i sposób ich sortowania.

3. Puzzle faktory – układanka strona internetowa -kolorowe kosze.

4. – Świat w naszych rękach (ekologiczna piosenka)

5. Praca plastyczna „Ziemia Nasza Planeta”

6. Medal Celem święta jest promowanie proekologicznych postaw w społeczeństwie oraz budowanie wspólnej odpowiedzialności za Ziemię.

Czwartek, 23 IV:

1. Światowy dzień książki – prezentacja Power Point – jak powstaje książka.

2. Zabawy matematyczne Bajka edukacyjna – Liczenie dla dzieci.

3. Działania matematyczne -przeliczanie poszczególnych elementów.

4. Wykonanie zadań z wiersza – „Umiem liczyć do dziesięciu”.

5. Piosenka śpiewające brzdące „Jeden dwa trzy”;

6. Zabawa paluszkowa „Dwie ręce, dziesięć palców”.

Piątek, 24 IV:

Projekt „Moje pasje i marzenia” I.Prezentacja multimedialna

1.Piosenka „Mam marzenia”

2.Przedstawienie korzyści wynikających z jazdy na rowerze.

3.Film edukacyjny Niestraszki „Wkładaj kask.”

4.Bajka o rowerowym dzwonku.

6. Sportowe pasje Amelki.

7. Zadanie dla wszystkich dzieci – przedstawienie ulubionej aktywności sportowej w formie zdjęcia lub rysunku.

Poniedziałek, 27 IV:

Projekt „Moje pasje i marzenia” –  Prezentacja pasji i marzeń Zosi

1. Wysłuchanie piosenki „Mam marzenia”

2. Prezentacja prac plastycznych .

3. Układ słoneczny wiersz.

4.Improwizacja ruchowa do piosenki o planetach.

5. Zadanie dla wszystkich dzieci – Narysuj planetę swoich marzeń.

Wtorek, 28 IV:

1. Wysłuchanie wiersza pt. „H jak hipopotam.”

2. Wprowadzenie do tematu zajęć – Rozwiązywanie zagadki.

3. Analiza i synteza słuchowa słowa hamak.

4. Pokaz drukowanej i pisanej litery H h

5. Ręce, nogi się ruszają – Śpiewające Brzdące.

6. Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia str. 72-73.

7. Alfabet dla dzieci po polsku – LITERA H – UBU nauka literek – bajka dla dzieci.

Środa, 29 IV:

1. Filmik edukacyjny – symbole narodowe. Legenda o powstaniu Państwa Polskiego.

2. Polska na mapie Europy.

3. Wysłuchanie Hymn Polski.

4. Wiersz Władysława Bełzy – Katechizm Polskiego Dziecka „Kto Ty jesteś? Polak Mały”.

5. Ważne święta majowe.

6. Praca plastyczno – techniczna : Flaga Polski.

7. Karty Pracy cz.4 str. 20-23.

Czwartek, 30 IV:

1. Warszawa – stolica Polski.

2. Wysłuchanie opowiadania Agaty Widzowskiej pt. „Zakochany w Syrenie”.

3. Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania oraz zamieszczonych ilustracji.

4. Najważniejsze informacje o Polsce.

5. Piosenka „Jesteśmy Polką i Polakiem.”

6. Puzzle factory – Godło Polski.

7. Karty Pracy cz.4

Poniedziałek, 04 V:

1. Wiersz „Straż pożarna” – Czesław Janczarski.

2. Bajka pt. „Kicia Kocia poznaje strażaka”.

3. Czym zajmują się strażacy? – zapoznanie z pracą strażaka.

4. Filmik – STRAŻACY BOHATERZY – strój strażacki.

5. Śpiewające Brzdące – piosenka „Pali się”.

6. Praca plastyczna – Laurka dla strażaka.

7. Przypomnienie numerów alarmowych.

Wtorek, 05 V:

1. Gdzie ja mieszkam? – poszukiwanie na mapie.

2. Wysłuchanie piosenki pt. „Najpiękniejsze miejsce świata”.

3. Rozmowa na temat treści piosenki.

4. Ilustracje miasta i wsi – czym się różni miasto od wsi?

5. Filmik – Jedynkowe Przedszkole – Wieś i miasto.

6. Tworzenie własnego projektu

Środa, 06 V:

1. Propozycje zabaw i ćwiczeń doskonalących kompetencje matematyczne.

2. Zajęcia matematyczne – ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu w zakresie 10 – uzupełnianie działań w zeszycie – karty pracy: szeregowanie liczb, łączenie działań z wynikami, stosowanie znaków <, >;

Czwartek, 07 V:

