ZOBACZ, JAK W DOMOWYM ZACISZU UCZY SIĘ GRUPA V:) 

https://photos.app.goo.gl/9Pgn5FPZKBGWXPej8

 

Czwartek, 26 III:

  1. Wysłuchanie wierszyka pt. „Przyszedł dzisiaj marzec”
  2. Rozmowa na temat wiersza
  3. Obejrzenie filmiku edukacyjnego pt. „Skąd się biorą chmury?”
  4. Powtórzenie przysłowia o marcu i wyjaśnienie jego znaczenia.
  5. Karty pracy, cz. 3, str. 46-47.
  6. Dla chętnych: Wyprawka plastyczna, karta pracy nr 2 – wykonanie chmurki)

Piątek, 27 III:

  1. Układanie zdań o marcowej pogodzie z przykładowymi słowami
  2. Obejrzenie filmiku o pogodzie
  3. Rozmowa na temat dzisiejszej pogody
  4. Prezentacja termometru zaokiennego i wyjaśnienie sposobu pomiaru temperatury
  5. Karty pracy, cz. 3, str. 48-49
  6. Stworzenie własnego kalendarza obserwacji pogody

Poniedziałek, 30 III:

  1. Wysłuchanie piosenki o wodzie.
  2. Rozmowa na temat znaczenia wody w codziennym życiu
  3. Praca z mapą/ globusem. Wyszukiwanie największych zbiorników wodnych, najdłuższych rzek w Polsce.
  4. Karty pracy, str. 51 (dla wszystkich) i str 45 dla 6 – cio latków („Litery i liczby”).
  5. Dla chętnych wykonanie eksperymentu z zatapianiem przedmiotów.

Wtorek, 31 III:

  1. Rymowanka o cylindrze
  2. Analiza i synteza słów „cebula”, „Celina”
  3. Praca w podręczniku
  4. Uzupełnianie literki c w zeszycie, według wzoru

Środa, 01 IV:

  1. Czytanie wiersza B. Głodkowskiej pt. „Wiosna i moda” – pytania do wiersza
  2. Karty pracy, cz. 3, str. 52- 53
  3. Praca plastyczna – Pani Wiosna z wiersza lub według swojego wyobrażenia
  4. Słuchanie piosenki „Nie śpijcie, kiedy wiosna”

Czwartek, 02 IV:

  1. Ćwiczenia w przeliczaniu w zakresie do 10
  2. Karty pracy, cz. 3, str. 54 -55
  3. Ćwiczenia gimnastyczne

Piątek, 03 IV:

  1. Filmik edukacyjny o przeobrażaniu się gąsienicy w motyla – rozmowa na temat filmiku
  2. Prezentacja multimedialna na temat cyklu rozwoju żab
  3. Praca z ćwiczeniami – strona 56 – 57.
  4. Mój pierwszy motyl – praca plastyczna

Poniedziałek, 06 IV:

  1. Wierszyk o literce Ł
  2. Analiza i synteza słowa „łodyga”
  3. Praca z podręcznikiem
  4. Uzupełnianie literki „Ł” w zeszycie według wzoru
  5. Obejrzenie filmiku – wprowadzenie do świata pieniędzy
  6. Rozmowa na temat filmiku – prezentacja monet o nominałach 1, 2, 5 złotych
  7. Praca z podręcznikiem

Wtorek, 07 IV:

  1. Wysłuchanie piosenki „Koszyczek dobrych życzeń” – rozmowa na temat treści
  2. Opowiadanie A. Widzowskiej pt. „Kolorowe pisanki” – rozmowa na temat opowiadania, pytania do tekstu.
  3. Nowe przygody Olka i Ady, str. 72- 75

Środa, 08 IV:

  1. Wysłuchanie piosenki „Koszyczek dobrych życzeń” – nauka refrenu
  2. Rozmowa na temat symboli wielkanocnych
  3. Poznajemy budowę jajka, jako jednego z symboli świąt Wielkiej Nocy (na podstawie filmiku edukacyjnego). Dyskusja.
  4. Doświadczenia i eksperymenty z jajkiem dla chętnych
  5. Nowe przygody Olka i Ady, str. 76- 80

