ZOBACZ, JAK W DOMOWYM ZACISZU UCZY SIĘ GRUPA II:)
Zapraszamy do obejrzenia filmików:
https://drive.google.com/file/d/1vnLZ_9jIlOVoYadJDHCMprNAL-AgKiPE/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1jYIcse_mrJlolBNNdljxbYFe1RAhduI1/view?usp=sharing
Czwartek, 26 III
„Rodzina bocianów” opowiadanie historyjki obrazkowej, posługiwanie się liczebnikami porządkowymi.
Piątek, 27 III:
1.”Wiosna w parku” słuchanie odgłosów szumu wiatru i śpiewu ptaków.
2. Rozmowa kierowana przez rodzica z wykorzystaniem ilustracji w Kartach Pracy (str 22 i 23)
Poniedziałek, 30 III:
1. Zabawa paluszkowa „Ćwir, ćwir”
2. Karta Pracy str 27. Dzieci: – słuchają nazw ptaków, które przylatują do Polski na wiosnę, -dzielą ich nazwy rytmiczne na sylaby.
3. Rysowanie po śladzie drogi skowronka do gniazda.
Wtorek, 31 III:
1. KP str 28 Tekst wyrazowo- obrazkowy
2. Rozwiązywanie zagadek tekstowych
3. „Ptasie gniazda” lepienie z plasteliny ptasiego gniazdka oraz jajek
Środa, 01 IV:
1.Wysłuchanie wiersza Iwony Salach „Tyle…” (Wiersze dla Krzysia i Weroniki)
2. Rozmowa kierowana na temat treści wiersza.
3. „Pierwszy motyl” wykonanie motyla dowolną techniką
Czwartek, 02 IV:
1.Wizualizacja „Powracające ptaki”
2. Ćwiczenia oddechowe „Ptasie piórka”
3. Zabawa badawcza „Co wcześniej spadnie „
Piątek, 03 IV:
1.Wysłuchanie audycji Przedszkole wiary Junior „Niedziela palmowa ” – zapoznanie dzieci
z tradycją związaną z obchodami Niedzieli Palmowej.
2. Praca plastyczno-techniczna „Palma wielkanocna „
Poniedziałek 06 IV:
1. Wysłuchanie piosenki „Znaki Wielkanocy „.
2. Rozmowa na temat symboli świąt Wielkanocnych.
3. Rysowanie, malowanie farbami i wycinanie pisanek.
Wtorek, 07 IV:
1.” Kurczaczek wielkanocny ” wykonanie kurczaczka metodą origami.
2. Zabawy matematyczne z wykorzystaniem pisanek- przeliczanie, porównywanie wielkości, tworzenie zbiorów
3. Rysowanie, malowanie farbami i wycinanie pisanek.
Środa, 08 IV :
1.”Wielkanocny poranek” wysłuchanie piosenki, rozmowa na temat treści piosenki, poznanie zwyczajów świąt Wielkanocnych, nauka słów piosenki na pamięć.
2. Świąteczne porządki- zaangażowanie dzieci w przygotowania do Świąt Wielkanocnych
Wtorek, 14 IV:
1. Oglądanie zdjęć, obrazków zwierząt z wiejskiego podwórka. Nazywanie zwierząt, dzielenie nazw na sylaby.
2. Zabawa ” Zwierzęta z wiejskiego podwórka” Słuchanie wiersza H. Bechlerowej ” Psotna świnka „. Rozmowa nt treści wiersza.
Środa, 15 IV:
1. Wysłuchanie piosenki „Dziadek fajną farmę miał”. Naśladowanie zwierząt występujących w piosence. Próba nauki piosenki na pamięć.
2. Wykonanie zadania w KP str 33.
Czwartek, 16 IV:
1. Oglądanie filmiku na Youtube „Szukam mamy” i ciekawostek dotyczących zwierząt wiejskich
2. Wykonanie zadania w KP str 34 i 35 Zabawy w ogrodach przydomowych.
1. Zwierzęta z wiejskiej zagrody.
2. Ćwiczenia plastyczne: lepienie z plasteliny, modelina lub masy solnej zwierząt wiejskich
3. Ćwiczenia logopedyczne na podstawie ilustracji przesłanych
4. Zadanie w KP str 36
1.Wysłuchanie opowiadania B. Szelągowskiej „Oszczędzajmy wodę, dbajmy o przygodę!”.
2. Rozmowa na podstawie ilustracji w książce str 64-65
3. Oglądanie bajeczki Hibbi- Oszczędzanie wody.
4. Wykonanie zadania w KP str 37
1.„Nie śmiecimy ” omówienie plansz przedstawiających sposoby segregacji śmieci.