1. Wysłuchanie piosenki „Mój dom”.

2. Rozmowa na temat treści piosenki.

3. Ciekawe miejsca w mojej miejscowości – pokaz zdjęć.

4. Kościół pw. Narodzenia Najświętszej Marii Panny – oglądanie filmu.

5. Wiersz Bożeny Formy „Droga do przedszkola”.

6. Praca plastyczna Moja Miejscowość”.

Piątek, 08 V:

1. Prezentacja Power point – to już potrafię.

2. Powtórzenie dni tygodnia.

3. Utrwalenie poznanych liter – filmik Alfabet dla dzieci.

4. Zabawy – dzielenie wyrazów na sylaby i głoski, wyszukiwanie przedmiotów z własnego otoczenia na daną głoskę. 5. Rozwiązywanie zagadek.

6. Czytanie globalne wyrazów.

7. Układanie z różnych przedmiotów (klocków, kredek, kamyków lub nakrętek) pierwszej litery swojego imienia ( lub – całego imienia).

Poniedziałek, 11 V:

1. Prezentacja Power Point Wiosenna łąka” -Opowiadanie Małgorzaty Strękowskiej – Zaręby pt. „Zabawa w chowanego”.

2. Ilustracje do opowiadania z książki Nowe przygody Olka i Ady.

3. Odgłosy z łąki mp3

4. Ilustracje mieszkańców łąki – kto tu mieszka?

5. Film edukacyjny Wędrówki ze Skrzatem Borówką.

6. Praca plastyczna łąka.

7. Kart pracy cz.4 str.36-37

Wtorek, 12 V:

1. Prezentacja Power Point” Sześcian” Wiersz B. Szelągowskiej pt. „Wiosenna łąka”

2. Przeliczanie owadów i wykonywanie zadań.

3. Powtórzenie figur geometrycznych – filmik.

4.Co to jest sześcian?-próba odpowiedzi na pytanie, porównywanie wielkości brył.

5.Przeliczanie ścian – kwadratów- sześcianu.

6.Budowanie wieży z klocków. 7. Porusz swoje ciało – Ruletka.

Środa, 13 V:

1. Prezentacja Power Point „A to kto? Biedronka”

2. Zagadka o Biedronce.

3. Wysłuchanie opowiadania J. Liszewskiej pt. „Biedronka”

4. Rozmowa na temat treści opowiadania.

5. Praca plastyczna „Biedronka”.

6. Wysłuchanie piosenki Śpiewające Brzdące „Biedroneczki”.

Czwartek, 14 V:

1. Prezentacja Power Point „Pszczoły” – zagadka o pszczołach.

2. Wiersz „Pszczoły” – rozmowa na temat treści wiersza.

3. Film edukacyjny dla dzieci – „Pszczoła”.

4. Zabawa „Zgadnij na jaką głoskę?”.

5. Praca pszczelarza – ilustracje.

6. Bajka „Pszczółka Maja”.

7. Ćwiczymy spostrzegawczość – łąka.

8. Piosenka – Dziecięce Przeboje – Pszczółka Bzz.

Piątek, 15 V:

1. Prezentacja Power Point – Międzynarodowy Dzień Rodziny .

2. Co to jest Rodzina? – rozmowa na podstawie treści piosenki i ilustracji.

3. Drzewo genealogiczne – Kto jest kim?

4. Moja Rodzina – propozycje wspólnych zabaw.

5. Wysłuchanie opowiadania J. Liszewskiej pt. „A to kto? Motyl.”

6. Rozmowa na temat treści opowiadania.

7. Praca plastyczna „Motyl” lub „Moja rodzina”

8. Wysłuchanie piosenki – „Motyle”.

Poniedziałek, 18 V:

1. Prezentacja Power Point 100 rocznica urodzin św. Jana Pawła II.

2. Filmik edukacyjny Św. Jan Paweł II – film z serii „Aureola – od Stanisława do Karola”.

3. Zapoznanie z Postacią Karola Wojtyły.

4. Prezentacja symboli papieskich – flaga, herb.

5. Wędrówka po Ścieżce Jana Pawła II – pokaz zdjęć .

6. Słuchanie ulubionej pieśni Jana Pawła II – pt. „Barka”.

7. Rysowanie lub kolorowanie postaci Jana Pawła II.

Wtorek, 19 V:

1. Prezentacja Power Point „Moja Rodzina”.

2. Wysłuchanie wiersza Jadwigi Koczanowskiej „Mama i tata”.

3. Rozmowa na temat wiersza – Kim dla dzieci jest mama i tata?

4. Jaka jest moja rodzina?

5. Odszukiwanie wyrazów, które zostały ukryte poziomo i pionowo w tabelce; dzielenie wyrazów na sylaby; głoskowanie podanych wyrazów.