Wtorek, 14 IV:

  1. Wysłuchanie piosenki „Wołanie wiosny” – rozmowa na temat treści piosenki
  2. Wysłuchanie opowiadania Haliny Zdzitowieckiej pt. „Gdzie budować gniazdo?” – pytania do tekstu
  3. Wiosenne zagadki matematyczne – zadania tekstowe z zakresu dodawania i odejmowania do 10
  4. Nowe przygody Olka i Ady, str. 61- 63

Środa, 15 IV:

  1. Wysłuchanie rymowanki o literce „J”
  2. Analiza i synteza słów „jajko”, „Jagoda”
  3. Praca z podręcznikiem
  4. Uzupełnianie literki w zeszycie, według wzoru
  5. Ćwiczenia spostrzegawczości – dla chętnych

Czwartek, 16 IV:

  1. Obejrzenie bajeczki „Przygód kilka wróbla Ćwirka” – rozmowa na temat treści
  2. Wysłuchanie opowiadania Małgorzaty Strękowskiej – Zaremby pt. „Sąsiad szpak” – pytania do tekstu
  3. Nowe przygody Olka i Ady, str. 64- 67
  4. Kształtowanie świadomości własnego ciała – ćwiczenia gimnastyczne

Piątek, 17 IV:

  1. Obejrzenie filmiku pod tytułem „Wywiad z bocianem” – rozmowa na temat treści
  2. Praca z podręcznikiem – Nowe przygody Olka i Ady, str. 68- 61
  3. Wysłuchanie piosenki „Wołanie wiosny” – nauka refrenu
  4. Praca plastyczna „Bociek”

Poniedziałek, 20 IV:

  1. Wysłuchanie rymowanki o literce „F”
  2. Obejrzenie filmiku o literce „F”
  3. Analiza i synteza słów „farby”, „Franek”
  4. Praca z podręcznikiem
  5. Uzupełnianie literki w zeszycie, według wzoru
  6. Przypomnienie nazw miesięcy. Wyjaśnienie powiedzenia „Kwiecień plecień…” na podstawie bajki o „przygodach kota Filemona”

Wtorek, 21 IV:

  1. Wysłuchanie piosenki „Nas podwórku” – rozmowa na temat jej treści
  2. Wysłuchanie opowiadania „Uparty kogut”; pytania do tekstu
  3. Zagadki dźwiękowe „Zgadnij co to za zwierzę?”
  4. Praca z podręcznikiem, cz.4; str. 3-6
  5. Mierzenie dywanu długością stóp i kroków rodzica i dziecka. Rozmowa na temat różnic i ich przyczyn w wynikach

Środa, 22 IV:

  1. Wysłuchanie piosenki „Ochroń Ziemię”. Nauka refrenu
  2. Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza Teresy Fiutowskiej „Podwórkowa awantura”
  3. Zagadki, dotyczące zwierząt gospodarskich
  4. Praca z podręcznikiem, cz.4; str. 7 – 9
  5. Nowe przygody Olka i Ady, Litery i liczby, str. 68
  6. Wysłuchanie audiobooka, dotyczącego przypadającego w dniu dzisiejszym Dnia Ziemi

Czwartek, 23 IV:

  1. Wysłuchanie piosenki „Na podwórku”
  2. Obejrzenie filmiku o domach zwierząt gospodarskich
  3. Obejrzenie filmiku o tym, co jedzą zwierzęta i w jakich celach się je hoduje. Odpowiedzi na pytania do filmiku.
  4. Przeliczanie zwierząt
  5. Praca z podręcznikiem, cz.4; str. 10 – 11
  6. Nowe przygody Olka i Ady, Litery i liczby, str. 69
  7. Nowe przygody Olka i Ady, Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, str. 69 – 71.

