ZOBACZ, JAK W DOMOWYM ZACISZU UCZY SIĘ GRUPA II:) 

Fotorelacja 1

Fotorelacja 2

Zapraszamy do obejrzenia filmików:

https://drive.google.com/file/d/1vnLZ_9jIlOVoYadJDHCMprNAL-AgKiPE/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1jYIcse_mrJlolBNNdljxbYFe1RAhduI1/view?usp=sharing

 

Czwartek, 26 III

„Rodzina bocianów” opowiadanie historyjki obrazkowej, posługiwanie się liczebnikami porządkowymi.

Piątek, 27 III:

1.”Wiosna w parku” słuchanie odgłosów szumu wiatru i śpiewu ptaków.

2. Rozmowa kierowana przez rodzica z wykorzystaniem ilustracji w Kartach Pracy (str 22 i 23)

Poniedziałek, 30 III:

1. Zabawa paluszkowa „Ćwir, ćwir”

2. Karta Pracy str 27. Dzieci: – słuchają nazw ptaków, które przylatują do Polski na wiosnę, -dzielą ich nazwy rytmiczne na sylaby.

3. Rysowanie po śladzie drogi skowronka do gniazda.

Wtorek, 31 III:

1. KP str 28 Tekst wyrazowo- obrazkowy

2. Rozwiązywanie zagadek tekstowych

3. „Ptasie gniazda” lepienie z plasteliny ptasiego gniazdka oraz jajek

Środa, 01 IV:

1.Wysłuchanie wiersza Iwony Salach „Tyle…” (Wiersze dla Krzysia i Weroniki)

2. Rozmowa kierowana na temat treści wiersza.

3. „Pierwszy motyl” wykonanie motyla dowolną techniką

Czwartek, 02 IV:

1.Wizualizacja „Powracające ptaki”

2. Ćwiczenia oddechowe „Ptasie piórka”

3. Zabawa badawcza „Co wcześniej spadnie „

Piątek, 03 IV:

1.Wysłuchanie audycji Przedszkole wiary Junior „Niedziela palmowa ” – zapoznanie dzieci
z tradycją związaną z obchodami Niedzieli Palmowej.

2. Praca plastyczno-techniczna „Palma wielkanocna „

Poniedziałek 06 IV:

1. Wysłuchanie piosenki „Znaki Wielkanocy „.

2. Rozmowa na temat symboli świąt Wielkanocnych.

3. Rysowanie, malowanie farbami i wycinanie pisanek.

Wtorek, 07 IV:

1.” Kurczaczek wielkanocny ” wykonanie kurczaczka metodą origami.

2. Zabawy matematyczne z wykorzystaniem pisanek- przeliczanie, porównywanie wielkości, tworzenie zbiorów

3. Rysowanie, malowanie farbami i wycinanie pisanek.

Środa, 08 IV :

1.”Wielkanocny poranek” wysłuchanie piosenki, rozmowa na temat treści piosenki, poznanie zwyczajów świąt Wielkanocnych, nauka słów piosenki na pamięć.

2. Świąteczne porządki- zaangażowanie dzieci w przygotowania do Świąt Wielkanocnych

Wtorek, 14 IV:

1. Oglądanie zdjęć, obrazków zwierząt z wiejskiego podwórka. Nazywanie zwierząt, dzielenie nazw na sylaby.

2. Zabawa ” Zwierzęta z wiejskiego podwórka” Słuchanie wiersza H. Bechlerowej ” Psotna świnka „. Rozmowa nt treści wiersza.

Środa, 15 IV:

1. Wysłuchanie piosenki „Dziadek fajną farmę miał”. Naśladowanie zwierząt występujących w piosence. Próba nauki piosenki na pamięć.

2. Wykonanie zadania w KP str 33.

Czwartek, 16 IV:

1. Oglądanie filmiku na Youtube „Szukam mamy” i ciekawostek dotyczących zwierząt wiejskich

2. Wykonanie zadania w KP str 34 i 35 Zabawy w ogrodach przydomowych.

Piątek, 17 IV: 

1. Zwierzęta z wiejskiej zagrody.

2. Ćwiczenia plastyczne: lepienie z plasteliny, modelina lub masy solnej zwierząt wiejskich

3. Ćwiczenia logopedyczne na podstawie ilustracji przesłanych

4. Zadanie w KP str 36

Poniedziałek, 20 IV: 

1.Wysłuchanie opowiadania B. Szelągowskiej „Oszczędzajmy wodę, dbajmy o przygodę!”.

2. Rozmowa na podstawie ilustracji w książce str 64-65

3. Oglądanie bajeczki Hibbi- Oszczędzanie wody.

4. Wykonanie zadania w KP str 37

Wtorek, 21 IV: 

1.„Nie śmiecimy ” omówienie plansz przedstawiających sposoby segregacji śmieci.