6. Słuchanie piosenki pt. „Dziękuję Mamo, dziękuję Tato!”

7. Jak spędzamy wolny czas z Rodziną.

Środa, 20 V:

1. Prezentacja Power Point „Moja mama ukochana”.

2. Wysłuchanie piosenki „Najlepiej jest u mamy”.

3. Opowiadanie pt. „Dobra to chatka, gdzie mieszka matka”.

4. Rozmowa na temat treści wysłuchanego opowiadania.

5. Portret mojej mamy – praca plastyczna.

6. Ćwiczenia gimnastyczne – zakręć kołem.

Czwartek, 21 V:

1.Prezentacja Power Point „Rodzice i ja”.

2. Wysłuchanie bajki „Kicia Kocia ma braciszka Nunusia” – Rozmowa na temat treści bajki.

3. Rodzice -Troszczą się o nas i o nas dbają, bo bardzo nas kochają.

4. Piosenka o cyferkach .

5. Wiersz pt. „Dziesięć piłek”- Łada – Grodzicka Anna.

6. Zabawy matematyczne – przypomnienie liczebników głównych i porządkowych.

Piątek, 22 V:

1.Prezentacja Power Point „Rodzicielska niespodzianka”.

2. Wysłuchanie opowiadania Ewy Stadtmüller „Rodzicielska niespodzianka”. Rozmowa na temat treści opowiadania.

3. Obejrzenie bajki pt. „Mleczak”. Dlaczego powinniśmy dbać o zęby? Jak szczotkować zęby?– Wiersz pt. „Dentysta”

4. Kto, gdzie pracuje? – zagadki. Prezentacja ilustracji różnych zawodów.

5. Poznajemy miejsca pracy i różne zawody- filmik edukacyjny.

6. Kim chcesz zostać w przyszłości? – praca plastyczna.

chanie opowiadania Agaty Widzowskiej pt. „Rodzinny festyn”.

Poniedziałek, 25 V:

1.Prezentacja Power Point „Rodzinny festyn”.

2. Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania oraz ilustracji.

3. Zasady życia rodzinnego.

4. Bajka pt. „Rodzina Treflików – Szczęśliwa Rodzinka”.

5. Porusz swoje ciało – Ruletka. 7. Portret Mamy.

Wtorek, 26 V:

1.Wysłuchanie wiersza pt. „ Kochana Mamo”.

2. Rozmowa na temat treści wiersza.

3. Prezentacja wierszy i piosenek z okazji Dnia Mamy.

4. Zabawa kreatywna „Dokończ zdanie – Moja Mama…”

5. Laurka dla mamy.

Środa, 27 V:

1.Prezentacja Power Point pt. „Tolerancja”.

2. Wysłuchanie opowiadania A. Widzowskiej pt. „Piłka dla wszystkich”.

3. Rozmowa na temat treści opowiadania.

4. Wyjaśnienie znaczenia słowa – Tolerancja.

5. Jesteśmy dziećmi – chcemy miłości.

6. Czego potrzebują dzieci na całym świecie? -słuchanie piosenki „Kolorowe dzieci” -Majka Jeżowska

7. Karty pracy str.54

Czwartek, 28 V:

1.Prezentacja Power Point pt. „Co jest cięższe, a co lżejsze?”.

2. Co to jest waga i do czego służy?

3. Różne rodzaje wag- ilustracje.

4. Obejrzenie filmiku – zabawy z ważeniem.

5. Kraina Emocji – co to są emocje?

6. Słuchanie piosenki „Dziwni goście”- rozmowa na temat treści piosenki.

7. Bajka o emocjach – UBU.

8. Narysuj jak się dzisiaj czujesz- praca plastyczna.

Piątek, 29 V:

1.Wysłuchanie wiersza Jolanty Kucharczyk „Moje uczucia”.

2. Rozmowa na temat treści wiersza.

3. Co robię, gdy się złoszczę?

4. Słuchanie piosenki – Emocje .

5. Jak radzić sobie ze złością? – przedstawienie sposobów radzenia sobie ze złością.

6. Kiedy się złościmy, smucimy, boimy, wstydzimy, cieszymy, zazdrościmy?

7. Zrób taką minkę – ruletka.

Poniedziałek, 01 VI:

1.Prezentacja Power point Prawa Dziecka.

2. Wysłuchanie wiersza „O PRAWACH DZIECKA” – Marcin Brykczyński.

3. „Mały człowiek, duża sprawa, dzieci mają swoje prawa – wyjaśnianie podstawowych praw.

