ZOBACZ, JAK W DOMOWYM ZACISZU UCZY SIĘ GRUPA V:)
https://photos.app.goo.gl/9Pgn5FPZKBGWXPej8
Czwartek, 26 III:
- Wysłuchanie wierszyka pt. „Przyszedł dzisiaj marzec”
- Rozmowa na temat wiersza
- Obejrzenie filmiku edukacyjnego pt. „Skąd się biorą chmury?”
- Powtórzenie przysłowia o marcu i wyjaśnienie jego znaczenia.
- Karty pracy, cz. 3, str. 46-47.
- Dla chętnych: Wyprawka plastyczna, karta pracy nr 2 – wykonanie chmurki)
Piątek, 27 III:
- Układanie zdań o marcowej pogodzie z przykładowymi słowami
- Obejrzenie filmiku o pogodzie
- Rozmowa na temat dzisiejszej pogody
- Prezentacja termometru zaokiennego i wyjaśnienie sposobu pomiaru temperatury
- Karty pracy, cz. 3, str. 48-49
- Stworzenie własnego kalendarza obserwacji pogody
Poniedziałek, 30 III:
- Wysłuchanie piosenki o wodzie.
- Rozmowa na temat znaczenia wody w codziennym życiu
- Praca z mapą/ globusem. Wyszukiwanie największych zbiorników wodnych, najdłuższych rzek w Polsce.
- Karty pracy, str. 51 (dla wszystkich) i str 45 dla 6 – cio latków („Litery i liczby”).
- Dla chętnych wykonanie eksperymentu z zatapianiem przedmiotów.
Wtorek, 31 III:
- Rymowanka o cylindrze
- Analiza i synteza słów „cebula”, „Celina”
- Praca w podręczniku
- Uzupełnianie literki c w zeszycie, według wzoru
Środa, 01 IV:
- Czytanie wiersza B. Głodkowskiej pt. „Wiosna i moda” – pytania do wiersza
- Karty pracy, cz. 3, str. 52- 53
- Praca plastyczna – Pani Wiosna z wiersza lub według swojego wyobrażenia
- Słuchanie piosenki „Nie śpijcie, kiedy wiosna”
Czwartek, 02 IV:
- Ćwiczenia w przeliczaniu w zakresie do 10
- Karty pracy, cz. 3, str. 54 -55
- Ćwiczenia gimnastyczne
Piątek, 03 IV:
- Filmik edukacyjny o przeobrażaniu się gąsienicy w motyla – rozmowa na temat filmiku
- Prezentacja multimedialna na temat cyklu rozwoju żab
- Praca z ćwiczeniami – strona 56 – 57.
- Mój pierwszy motyl – praca plastyczna
Poniedziałek, 06 IV:
- Wierszyk o literce Ł
- Analiza i synteza słowa „łodyga”
- Praca z podręcznikiem
- Uzupełnianie literki „Ł” w zeszycie według wzoru
- Obejrzenie filmiku – wprowadzenie do świata pieniędzy
- Rozmowa na temat filmiku – prezentacja monet o nominałach 1, 2, 5 złotych
- Praca z podręcznikiem
Wtorek, 07 IV:
- Wysłuchanie piosenki „Koszyczek dobrych życzeń” – rozmowa na temat treści
- Opowiadanie A. Widzowskiej pt. „Kolorowe pisanki” – rozmowa na temat opowiadania, pytania do tekstu.
- Nowe przygody Olka i Ady, str. 72- 75
Środa, 08 IV:
- Wysłuchanie piosenki „Koszyczek dobrych życzeń” – nauka refrenu
- Rozmowa na temat symboli wielkanocnych
- Poznajemy budowę jajka, jako jednego z symboli świąt Wielkiej Nocy (na podstawie filmiku edukacyjnego). Dyskusja.