Piątek, 24 IV:

  1. Wysłuchanie wiersza „Żaba i Żuk”
  2. Analiza i synteza słów „żubry”, „Żaneta”
  3. Praca z podręcznikiem
  4. Uzupełnianie literki w zeszycie, według wzoru
  5. Praca plastyczna

Poniedziałek, 27 IV:

  1. Wysłuchanie wiersza Agaty Widzowskiej „Strażnicy przyrody” – rozmowa na temat treści
  2. Spacer do lasu i obserwacja przyrody
  3. Zagadki dotyczące lasu i jego mieszkańców
  4. Obejrzenie filmu dotyczącego ochrony przyrody i dbania o środowisko
  5. Praca z podręcznikiem: Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady, Litery i liczby [zielone ćwiczenia], str. 74. Nowe przygody Olka i Ady, cz.4., str. 14-16

Wtorek, 28 IV:

  1. Ćwiczenia fizyczne ze Świeżakami
  2. Wysłuchanie opowiadania Agaty Widzowskiej „Lis i lornetka” – rozmowa na temat treści opowiadania
  3. Założenie własnej hodowli kwiatów cebulkowych9
  4. Nowe przygody Olka i Ady, cz.4., str. 17-19
  5. Praca plastyczna – Wyprawka szkolna, karta nr 21

Środa, 29 IV:

  1. Wysłuchanie wierszyka o literce „H”
  2. Analiza i synteza słów „hamak”, „Hubert”
  3. Praca z podręcznikiem
  4. Uzupełnianie literki w zeszycie, według wzoru
  5. Przypomnienie piosenki „Jestem Polakiem”

Czwartek, 30 IV:

  1. Obejrzenie filmu o symbolach narodowych
  2. Przypomnienie „legendy o powstaniu Państwa Polskiego”
  3. Wskazywanie Polski i jej stolicy na mapie Europy
  4. Przypomnienie „Katechizmu polskiego dziecka” z podziałem na role
  5. Obejrzenie filmiku „Wędrówki z mapą”
  6. „Gdzie mieszka moja rodzina?” – rozmowa kierowana
  7. Praca z podręcznikiem: „Nowe przygody Olka i Ady, cz.4, str. 20 – 23.
  8. Przypomnienie 4 zwrotek „Mazurka Dąbrowskiego”

Poniedziałek, 04 V:

  1. Wysłuchanie wiersza Małgorzaty Strękowskiej – Zaremba „Małe miasteczko”
  2. Rozmowa na temat wiersza
  3. Zabawa „Spacer krętą uliczką”
  4. Spacer po najbliższej okolicy
  5. Oglądanie pocztówek, broszur, związanych z naszą miejscowością
  6. Zabawa w kończenie zdań

Wtorek, 05 V:

  1. Wyszukiwanie wśród obrazków różnych flag, flagi Polski
  2. Prezentacja multimedialne, dotycząca charakterystycznych dla Rajbrotu miejsc – zgadywanki
  3. Nowe przygody Olka i Ady, Karta pracy, cz. 4, s. 24 – 27.
  4. Litery i liczby, cz. 2, str. 75
  5. Ćwiczenia gimnastyczne przy muzyce

Środa, 06 V:

  1. Odczytanie wierszyka o nowym miesiącu – pytania dotyczące jego treści
  2. Wysłuchanie opowiadania Agaty Widzowskiej pt. „Zakochany w Syrenie” – rozmowa na temat opowiadanie
  3. Ćwiczenia w czytaniu
  4. Wysłuchanie piosenki o Syrence z Warszawy
  5. Wskazywanie na mapie Polski Warszawy i Wisły
  6. Praca z podręcznikiem: Nowe przygody Olka i Ady, cz. 4, str. 28 – 31

Czwartek, 07 V:

  1. Zabawy i ćwiczenia związane z mierzeniem objętości płynów
  2. Zapoznanie z miarą płynów
  3. zabawa ruchowa z plastikowymi butelkami
  4. Gimnastyka przedszkolaka: ” Zakręć ruletką”
  5. Praca z podręcznikiem: Nowe przygody Olka i Ady, cz. 4, str. 32 – 33
  6. Ćwiczenia czytania dla sześciolatków

Piątek, 08 V:

  1. Obejrzenie filmiku o Unii Europejskiej
  2. Praca z mapą – odczytywanie nazw państw europejskich, zwracanie uwagi na ich kształt i wielkość
  3. Praca z podręcznikiem: Nowe przygody Olka i Ady, cz. 4, str. 34 – 35
  4. Piosenka o najpiękniejszych i najbardziej znanych na całym świecie zabytków europejskich – rozmowa.