4. „Wysłuchacie piosenki „O Prawach Dziecka”.

5. Zadania na spostrzegawczość – znajdź parę; odszukaj cień; odszukaj takie same obrazki.

6. Życzenia z okazji Dnia Dziecka.

Wtorek, 02 VI:

1.Prezentacja Power Point „Moje obowiązki”

2. Wysłuchanie wiersza „Dziś w przedszkolu”.

3. Przedstawienie obowiązków dziecka w formie ilustracji i krótkich wierszyków.

4. Wysłuchanie piosenki „Magiczne słowa”.

5. Nauka wiązania butów – filmik edukacyjny – ćwiczenia praktyczne.

Środa, 03 VI:

1.Prezentacja Power Point Litera do litery – Powtórzenie samogłosek.

2. Opowiadanie – co znajduje się na ilustracji –Kocham Czytać Zeszyt 1 utrwalenie samogłosek.

3. Filmik edukacyjny – Sowa Mądra Głowa uczy samogłosek.

4. Ilustracje – samogłoski drukowane oraz pisane – wielkie i małe.

5. Dzielenie nazwy obrazków na sylaby.

6. Pisanie palcem samogłosek na tacy z kaszą lub w piaskownicy.

Czwartek, 04 VI:

1.Prezentacja Power Point – Utrwalenie poznanych liter.

2. Głoski słyszymy, a litery widzimy i piszemy.

3. Wysłuchanie piosenki o literach.

4. Prezentacja spółgłosek drukowanych oraz pisanych. Słuchanie wierszy o poznanych literach.

5. Podziel nazwy obrazków na sylab.

6. Co kryje „Ruletka” – zabawy z sylabami.

7. Ćwiczenia ze Świeżakami.

Piątek, 05 VI:

1.Prezentacja Power Point Kalendarz – utrwalenie pór roku, miesięcy i dni tygodnia.

2. Wyliczanka „Dni tygodnia” – powtórzenie dni tygodnia – Doremisie – Tydzień liczy 7 dni.

3. Pogoda i pory roku – animowany film dla dzieci.

4. Zagadki o porach roku. Piosenka dla dzieci – uczymy się pór roku i miesięcy.

5. Jakie miesiące w roku mamy? – Nauka miesięcy I Rymowanki dla dzieci I Lulek.tv

6. Praca plastyczna Moja ulubiona pora roku.

Poniedziałek, 08 VI:

1.Prezentacja Power point Utrwalamy Litery z Kubusiem Puchatkiem.

2. Wysłuchanie wierszy o poznanych literach.

3. Prezentacja liter drukowanych i pisanych.

4. Podział wyrazów na sylaby.

5. Piosenka Poznaję litery.

6. Praca plastyczna – pokoloruj ulubioną literkę.

7. Ćwiczenia na równowagę.

Wtorek, 09 VI:

1.Prezentacja Power Point Dzień Przyjaciela – kto to jest Przyjaciel?

2. Wysłuchanie opowiadania pt. „Przyjaciel z okna” – rozmowa na temat treści opowiadania.

3. Jaki powinien być przyjaciel?

4. Wysłuchanie piosenki „Mam przyjaciela”.

5. Wykonanie serduszka dla przyjaciela.

6. Filmik – Mam przyjaciela.

Środa, 10 VI:

1.Prezentacja Power Point „Litera do litery – utrwalenie poznanych spółgłosek”.

2. Zabawy z sylabami – filmiki edukacyjne – czytanie sylab.

3. Prezentacji ilustracji poznanych liter – podział wyrazów na sylaby.

4. Wysłuchanie wierszy o prezentowanych literach.

5. Ćwiczenia na wzmocnienie rąk.

6. Kubuś Puchatek i przyjaciele – bajka.

Czwartek, 11 VI:

1.Boże Ciało – dzień wolny od zajęć dydaktycznych i wychowawczych

Piątek, 12 VI:

1.Prezentacja Power Point „Zabawy matematyczne”.

2. Przeliczanie koralików.

3. Odczytywanie cyferek – przeliczanie zwierzątek.

4. Bibisie – zapraszają na dodawanki – filmik edukacyjny.

5. Wysłuchanie bajki Danuty Wawiłow i Natalii Usenko pt. „Trójkątna Karolina” .

6. Trójkątna rybka- praca plastyczna.

Poniedziałek, 15 VI:

1.Prezentacja Power Point „Wakacyjne podróże”

2. Wysłuchanie opowiadania M. Strękowskiej – Zaręby „Wakacyjne podróże Olka i Ady” – rozmowa na temat treści opowiadania.