- Doświadczenia i eksperymenty z jajkiem dla chętnych
- Nowe przygody Olka i Ady, str. 76- 80
Wtorek, 14 IV:
- Wysłuchanie piosenki „Wołanie wiosny” – rozmowa na temat treści piosenki
- Wysłuchanie opowiadania Haliny Zdzitowieckiej pt. „Gdzie budować gniazdo?” – pytania do tekstu
- Wiosenne zagadki matematyczne – zadania tekstowe z zakresu dodawania i odejmowania do 10
- Nowe przygody Olka i Ady, str. 61- 63
Środa, 15 IV:
- Wysłuchanie rymowanki o literce „J”
- Analiza i synteza słów „jajko”, „Jagoda”
- Praca z podręcznikiem
- Uzupełnianie literki w zeszycie, według wzoru
- Ćwiczenia spostrzegawczości – dla chętnych
Czwartek, 16 IV:
- Obejrzenie bajeczki „Przygód kilka wróbla Ćwirka” – rozmowa na temat treści
- Wysłuchanie opowiadania Małgorzaty Strękowskiej – Zaremby pt. „Sąsiad szpak” – pytania do tekstu
- Nowe przygody Olka i Ady, str. 64- 67
- Kształtowanie świadomości własnego ciała – ćwiczenia gimnastyczne
Piątek, 17 IV:
- Obejrzenie filmiku pod tytułem „Wywiad z bocianem” – rozmowa na temat treści
- Praca z podręcznikiem – Nowe przygody Olka i Ady, str. 68- 61
- Wysłuchanie piosenki „Wołanie wiosny” – nauka refrenu
- Praca plastyczna „Bociek”
Poniedziałek, 20 IV:
- Wysłuchanie rymowanki o literce „F”
- Obejrzenie filmiku o literce „F”
- Analiza i synteza słów „farby”, „Franek”
- Praca z podręcznikiem
- Uzupełnianie literki w zeszycie, według wzoru
- Przypomnienie nazw miesięcy. Wyjaśnienie powiedzenia „Kwiecień plecień…” na podstawie bajki o „przygodach kota Filemona”
Wtorek, 21 IV:
- Wysłuchanie piosenki „Nas podwórku” – rozmowa na temat jej treści
- Wysłuchanie opowiadania „Uparty kogut”; pytania do tekstu
- Zagadki dźwiękowe „Zgadnij co to za zwierzę?”
- Praca z podręcznikiem, cz.4; str. 3-6
- Mierzenie dywanu długością stóp i kroków rodzica i dziecka. Rozmowa na temat różnic i ich przyczyn w wynikach
Środa, 22 IV:
- Wysłuchanie piosenki „Ochroń Ziemię”. Nauka refrenu
- Ćwiczenia ortofoniczne na podstawie wiersza Teresy Fiutowskiej „Podwórkowa awantura”
- Zagadki, dotyczące zwierząt gospodarskich
- Praca z podręcznikiem, cz.4; str. 7 – 9
- Nowe przygody Olka i Ady, Litery i liczby, str. 68
- Wysłuchanie audiobooka, dotyczącego przypadającego w dniu dzisiejszym Dnia Ziemi
Czwartek, 23 IV:
- Wysłuchanie piosenki „Na podwórku”
- Obejrzenie filmiku o domach zwierząt gospodarskich
- Obejrzenie filmiku o tym, co jedzą zwierzęta i w jakich celach się je hoduje. Odpowiedzi na pytania do filmiku.
- Przeliczanie zwierząt
- Praca z podręcznikiem, cz.4; str. 10 – 11
- Nowe przygody Olka i Ady, Litery i liczby, str. 69
- Nowe przygody Olka i Ady, Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, str. 69 – 71.
Piątek, 24 IV:
- Wysłuchanie wiersza „Żaba i Żuk”
- Analiza i synteza słów „żubry”, „Żaneta”
- Praca z podręcznikiem
- Uzupełnianie literki w zeszycie, według wzoru
- Praca plastyczna
Poniedziałek, 27 IV:
- Wysłuchanie wiersza Agaty Widzowskiej „Strażnicy przyrody” – rozmowa na temat treści
- Spacer do lasu i obserwacja przyrody
- Zagadki dotyczące lasu i jego mieszkańców
- Obejrzenie filmu dotyczącego ochrony przyrody i dbania o środowisko
- Praca z podręcznikiem: Karty pracy Nowe przygody Olka i Ady, Litery i liczby [zielone ćwiczenia], str. 74. Nowe przygody Olka i Ady, cz.4., str. 14-16
Wtorek, 28 IV:
- Ćwiczenia fizyczne ze Świeżakami
- Wysłuchanie opowiadania Agaty Widzowskiej „Lis i lornetka” – rozmowa na temat treści opowiadania
- Założenie własnej hodowli kwiatów cebulkowych9
- Nowe przygody Olka i Ady, cz.4., str. 17-19
- Praca plastyczna – Wyprawka szkolna, karta nr 21
Środa, 29 IV:
- Wysłuchanie wierszyka o literce „H”
- Analiza i synteza słów „hamak”, „Hubert”
- Praca z podręcznikiem
- Uzupełnianie literki w zeszycie, według wzoru
- Przypomnienie piosenki „Jestem Polakiem”
Czwartek, 30 IV:
- Obejrzenie filmu o symbolach narodowych
- Przypomnienie „legendy o powstaniu Państwa Polskiego”
- Wskazywanie Polski i jej stolicy na mapie Europy
- Przypomnienie „Katechizmu polskiego dziecka” z podziałem na role
- Obejrzenie filmiku „Wędrówki z mapą”
- „Gdzie mieszka moja rodzina?” – rozmowa kierowana
- Praca z podręcznikiem: „Nowe przygody Olka i Ady, cz.4, str. 20 – 23.