2. Obejrzenie bajki edukacyjnej „Rady na odpady”

3. Wykonanie pojemników na śmieci z kartonów lub pudełek po butach.

Środa, 22 IV:

1. Wysłuchanie wiersza ” Ogrodnicy” Róży Salach. Rozmowa na temat treści wiersza.

2. Wykonanie zadania w KP str 38

3. Wyjście do przydomowoego ogródka.

4. Wspólne sadzenie nasion, roślin, cebulek. Rozmowa nt systematycznej pielęgnacji roślin, zachęcanie do śledzenia ich wzrostu

Czwartek, 23 IV:

1.Wysłuchanie piosenki ekologicznej „Świat w naszych rękach ” próba nauki piosenki na pamięć.

2. Wykonanie zadania w KP str 39

3. Przeliczanie kwiatów w zakresie 5, układanie kwiatów według rytmu.

Piątek, 24 IV:

1.Wysłuchanie wiersza Ireny Róży Salach ” Wszędzie czysto”.

2. Rozmowa kierowana na podstawie wiersza.

3. Praca plastyczna- Wykonanie odznaki „Przyjaciel przyrody” według pomysłu dzieci

Poniedziałek 27 IV:

1.Poznajemy naszą miejscowość.- oglądanie zdjęć, pocztówek, albumów, przewodników dotyczących miejscowości Rajbrot.

2. Zapoznanie dzieci z miejscowością w której mieszkają. Poznawanie ciekawych i charakterystycznych miejsc w ich miejscowości.

Wtorek, 28 IV:

1.Poznajemy góry Obejrzenie filmiku „Górska wędrówka z Zosią i Kubą ”

2.Oglądanie zdjęć przedstaeiajacych krajobraz górski- Rozmowa na temat zdjęć, wypowiedzi dzieci na temat charakterystycznych cech krajobrazu górskiego.

3.Układanie puzzli z podjętych zdjęć krajobrazu górskiego.

4.Malowanie farbami ” Moje góry”

Środa, 29 IV:

1.Zabawa twórcza”Dom”  – Nazwanie figur geometrycznych ( samodzielnie lub z pomocą rodzica ), opisywanie i przeliczanie figur.

2. Układanie domu z figur geometrycznych, przyklejanie na kartce.

3.Zabawa na świeżym powietrzu z wykorzystaniem piłki ćwiczenia w rzucaniu i łapaniu piłki

Czwartek, 30 IV:

1.„Nasza Ojczyzna” prezentacja Power Point.

2. Wysłuchanie piosenki Jestem Polką i Polakiem

3. Wykonanie flagi Polski

Poniedziałek, 04 V:

1.Święto Strażaka Zapoznanie z pracą strażaka na podstawie ilustracji

2. Wysłuchanie piosenki Śpiewające Brzdące ” Pali się ”

3. Karty Pracy nt pracy strażaka

Wtorek, 05 V:

1.„Jestem dobrym Polakiem ” Wysłuchanie wiersza Iwony Fabiszewskiej ” Moja Ojczyzna” Rozmowa na temat treści wiersza.

2. Próba nauki wiersza na pamięć. Omówienie wyglądu godła Polski.

3. Wykonanie zadania w KP str 45.

Środa, 06 V:

1. ” Podróż po Polsce ” zajęcia matematyczne.

2. Zapoznanie z biegiem Wisły z wykorzystaniem mapy Polski.

3. Zabawa „W górach „- Liczenie owiec na pastwisku i porównywanie ich liczby.

4.” W Warszawie” budowanie domków z klocków. Zabawa ” W Gdańsku- liczenie statków na morzu

Czwartek, 07 V:

1. Warszawa- stolica Polski Prezentacja Power Point – zapoznanie z najciekawszym miejscami w stolicy

2. Zapoznanie z legendą o Syrence.

3. Godło Polski- zajęcia plastyczne .

Piątek, 08 V:

1. Kraków- dawną stolica Polski. Prezentacja Power Point- zapoznanie z najciekawszym miejscami w Krakowie. 2. Prezentacja tańca ludowego ” Krakowiak”, pokaz tradycyjnego stroju krakowskiego.

3. ” Od Bałtyku do Tatr” – Quiz wiedzy o Polsce- utrwalenie wiadomości.

Poniedziałek, 11 V:

1. Majowa łąka i jej mieszkańcy- filmik. Łąka w maju- wycieczka na łąkę. Określanie kolorów na łące w maju.

2. Obserwowanie kwiatów na łące Poszukiwanie stokrotki kończyny itp.

3. Obserwacja życia zwierząt na łące ( np mrówki, biedronki, motyle, ślimaki )

4. Słuchanie odgłosów dochodzacych z łąk. Wykonanie bukietów z kwiatów rosnących na łące.

Wtorek, 12 V:

1. „Wędrówki Skrzata Borówki- Łąka” filmik.