2. Obejrzenie bajki edukacyjnej „Rady na odpady”
3. Wykonanie pojemników na śmieci z kartonów lub pudełek po butach.
Środa, 22 IV:
1. Wysłuchanie wiersza ” Ogrodnicy” Róży Salach. Rozmowa na temat treści wiersza.
2. Wykonanie zadania w KP str 38
3. Wyjście do przydomowoego ogródka.
4. Wspólne sadzenie nasion, roślin, cebulek. Rozmowa nt systematycznej pielęgnacji roślin, zachęcanie do śledzenia ich wzrostu
Czwartek, 23 IV:
1.Wysłuchanie piosenki ekologicznej „Świat w naszych rękach ” próba nauki piosenki na pamięć.
2. Wykonanie zadania w KP str 39
3. Przeliczanie kwiatów w zakresie 5, układanie kwiatów według rytmu.
Piątek, 24 IV:
1.Wysłuchanie wiersza Ireny Róży Salach ” Wszędzie czysto”.
2. Rozmowa kierowana na podstawie wiersza.
3. Praca plastyczna- Wykonanie odznaki „Przyjaciel przyrody” według pomysłu dzieci
Poniedziałek 27 IV:
1.Poznajemy naszą miejscowość.- oglądanie zdjęć, pocztówek, albumów, przewodników dotyczących miejscowości Rajbrot.
2. Zapoznanie dzieci z miejscowością w której mieszkają. Poznawanie ciekawych i charakterystycznych miejsc w ich miejscowości.
Wtorek, 28 IV:
1.Poznajemy góry Obejrzenie filmiku „Górska wędrówka z Zosią i Kubą ”
2.Oglądanie zdjęć przedstaeiajacych krajobraz górski- Rozmowa na temat zdjęć, wypowiedzi dzieci na temat charakterystycznych cech krajobrazu górskiego.
3.Układanie puzzli z podjętych zdjęć krajobrazu górskiego.
4.Malowanie farbami ” Moje góry”
Środa, 29 IV:
1.Zabawa twórcza”Dom” – Nazwanie figur geometrycznych ( samodzielnie lub z pomocą rodzica ), opisywanie i przeliczanie figur.
2. Układanie domu z figur geometrycznych, przyklejanie na kartce.
3.Zabawa na świeżym powietrzu z wykorzystaniem piłki ćwiczenia w rzucaniu i łapaniu piłki
Czwartek, 30 IV:
1.„Nasza Ojczyzna” prezentacja Power Point.
2. Wysłuchanie piosenki Jestem Polką i Polakiem
3. Wykonanie flagi Polski
Poniedziałek, 04 V:
1.Święto Strażaka Zapoznanie z pracą strażaka na podstawie ilustracji
2. Wysłuchanie piosenki Śpiewające Brzdące ” Pali się ”
3. Karty Pracy nt pracy strażaka
Wtorek, 05 V:
1.„Jestem dobrym Polakiem ” Wysłuchanie wiersza Iwony Fabiszewskiej ” Moja Ojczyzna” Rozmowa na temat treści wiersza.
2. Próba nauki wiersza na pamięć. Omówienie wyglądu godła Polski.
3. Wykonanie zadania w KP str 45.
Środa, 06 V:
1. ” Podróż po Polsce ” zajęcia matematyczne.
2. Zapoznanie z biegiem Wisły z wykorzystaniem mapy Polski.
3. Zabawa „W górach „- Liczenie owiec na pastwisku i porównywanie ich liczby.
4.” W Warszawie” budowanie domków z klocków. Zabawa ” W Gdańsku- liczenie statków na morzu
Czwartek, 07 V:
1. Warszawa- stolica Polski Prezentacja Power Point – zapoznanie z najciekawszym miejscami w stolicy
2. Zapoznanie z legendą o Syrence.
3. Godło Polski- zajęcia plastyczne .
Piątek, 08 V:
1. Kraków- dawną stolica Polski. Prezentacja Power Point- zapoznanie z najciekawszym miejscami w Krakowie. 2. Prezentacja tańca ludowego ” Krakowiak”, pokaz tradycyjnego stroju krakowskiego.
3. ” Od Bałtyku do Tatr” – Quiz wiedzy o Polsce- utrwalenie wiadomości.
Poniedziałek, 11 V:
1. Majowa łąka i jej mieszkańcy- filmik. Łąka w maju- wycieczka na łąkę. Określanie kolorów na łące w maju.
2. Obserwowanie kwiatów na łące Poszukiwanie stokrotki kończyny itp.
3. Obserwacja życia zwierząt na łące ( np mrówki, biedronki, motyle, ślimaki )
4. Słuchanie odgłosów dochodzacych z łąk. Wykonanie bukietów z kwiatów rosnących na łące.
Wtorek, 12 V:
1. „Wędrówki Skrzata Borówki- Łąka” filmik.