- Przypomnienie 4 zwrotek „Mazurka Dąbrowskiego”
Poniedziałek, 04 V:
- Wysłuchanie wiersza Małgorzaty Strękowskiej – Zaremba „Małe miasteczko”
- Rozmowa na temat wiersza
- Zabawa „Spacer krętą uliczką”
- Spacer po najbliższej okolicy
- Oglądanie pocztówek, broszur, związanych z naszą miejscowością
- Zabawa w kończenie zdań
Wtorek, 05 V:
- Wyszukiwanie wśród obrazków różnych flag, flagi Polski
- Prezentacja multimedialne, dotycząca charakterystycznych dla Rajbrotu miejsc – zgadywanki
- Nowe przygody Olka i Ady, Karta pracy, cz. 4, s. 24 – 27.
- Litery i liczby, cz. 2, str. 75
- Ćwiczenia gimnastyczne przy muzyce
Środa, 06 V:
- Odczytanie wierszyka o nowym miesiącu – pytania dotyczące jego treści
- Wysłuchanie opowiadania Agaty Widzowskiej pt. „Zakochany w Syrenie” – rozmowa na temat opowiadanie
- Ćwiczenia w czytaniu
- Wysłuchanie piosenki o Syrence z Warszawy
- Wskazywanie na mapie Polski Warszawy i Wisły
- Praca z podręcznikiem: Nowe przygody Olka i Ady, cz. 4, str. 28 – 31
Czwartek, 07 V:
- Zabawy i ćwiczenia związane z mierzeniem objętości płynów
- Zapoznanie z miarą płynów
- zabawa ruchowa z plastikowymi butelkami
- Gimnastyka przedszkolaka: ” Zakręć ruletką”
- Praca z podręcznikiem: Nowe przygody Olka i Ady, cz. 4, str. 32 – 33
- Ćwiczenia czytania dla sześciolatków
Piątek, 08 V:
- Obejrzenie filmiku o Unii Europejskiej
- Praca z mapą – odczytywanie nazw państw europejskich, zwracanie uwagi na ich kształt i wielkość
- Praca z podręcznikiem: Nowe przygody Olka i Ady, cz. 4, str. 34 – 35
- Piosenka o najpiękniejszych i najbardziej znanych na całym świecie zabytków europejskich – rozmowa.
Poniedziałek, 11 V:
- Wysłuchanie i odgadnięcie zagadki, dotyczącej zajęć
- Spacer na pobliską łąkę
- Wysłuchanie opowiadania M. Strękowskiej – Zaremby 'Zabawa w chowanego” – rozmowa na temat treści opowiadania
- Ćwiczenia analizy i syntezy słuchowej
- Praca plastyczna „Majowa łąka”
- Praca z podręcznikiem: Nowe przygody Olka i Ady, cz. 4, str. 36 – 39
- Karty pracy dla chętnych
Wtorek, 12 V:
- Zagadki, dotyczące majowej łąki i jej mieszkańców
- Obejrzenie filmu o pszczołach
- Zabawy z kostką do gry – zapoznanie z nową figurą geometryczną – sześcianem
- Wyliczanki matematyczne w zakresie do 10
- Praca z podręcznikiem: Nowe przygody Olka i Ady, cz. 4, str. 40 – 43
Środa, 13 V:
- Praca plastyczna
- Praca z podręcznikiem: Nowe przygody Olka i Ady, Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s. 73 (różowa)
Nowe przygody Olka i Ady, Litery i liczby, cz. 2; s. 76 (zielona).