Poniedziałek, 11 V:

  1. Wysłuchanie i odgadnięcie zagadki, dotyczącej zajęć
  2. Spacer na pobliską łąkę
  3. Wysłuchanie opowiadania M. Strękowskiej – Zaremby 'Zabawa w chowanego” – rozmowa na temat treści opowiadania
  4. Ćwiczenia analizy i syntezy słuchowej
  5. Praca plastyczna „Majowa łąka”
  6. Praca z podręcznikiem: Nowe przygody Olka i Ady, cz. 4, str. 36 – 39
  7. Karty pracy dla chętnych

Wtorek, 12 V:

  1. Zagadki, dotyczące majowej łąki i jej mieszkańców
  2. Obejrzenie filmu o pszczołach
  3. Zabawy z kostką do gry – zapoznanie z nową figurą geometryczną – sześcianem
  4. Wyliczanki matematyczne w zakresie do 10
  5. Praca z podręcznikiem: Nowe przygody Olka i Ady, cz. 4, str. 40 – 43

Środa, 13 V:

  1. Praca plastyczna
  2. Praca z podręcznikiem: Nowe przygody Olka i Ady, Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s. 73 (różowa)
    Nowe przygody Olka i Ady, Litery i liczby, cz. 2; s. 76 (zielona).
  3. Kilka zagadek o mieszkańcach łąki

Czwartek, 14 V:

  1. Kontynuacja projektu „Czyste powietrze wokół nas” – przypomnienie piosenki „Zielony Dinek”
  2. Po co nam jest potrzebne powietrze – doświadczenie
  3. Smak, kolor, zapach powietrza – eksperymenty z balonem
  4. Wysłuchanie opowiadania pt. „Komin, który przestał dymić” – rozmowa na temat treści
  5. Poszukiwanie odpowiedzi na pytanie: „Dlaczego musimy dbać o powietrze?” – informacje na temat smogu
  6. Praca plastyczna „Moje przygody z Dinkiem”

Piątek, 15 V:

  1. Przypomnienie cyfr od 0 – 9 – obejrzenie filmiku
  2. Działania matematyczne w zakresie do 10 – zabawy ze spinaczami
  3. Rozwiązywanie zadań tekstowych, zapisywanie działań w zeszycie
  4. „Zabawy w chowanego” – kształtowanie umiejętności poruszania się w przestrzeni

Poniedziałek, 18 V:

  1. Obejrzenie filmu, prezentującego życie Karola Wojtyły
  2. Przytoczenie ważnych wydarzeń, ciekawostek z życia Papieża Polaka
  3. Oglądanie zdjęć, albumów, pamiątek po Ojcu Świętym
  4. Wspólne śpiewanie „Barki”
  5. Praca plastyczna

Wtorek, 19 V:

  1. Oglądanie zdjęć z rodzinnych albumów
  2. Wysłuchanie piosenek, dedykowanych mamie i tacie
  3. Wysłuchanie wiersza Jadwigi Koczanowskiej „Mama i tata” – rozmowa na temat treści
  4. Zabawa w kończenie zdań, związanych z rodzicami
  5. Poszukiwanie synonimów słów „mama” i „tata”
  6. Praca z podręcznikiem: Nowe przygody Olka i Ady, cz. 4, str. 44 – 45

Środa, 20 V:

  1. Zabawa w mierzenie wzrostu. Wyjaśnienie pojęć niższy – wyższy na przykładzie zabawy
  2. Wysłuchanie wiersza Tomasza Matuszewskiego pt. „Zawody” – pytania, dotyczące treści
  3. Rozmowa na temat zawodów, wykonywanych przez rodziców
  4. Rozwiązywanie zagadek, dotyczących zawodów
  5. Praca z podręcznikiem: Nowe przygody Olka i Ady, cz. 4, str. 46 – 47

Czwartek, 21 V:

  1. Rozmowa kierowana na temat sposobów, w jaki dzieci mogą pomagać rodzicom w pracach domowych
  2. Wysłuchanie wiersza Stanisława Grabowskiego „Nie jesteś sam” – rozmowa na temat treści, odpowiadanie na pytania, dotyczące wiersza
  3. Zabawa ruchowa „jadą goście”
  4. „Wyprawka” – karta pracy nr 24
  5. Praca z podręcznikiem: Nowe przygody Olka i Ady, cz. 4, str. 48 – 50

Piątek, 22 V:

  1. Obejrzenie filmu, dotyczącego relacji rodzinnych
  2. Wysłuchanie wierszyka „Moja rodzina” – rozmowa na temat treści wiersza
  3. „Pomocna dłoń” – odczytanie listu Skrzata do dzieci
  4. Ustalenie zobowiązań dziecka wobec mamy i taty
  5. Zabawa „Czy to prawda, czy to fałsz?”
  6. Praca z podręcznikiem: Nowe przygody Olka i Ady, cz. 4, str. 51 – 52

Poniedziałek, 25 V:

  1. Wysłuchanie opowiadania Agaty Widzowskiej „Festyn” – rozmowa na temat jego treści
  2. Ćwiczenia w czytaniu
  3. Praca z podręcznikiem: Nowe przygody Olka i Ady, cz. 4, str. 53
  4. Ćwiczenia w liczeniu w zakresie do 10

Wtorek, 26 V:

  1. Wysłuchanie piosenki „Jesteś mamo skarbem mym”
  2. Wspólne obejrzenie prezentacji – niespodzianki, przygotowanej dla mam z okazji ich święta
  3. Odpowiedź dzieci na list Skrzata 

Środa, 27 V:

  1. Wysłuchanie piosenki „Dziwni goście”- rozmowa na temat emocji
  2. Wysłuchanie opowiadania Agaty Widzowskiej „Piłka dla wszystkich” – rozmowa na temat treści opowiadania
  3. Ćwiczenia w czytaniu: Podręcznik, str. 82 – 83
  4. Wyjaśnienie pojęcia „tolerancja” – ponowne odwołanie do treści opowiadania
  5. Oglądanie zdjęć, przedstawiających dzieci z różnych kontynentów. Porównywanie ich wyglądu zewnętrznego (koloru skóry, oczu, włosów)
  6. Praca z podręcznikiem: Nowe przygody Olka i Ady, cz. 4, str. 54

Czwartek, 28 V:

  1. Rozwiązanie zagadki
  2. Zapoznanie z wagą szalkową
  3. konstruowanie własnej wagi z wieszaka, sznurka i pojemniczków/ pudełek
  4. Objaśnienie działania wagi za pomocą wierszyka
  5. Co jest cięższe, co jest lżejsze? – zabawy przy użyciu skonstruowanej przez dziecko z pomocą rodzica wagi
  6. Praca z podręcznikiem: Nowe przygody Olka i Ady, cz. 4, str. 55
  7. Przypomnienie nazw miesiąca za pomocą wierszyka Ewy Skorek 

Piątek, 29 V:

  1. Przypomnienie piosenki „Dziwni goście
  2. Poranna gimnastyka
  3. List o przyjacielu – pytania, dotyczące treści
  4. Wskazywanie na obrazku uczuć, zgodnie z instrukcją słowną
  5. Ćwiczenia w przeliczaniu
  6. Praca z podręcznikiem: Nowe przygody Olka i Ady, cz. 4, str. 56-58
  7. Praca plastyczna – emocje, które towarzyszą nam na co dzień 

Poniedziałek, 01 VI:

  1. Obejrzenie prezentacji z życzeniami z okazji Dnia Dziecka
  2. Wspólne gry i zabawy z rodzicami 

Wtorek, 02 VI:

  1. Wysłuchanie piosenki „Każdy jest inny”. Rozmowa na temat jej treści
  2. Wysłuchanie wiersza Agaty Widzowskiej „Małe cuda”. Rozmowa na temat wiersza
  3. Ciekawostki, dotyczące dzieci z różnych kontynentów
  4. Praca plastyczna: Wyprawka szkolna, karta I
  5. Ćwiczenia w czytaniu, Podręcznik, str. 90 – 91.