2. Rozmowa nt roślin oraz zwierząt żyjących na łące.

3. Wykonanie zadania w KP- rysowanie ślimaka po śledzie.

Środa, 13 V:

1. Mieszkańcy łąki- zagadki.

2. Zabawa matematyczna ” Biedronka „- przeliczanie kropek biedronki, wskazywanie po której stronie jest mniej, a po której stronie jest więcej kropek.

3. Wykonanie zadania w KP str 50-51

Czwartek, 14 V:

1. Wysłuchanie wiersza Grażyny Lech pt ” Na łące” Rozmowa na temat treści wiersza.

2. Wykonanie zadania w KP str 52

3. ” Majowa łąka „- praca plastyczna

Piątek, 15 V:

1. Wysłuchanie piosenek o łące. Próba nauki na pamięć fragmentu wybranej piosenki.

2. Zabawa paluszkowa „Zwierzęta na łace”

3. Wykonanie zadania z Wyprawki ” Rumianek ” lub wykonanie dowolnego zwierzątka mieszkającego na łące.

4. Złożenie życzeń z okazji Dnia Rodziny.

Poniedziałek, 18 V:

1. Moja rodzina” prezentacja

2. Rozmowa na temat rodziny na fotografii.

3. Wymienianie czlonkow rodziny oraz ich imion.

4. ” Wspólna fotografia” Tworzenie na grupie rodzinnego albumu ( Zdjęcia z mamą i tatą)

Wtorek, 19 V:

1. Wysłuchanie piosenki „Moja mama”

2. Próba nauki piosenki na pamięć.

3. „Portret mojej mamy” technika dowolna.

Środa, 20 V:

1. Wysłuchanie wiersza J.Koczanowskiej „Mama i tata”.

2. Rozmowa kierowana na podstawie wiersza.

3. Wypowiedzi dzieci na temat swoich rodziców-” nagrywanie filmików.

4. Wykonanie zadania w KP str 53

Czwartek, 21 V:

1. Zabawa ” Koszyczek pełen życzeń dla mamy i taty”

2. Zadanie w KP str 54

3. Zabawa na świeżym powietrzu- obserwacja kształtu chmur, doszukiwanie się w wyglądzie istot i przedmiotów.

Piątek, 21 V:

1. ” W co się bawić z mamą, z tatą?”- rozmowa na podstawie obrazków

2. Kończenie kolorowania serc według rytmu. „Tulipan dla Mamusi” wykonanie tulipana z papierowej rolki.

Poniedziałek, 25 V:

1. Wysłuchanie opowiadania pt ” Język migowy ” Agaty Widzowskiej Rozmowa nt treści opowiadania.

2. Wyjaśnienie pojęcia tolerancja

3. Oglądanie filmiku ” Zwierzęta w języku migowym”

4. Zabawa ruchowo- pantomimiczna ” Wiem, co chcesz pokazać.”

Wtorek, 26 V:

1. Prezentacja życzeń z okazji Dnia Mamy.

2. Choreografia do piosenki ” Drodzy Rodzice ” – próby nauki tańca wspólnie z rodzicami.

Środa, 27 V:

1.Wysłuchanie wiersza ” Prawdziwy przyjaciel” Jadwigi Koczanowskiej Rozmowa inspirowana wierszem

2. Oglądanie bajki Kubuś Puchatek pt. „Portret przyjaźni ”

3. Praca plastyczna ” Mój przyjaciel”

Czwartek, 28 V:

1. „Dzieci Świata ” zapoznanie z kulturą innych krajów, sposobem ubierania się oraz zabawami dzieci na podstawie ilustracji.

2. ” Skąd jesteśmy i ile mamy lat?” Zabawa matematyczna.

3. Zadanie w KP str 56 

4. Zabawa ruchowa przy piosence ” Równowaga „

Piątek, 29 V:

1. Oglądanie filmiku ” My Dzieci Świata ”

2. Wykonanie zadania w KP str 57

3. Wysłuchanie wiersza Juliana Tuwima pt ” Murzynek Bambo” próba nauki wiersza na pamięć.

Poniedziałek, 01 VI:

1. Obejrzenie filmu z okazji Dnia Dziecka z życzeniami od Rodziców.

2. Wspólne zabawy z rodzicami

Wtorek, 02 VI:

1. Zapoznanie z emocjami na podstawie ilustracji.

2. Naśladowanie emocji mimiką twarzy.

3. Rysowanie emocji jakie towarzyszyły dzieciom w Dniu Dziecka.

Środa, 03 VI:

1. Zabawa ” Nazywanie uczuć ” Opisywanie, co czują postacie na ilustracji Domyślanie się co mogło być przyczyną przedstawionych reakcji na obrazkach

2. Zabawa ” Moje uczucia ” Wskazywanie swoich odczuć w podanych sytuacjach mimiką twarzy lub z wykorzystaniem obrazka

Czwartek, 04 VI:

1.Emocje- zabawa z pokazywaniem.