2. Rozmowa nt roślin oraz zwierząt żyjących na łące.
3. Wykonanie zadania w KP- rysowanie ślimaka po śledzie.
Środa, 13 V:
1. Mieszkańcy łąki- zagadki.
2. Zabawa matematyczna ” Biedronka „- przeliczanie kropek biedronki, wskazywanie po której stronie jest mniej, a po której stronie jest więcej kropek.
3. Wykonanie zadania w KP str 50-51
Czwartek, 14 V:
1. Wysłuchanie wiersza Grażyny Lech pt ” Na łące” Rozmowa na temat treści wiersza.
2. Wykonanie zadania w KP str 52
3. ” Majowa łąka „- praca plastyczna
Piątek, 15 V:
1. Wysłuchanie piosenek o łące. Próba nauki na pamięć fragmentu wybranej piosenki.
2. Zabawa paluszkowa „Zwierzęta na łace”
3. Wykonanie zadania z Wyprawki ” Rumianek ” lub wykonanie dowolnego zwierzątka mieszkającego na łące.
4. Złożenie życzeń z okazji Dnia Rodziny.
Poniedziałek, 18 V:
1. Moja rodzina” prezentacja
2. Rozmowa na temat rodziny na fotografii.
3. Wymienianie czlonkow rodziny oraz ich imion.
4. ” Wspólna fotografia” Tworzenie na grupie rodzinnego albumu ( Zdjęcia z mamą i tatą)
Wtorek, 19 V:
1. Wysłuchanie piosenki „Moja mama”
2. Próba nauki piosenki na pamięć.
3. „Portret mojej mamy” technika dowolna.
Środa, 20 V:
1. Wysłuchanie wiersza J.Koczanowskiej „Mama i tata”.
2. Rozmowa kierowana na podstawie wiersza.
3. Wypowiedzi dzieci na temat swoich rodziców-” nagrywanie filmików.
4. Wykonanie zadania w KP str 53
Czwartek, 21 V:
1. Zabawa ” Koszyczek pełen życzeń dla mamy i taty”
2. Zadanie w KP str 54
3. Zabawa na świeżym powietrzu- obserwacja kształtu chmur, doszukiwanie się w wyglądzie istot i przedmiotów.
Piątek, 21 V:
1. ” W co się bawić z mamą, z tatą?”- rozmowa na podstawie obrazków
2. Kończenie kolorowania serc według rytmu. „Tulipan dla Mamusi” wykonanie tulipana z papierowej rolki.
Poniedziałek, 25 V:
1. Wysłuchanie opowiadania pt ” Język migowy ” Agaty Widzowskiej Rozmowa nt treści opowiadania.
2. Wyjaśnienie pojęcia tolerancja
3. Oglądanie filmiku ” Zwierzęta w języku migowym”
4. Zabawa ruchowo- pantomimiczna ” Wiem, co chcesz pokazać.”
Wtorek, 26 V:
1. Prezentacja życzeń z okazji Dnia Mamy.
2. Choreografia do piosenki ” Drodzy Rodzice ” – próby nauki tańca wspólnie z rodzicami.
Środa, 27 V:
1.Wysłuchanie wiersza ” Prawdziwy przyjaciel” Jadwigi Koczanowskiej Rozmowa inspirowana wierszem
2. Oglądanie bajki Kubuś Puchatek pt. „Portret przyjaźni ”
3. Praca plastyczna ” Mój przyjaciel”
Czwartek, 28 V:
1. „Dzieci Świata ” zapoznanie z kulturą innych krajów, sposobem ubierania się oraz zabawami dzieci na podstawie ilustracji.
2. ” Skąd jesteśmy i ile mamy lat?” Zabawa matematyczna.
3. Zadanie w KP str 56
4. Zabawa ruchowa przy piosence ” Równowaga „
Piątek, 29 V:
1. Oglądanie filmiku ” My Dzieci Świata ”
2. Wykonanie zadania w KP str 57
3. Wysłuchanie wiersza Juliana Tuwima pt ” Murzynek Bambo” próba nauki wiersza na pamięć.
Poniedziałek, 01 VI:
1. Obejrzenie filmu z okazji Dnia Dziecka z życzeniami od Rodziców.
2. Wspólne zabawy z rodzicami
Wtorek, 02 VI:
1. Zapoznanie z emocjami na podstawie ilustracji.
2. Naśladowanie emocji mimiką twarzy.
3. Rysowanie emocji jakie towarzyszyły dzieciom w Dniu Dziecka.
Środa, 03 VI:
1. Zabawa ” Nazywanie uczuć ” Opisywanie, co czują postacie na ilustracji Domyślanie się co mogło być przyczyną przedstawionych reakcji na obrazkach
2. Zabawa ” Moje uczucia ” Wskazywanie swoich odczuć w podanych sytuacjach mimiką twarzy lub z wykorzystaniem obrazka
Czwartek, 04 VI:
1.Emocje- zabawa z pokazywaniem.