Środa, 03 VI:

  1. Wysłuchanie piosenki „Jak się czuje Miś?”
  2. Wysłuchanie wiersza Jolanty Kucharczyk „Moje uczucia” – rozmowa na temat treści wiersza
  3. Rozmowa na temat emocji
  4. Wysłuchanie fragmentu wiersza „O dwunastu braciach” – przypomnienie nazwy obecnie trwającego miesiąca
  5. Praca z podręcznikiem: Nowe przygody Olka i Ady, str. 59.

Czwartek, 04 VI:

  1. Wysłuchani opowiadania Małgorzaty Strękowskiej „Wakacyjne podróże” – rozmowa na temat treści opowiadania
  2. Ćwiczenia w czytaniu – Podręcznik, str. 84 – 85
  3. Rozwiązywanie zadań tekstowych z matematyki. Zapisywania działań w zeszytach
  4. Praca z podręcznikiem: Nowe przygody Olka i Ady, cz. 4, str. 60 – 61
  5. Ćwiczenia gimnastyczne

Piątek, 05 VI:

  1. Ćwiczenia w czytaniu – Podręcznik, str. 92 – 93
  2. Obejrzenie filmiku o bezpieczeństwie w górach
  3. Rozmowa na temat bezpieczeństwa
  4. Praca z podręcznikiem: Nowe przygody Olka i Ady, Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, str. 76
  5. Ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu
  6. Przestrzenna praca plastyczna: malowanie gór farbam

Poniedziałek, 08 VI:

  1. Powtórzenie samogłosek z Sową Mądrą Głową
  2. Wyszukiwanie słów, rozpoczynających się daną samogłoską
  3. Zapisywanie i oznaczanie struktury wyrazów
  4. Dzielenie wyrazów na sylaby i głoski
  5. Wykonanie papierowego samolotu zgodnie z instrukcją
  6. Obejrzenie „Przygód kota Filemona” – odpowiedzi na pytania, dotyczące filmu

Wtorek, 09 VI:

  1. Ćwiczenia pamięci – wymień imiona wszystkich kolegów i koleżanek z Twojej grupy
  2. Narysuj/ namaluj portret ulubionego kolegi/ koleżanki z Naszej grupy
  3. Posłuchaj wiersza Danuty Wawiłow „Bajka nowa, prostokątna i kwadratowa” – wyszukaj w domu i na podwórku przedmiotów w kształcie prostokąta, trójkąta i kwadratu
  4. Ćwiczenia słuchu: poszukaj tykającego budzika, chowanego przez mamę/ tatę/ babcię a potem zamieńcie się rolami
  5. Praca z podręcznikiem: Nowe przygody Olka i Ady, Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, str. 77,
    Nowe przygody Olka i Ady, cz. 4, str. 62-63

Środa, 10 VI:

  1. Powtórka wybranych spółgłosek z Sową Mądrą Głową
  2. Wyszukiwanie słów, rozpoczynających się daną samogłoską
  3. Zapisywanie i oznaczanie struktury wyrazów
  4. Dzielenie wyrazów na sylaby i głoski
  5. Wykonanie doświadczenia z tańczącymi skrawkami papieru
  6. Zapoznanie z wierszem o dbaniu o porządek
  7. Posprzątanie swojego pokoju/ miejsca do zabawy i nauki

Czwartek, 11 VI:

  1. Boże Ciało – dzień wolny od zajęć dydaktycznych i wychowawczych

Piątek, 12 VI:

  1. Obejrzenie filmu o pojazdach
  2. Wysłuchanie wiersza pt. „Kto najszybszy? Kto najważniejszy?” – rozmowa na temat treści wiersza
  3. Zagadki, związane ze środkami transportu
  4. Praca z podręcznikiem:
    Nowe przygody Olka i Ady, Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, str. 77 (sześciolatki); str. 78 (pięciolatki)
    Nowe przygody Olka i Ady, cz. 4, str. 64 – 67

Poniedziałek, 15 VI:

  1. Zabawa rozwijająca umiejętność orientacji przestrzennej
  2. Zabawa orientacyjno – porządkowa „Zatrzymaj się zgodnie z poleceniem”
  3. Zagadki związane z bezpieczeństwem podczas wakacji
  4. Praca z podręcznikiem:
    Nowe przygody Olka i Ady, Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, str. 78 – 79 (sześciolatki); str. 79 (pięciolatki)
    Nowe przygody Olka i Ady, cz. 4, str. 68 – 71
  5. Wysłuchanie wiersza Małgorzaty Platy „Bezpieczne wakacje” – rozmowa na temat jego treści
  6. Obejrzenie filmiku o bezpieczeństwie nad wodą
  7. Układanie puzzli – „Łąka latem”

Wtorek, 16 VI:

  1. Wysłuchanie piosenki „Mój kolego z przedszkola” – rozmowa na temat słów piosenki
  2. Wysłuchanie opowiadania Agaty Widzowskiej „Pocieszajki dla maluchów” – rozmowa na temat treści opowiadania
  3. Ćwiczenia w czytaniu: Książka, str. 86- 89
  4. Nauka wierszyka metodą ze słuchu
  5. Wspomnienia dzieci z pobytu w przedszkolu
  6. Nowe przygody Olka i Ady, cz. 4, str. 72

Środa, 17 VI:

  1. Opowiadanie na podstawie historyjki obrazkowej
  2. Ćwiczenia w liczeniu za pomocą patyczków
  3. Zabawy ruchowe z woreczkiem
  4. Utrwalanie nazw miesięcy przy pomocy wierszyka

Czwartek, 18 VI:

  1. Poranna gimnastyka – ćwiczenia równowagi
  2. Ćwiczenia orientacji przestrzennej oraz w schemacie ciała
  3. Gra rodzinna „Zapłata”
  4. Kończenie zdań, dotyczących pobytu w przedszkolu
  5. Praca z podręcznikiem:
    Nowe przygody Olka i Ady, Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, str. 80 (sześciolatki); str. 80 (pięciolatki)
    Nowe przygody Olka i Ady, cz. 4, str. 75 – 77

Piątek, 19 VI:

  1. Zabawa badawcza „Dlaczego czereśnie pękają?”
  2. Zabawa rozluźniająca mięśnie okrężne oczu
  3. Zabawa ruchowo – naśladowcza „Wakacyjny pociąg”
  4. Wykonanie pracy plastycznej „Kolorowy latawiec” techniką dowolną
  5. Praca z podręcznikiem:
    Ćwiczenia w czytaniu, książka, str. 94- 95;
    Nowe przygody Olka i Ady, cz. 4, str. 78

Poniedziałek, 22 VI:

  1. Wysłuchanie wiersza Agaty Widzowskiej „Pożegnanie przedszkola”
  2. Wysłuchanie piosenki „Hej przedszkole”
  3. Wykonanie doświadczenia „Bańka w bańce”
  4. Praca z podręcznikiem:
    Ćwiczenia w czytaniu, książka, str. 96

Wtorek, 23 VI:

  1. Obejrzenie filmiku przypominającego co dzieje się w przyrodzie w poszczególnych porach roku
  2. Wysłuchanie wiersza B. Szelągowskiej „Tato, czy już lato?”
  3. Rozmowa na temat treści wiersza
  4. Praca plastyczna „Lato” (kolaż) 

Środa, 24 VI:

  1. Wspólna zabawa na świeżym powietrzu
  2. Przypomnienie piosenki „Hej przedszkole”
  3. Praca plastyczna „Moje wymarzone wakacje” – techniką dowolną 

Czwartek, 25 VI:

  1. Przypomnienie imion wszystkich sześciolatków z grupy i związanych z nimi miłych chwil, spędzonych w przedszkolu
  2. Ćwiczenia artykulacyjne i ruchowe na podstawie rymowanki „Wakacyjne plany”
  3. Zabawa „Prawda czy fałsz?” – ćwiczenia koncentracji podczas działania przy muzyce
  4. Podziękowania za wspólnie spędzony czas

Piątek, 26 VI:

  1. Zakończenie roku szkolnego