2. Praca plastyczna ” Szczęśliwy świat dziecka ” technika dowolna

Piątek, 05 VI:

1. Wysłuchanie piosenki ” Jak się czuje miś” „Kiedy jestem wesoły A kiedy smutny ” wypowiedzi dzieci na podstawie własnych doświadczeń

2. Labirynt- droga przez uśmiech

Poniedziałek, 08 VI:

1. ” Podróż do Włoch” zapoznanie z flagą Włoch, ogląda je ciekawych miejsc oraz zabytków we Włoszech, zapoznanie z popularnymi potrawami we Włoszech na podstawie zdjęć.

2. Oglądanie filmiku ” Kosmita Ubu poznaje naszą planetę”- zapoznanie z pojęciem globus.

3. ” Moje wymarzone wakacje ” Praca plastyczna.

Wtorek, 09 VI:

1. ” Co pływa, co tonie? ” – zabawy badawcze- oglądanie filmiku z eksperymentami dla dzieci.

2. Wysłuchanie piosenki oraz próba nauki na pamięć ” Niech żyją wakacje ”

Środa, 10 VI:

1. Zajęcia matematyczne ” Wakacyjne bagaże” – rozwijanie umiejętności liczenia oraz klasyfikowania przedmiotów ze względu na przynależność KP str 58 i 59.

2. Zabawa ” Prawda czy fałsz ?”

3. Ćwiczenia gimnastyczne na podstawie filmiku ” Ćwiczenia dla dzieci w domu ”

Czwartek, 11 VI:

1. Boże Ciało – dzień wolny od zajęć dydaktycznych i wychowawczych

Piątek, 12 VI:

1. Wysłuchanie wiersza Laury Łącz pt ” Letnie wakacje ” Rozmowa nt treści wiersza.

2. ” Środki transportu”- bajeczką edukacyjna dla dzieci.

Poniedziałek, 15 VI:

1. Wysłuchanie opowiadania ” Jak wróbelek Elemelek w wielkim morzu brak kąpiele.”

2. Gimnastyka w domu i w przedszkolu – propozycja ćwiczeń- filmik Youtube

Wtorek, 16 VI:

1. Filmik edukacyjny dla dzieci ” Lato- przyroda, wakacje, co robić nad morzem i w górach ”

2. Wykonanie zadania w KP str 60

Środa, 17 VI:

1. Zajęcia matematyczne- klamerkowe zabawy matematyczne Zadania dla małych bystrzaków- ćwiczenia pamięci i spostrzegawczości.

2. Wykonanie zad w KP str 61 Utrwalenie znajomości swojego imienia i nazwiska, miejscowości oraz nr domu.

Czwartek, 18 VI:

1. Wysłuchanie wiersza Iwony Fabiszewskiej ” Uprzejmości ” Rozmowa na temat treści wiersza.

2. Praca plastyczna ” Wakacje w górach ”

3. Zabawy i ćwiczenia kinezjologiczne dla dzieci – filmik Youtube

Piątek, 19 VI:

1. Wykonanie zadania w KP str 62 Rozwiązywanie zagadek o porach roku.

2. ” Bingo i Bongo- cztery pory roku” – bajka dla dzieci Powtarzanie rymowanki z różnym natężeniem głosu: cicho, głośno.

Poniedziałek, 22 VI:

1. Jak powstaje tęcza? Filmik Youtube

2. Wykonanie tęczy z dostępnych materiałów- technika dowolna

Wtorek, 23 VI:

1. Życzenia dla Tatusiów z okazji ich Święta. Wysłuchanie piosenki pt ” Piosenka dla Taty „.

2. Próba nauki słów na pamięć.

3. Wykonanie laurki z okazji Dnia Taty.

Środa, 24 VI:

1. Wysłuchanie piosenki ” Już wkrótce wakacje”

2. Obejrzenie filmiku” Bądźmy bezpieczni podczas wakacji „

Czwartek, 25 VI:

1. Oglądanie Bajki ” Kajtek nad morzem”

2. Praca plastyczna „Łódka” – wydzielania z kolorowego papieru.

Piątek, 26 VI:

1. Zakończenie roku szkolnego