2. Praca plastyczna ” Szczęśliwy świat dziecka ” technika dowolna
Piątek, 05 VI:
1. Wysłuchanie piosenki ” Jak się czuje miś” „Kiedy jestem wesoły A kiedy smutny ” wypowiedzi dzieci na podstawie własnych doświadczeń
2. Labirynt- droga przez uśmiech
Poniedziałek, 08 VI:
1. ” Podróż do Włoch” zapoznanie z flagą Włoch, ogląda je ciekawych miejsc oraz zabytków we Włoszech, zapoznanie z popularnymi potrawami we Włoszech na podstawie zdjęć.
2. Oglądanie filmiku ” Kosmita Ubu poznaje naszą planetę”- zapoznanie z pojęciem globus.
3. ” Moje wymarzone wakacje ” Praca plastyczna.
Wtorek, 09 VI:
1. ” Co pływa, co tonie? ” – zabawy badawcze- oglądanie filmiku z eksperymentami dla dzieci.
2. Wysłuchanie piosenki oraz próba nauki na pamięć ” Niech żyją wakacje ”
Środa, 10 VI:
1. Zajęcia matematyczne ” Wakacyjne bagaże” – rozwijanie umiejętności liczenia oraz klasyfikowania przedmiotów ze względu na przynależność KP str 58 i 59.
2. Zabawa ” Prawda czy fałsz ?”
3. Ćwiczenia gimnastyczne na podstawie filmiku ” Ćwiczenia dla dzieci w domu ”
Czwartek, 11 VI:
1. Boże Ciało – dzień wolny od zajęć dydaktycznych i wychowawczych
Piątek, 12 VI:
1. Wysłuchanie wiersza Laury Łącz pt ” Letnie wakacje ” Rozmowa nt treści wiersza.
2. ” Środki transportu”- bajeczką edukacyjna dla dzieci.
Poniedziałek, 15 VI:
1. Wysłuchanie opowiadania ” Jak wróbelek Elemelek w wielkim morzu brak kąpiele.”
2. Gimnastyka w domu i w przedszkolu – propozycja ćwiczeń- filmik Youtube
Wtorek, 16 VI:
1. Filmik edukacyjny dla dzieci ” Lato- przyroda, wakacje, co robić nad morzem i w górach ”
2. Wykonanie zadania w KP str 60
Środa, 17 VI:
1. Zajęcia matematyczne- klamerkowe zabawy matematyczne Zadania dla małych bystrzaków- ćwiczenia pamięci i spostrzegawczości.
2. Wykonanie zad w KP str 61 Utrwalenie znajomości swojego imienia i nazwiska, miejscowości oraz nr domu.
Czwartek, 18 VI:
1. Wysłuchanie wiersza Iwony Fabiszewskiej ” Uprzejmości ” Rozmowa na temat treści wiersza.
2. Praca plastyczna ” Wakacje w górach ”
3. Zabawy i ćwiczenia kinezjologiczne dla dzieci – filmik Youtube
Piątek, 19 VI:
1. Wykonanie zadania w KP str 62 Rozwiązywanie zagadek o porach roku.
2. ” Bingo i Bongo- cztery pory roku” – bajka dla dzieci Powtarzanie rymowanki z różnym natężeniem głosu: cicho, głośno.
Poniedziałek, 22 VI:
1. Jak powstaje tęcza? Filmik Youtube
2. Wykonanie tęczy z dostępnych materiałów- technika dowolna
Wtorek, 23 VI:
1. Życzenia dla Tatusiów z okazji ich Święta. Wysłuchanie piosenki pt ” Piosenka dla Taty „.
2. Próba nauki słów na pamięć.
3. Wykonanie laurki z okazji Dnia Taty.
Środa, 24 VI:
1. Wysłuchanie piosenki ” Już wkrótce wakacje”
2. Obejrzenie filmiku” Bądźmy bezpieczni podczas wakacji „
Czwartek, 25 VI:
1. Oglądanie Bajki ” Kajtek nad morzem”
2. Praca plastyczna „Łódka” – wydzielania z kolorowego papieru.
Piątek, 26 VI:
1. Zakończenie roku szkolnego