3. Poznajemy kontynenty – Szkoła Profesora Szymona – film edukacyjny.

4. Co to jest GLOBUS? do czego służy?

5. Odczytywanie kontynentów.

6. Kosmita Ubu poznaje naszą planetę.

7. Wykonanie łódki według instrukcji – praca techniczno- plastyczna.

Wtorek, 16 VI:

1.Prezentacja Power Point „Czym podróżujemy?”

2. Wysłuchanie wiersza (Ewa Stadtmüller) „Czym podróżujemy?”- rozmowa na temat treści wiersza.

3. Środki transportu – bajeczka edukacyjna.

4. Co lata? – transport powietrzny. Co pływa? – transport wodny. Co jeździ? – transport lądowy.

5. Odczytywanie wyrazów – dzielenie ich na sylaby.

6. Zagadki słuchowe – środki lokomocji.

Środa, 17 VI:

1.Prezentacja Power Point „Kołowata Wyspa”.

2. Wysłuchanie bajki W. Chotomskiej pt. „Kołowata wyspa”.

3. Nauka rytmów dla dzieci. Figury geometryczne, odwzorowywanie, poprawa koncentracji i percepcji.

4. Przeliczanie w zakresie 10

5. Utrwalenie kolorów.

6. Piosenka o FIGURACH ( DrobNutki ) Piosenki DLA DZIECI

7. Praca plastyczna – „kraina kółek”.

Czwartek, 18 VI:

1.Prezentacja Power Point „Na wakacje ruszać czas”

2. Wysłuchanie wiersza pt. „Na wakacje ruszyć czas” – rozmowa na temat treści wiersza.

3. Ćwiczenia rozwijające myślenie – Dokąd dzieci pojadą na wakacje?

4. Poznaj miasta Polski wirtualna wycieczka po Polsce – filmik edukacyjny

5. „Gimnastyka buzi i języka”.

6. Wyszukiwanie różnic – ćwiczenie spostrzegawczości wzrokowej.

7. Ballada o złotej rybce – piosenka.

Piątek, 19 VI:

1.Prezentacja Power Point „Prostokąty i kwadraty”.

2. Wysłuchanie bajki D. Wawiłow pt. „Posłuchajcie bajki nowej prostokątnej i kwadratowej”.

3. Filmik edukacyjny – Kubuś – Figury – zabawa dla dzieci.

4. Zagadki o figurach geometrycznych.

5. Praca plastyczna z figur geometrycznych – „Kot”.

6. Zabawy z patyczkami – Obrazki z figur geometrycznych.

Poniedziałek, 22 VI:

1.Prezentacja Power Point – Wakacyjne podróże.

2. Wysłuchanie bajki J. Tuwima pt. „Pan Maluśkiewicz i wieloryb”

3. Zabawy i ćwiczenia z zakresu analizy i syntezy głoskowej, sylabowej.

4. Piosenka pt. „Bezpieczne wakacje”.

5. Najważniejsze zasady bezpieczeństwa nad wodą dla dzieci.

6. Zadanie z książką – Karty pracy .

Wtorek, 23 VI:

1.Prezentacja Power Point „Świętujemy Dzień Taty”.

2. Wysłuchanie wiersza W. Fabera „Do czego służy tatuś ?”

3. Rozmowa o tacie kierowana pytaniami.

4. Wykonanie laurki dla taty.

5. Oglądanie programu „Dzień taty”.

6. Wysłuchanie piosenek o tacie.

7. Składanie życzeń – wspólne zabawy.

Środa, 24 VI:

1.Trening umysłu – wakacyjne rytmy.

2. Jak się zachowywać nad wodą, w lesie, na łące, na placu zabaw, na rowerze.

3. Bezpieczne przebywanie na słońcu – co zabrać na plażę?

4. Ćwicz z Lulisią i Lulitulisiami – trening fitness dla dzieci.

5. Bezpieczne wakacje w górach – film edukacyjny.

6. Ile sylab? – podróże.

Czwartek, 25 VI:

1.Prezentacja Power Point „Bezpieczne wakacje”

2.Wysłuchanie wierszaW. Badalskiej pt. „Wakacyjne rady”

3.Rozmowa na temat treści wiersza oraz historyjki obrazkowej.

4. Filmik edukacyjny – Bezpiecznie nad wodą.

5. Co można zabrać na plażę .

6. Bezpieczny Maks.

7. Bajka – Bolek i Lolek na wakacjach.

Piątek, 26 VI:

1.Zakończenie roku szkolnego