- Kilka zagadek o mieszkańcach łąki
Czwartek, 14 V:
- Kontynuacja projektu „Czyste powietrze wokół nas” – przypomnienie piosenki „Zielony Dinek”
- Po co nam jest potrzebne powietrze – doświadczenie
- Smak, kolor, zapach powietrza – eksperymenty z balonem
- Wysłuchanie opowiadania pt. „Komin, który przestał dymić” – rozmowa na temat treści
- Poszukiwanie odpowiedzi na pytanie: „Dlaczego musimy dbać o powietrze?” – informacje na temat smogu
- Praca plastyczna „Moje przygody z Dinkiem”
Piątek, 15 V:
- Przypomnienie cyfr od 0 – 9 – obejrzenie filmiku
- Działania matematyczne w zakresie do 10 – zabawy ze spinaczami
- Rozwiązywanie zadań tekstowych, zapisywanie działań w zeszycie
- „Zabawy w chowanego” – kształtowanie umiejętności poruszania się w przestrzeni
Poniedziałek, 18 V:
- Obejrzenie filmu, prezentującego życie Karola Wojtyły
- Przytoczenie ważnych wydarzeń, ciekawostek z życia Papieża Polaka
- Oglądanie zdjęć, albumów, pamiątek po Ojcu Świętym
- Wspólne śpiewanie „Barki”
- Praca plastyczna
Wtorek, 19 V:
- Oglądanie zdjęć z rodzinnych albumów
- Wysłuchanie piosenek, dedykowanych mamie i tacie
- Wysłuchanie wiersza Jadwigi Koczanowskiej „Mama i tata” – rozmowa na temat treści
- Zabawa w kończenie zdań, związanych z rodzicami
- Poszukiwanie synonimów słów „mama” i „tata”
- Praca z podręcznikiem: Nowe przygody Olka i Ady, cz. 4, str. 44 – 45
Środa, 20 V:
- Zabawa w mierzenie wzrostu. Wyjaśnienie pojęć niższy – wyższy na przykładzie zabawy
- Wysłuchanie wiersza Tomasza Matuszewskiego pt. „Zawody” – pytania, dotyczące treści
- Rozmowa na temat zawodów, wykonywanych przez rodziców
- Rozwiązywanie zagadek, dotyczących zawodów
- Praca z podręcznikiem: Nowe przygody Olka i Ady, cz. 4, str. 46 – 47
Czwartek, 21 V:
- Rozmowa kierowana na temat sposobów, w jaki dzieci mogą pomagać rodzicom w pracach domowych
- Wysłuchanie wiersza Stanisława Grabowskiego „Nie jesteś sam” – rozmowa na temat treści, odpowiadanie na pytania, dotyczące wiersza
- Zabawa ruchowa „jadą goście”
- „Wyprawka” – karta pracy nr 24
- Praca z podręcznikiem: Nowe przygody Olka i Ady, cz. 4, str. 48 – 50
Piątek, 22 V:
- Obejrzenie filmu, dotyczącego relacji rodzinnych
- Wysłuchanie wierszyka „Moja rodzina” – rozmowa na temat treści wiersza
- „Pomocna dłoń” – odczytanie listu Skrzata do dzieci
- Ustalenie zobowiązań dziecka wobec mamy i taty
- Zabawa „Czy to prawda, czy to fałsz?”
- Praca z podręcznikiem: Nowe przygody Olka i Ady, cz. 4, str. 51 – 52
Poniedziałek, 25 V:
- Wysłuchanie opowiadania Agaty Widzowskiej „Festyn” – rozmowa na temat jego treści
- Ćwiczenia w czytaniu
- Praca z podręcznikiem: Nowe przygody Olka i Ady, cz. 4, str. 53
- Ćwiczenia w liczeniu w zakresie do 10
Wtorek, 26 V:
- Wysłuchanie piosenki „Jesteś mamo skarbem mym”
- Wspólne obejrzenie prezentacji – niespodzianki, przygotowanej dla mam z okazji ich święta
- Odpowiedź dzieci na list Skrzata
Środa, 27 V:
- Wysłuchanie piosenki „Dziwni goście”- rozmowa na temat emocji
- Wysłuchanie opowiadania Agaty Widzowskiej „Piłka dla wszystkich” – rozmowa na temat treści opowiadania
- Ćwiczenia w czytaniu: Podręcznik, str. 82 – 83
- Wyjaśnienie pojęcia „tolerancja” – ponowne odwołanie do treści opowiadania
- Oglądanie zdjęć, przedstawiających dzieci z różnych kontynentów. Porównywanie ich wyglądu zewnętrznego (koloru skóry, oczu, włosów)
- Praca z podręcznikiem: Nowe przygody Olka i Ady, cz. 4, str. 54
Czwartek, 28 V:
- Rozwiązanie zagadki
- Zapoznanie z wagą szalkową
- konstruowanie własnej wagi z wieszaka, sznurka i pojemniczków/ pudełek
- Objaśnienie działania wagi za pomocą wierszyka
- Co jest cięższe, co jest lżejsze? – zabawy przy użyciu skonstruowanej przez dziecko z pomocą rodzica wagi
- Praca z podręcznikiem: Nowe przygody Olka i Ady, cz. 4, str. 55
- Przypomnienie nazw miesiąca za pomocą wierszyka Ewy Skorek
Piątek, 29 V:
- Przypomnienie piosenki „Dziwni goście
- Poranna gimnastyka
- List o przyjacielu – pytania, dotyczące treści
- Wskazywanie na obrazku uczuć, zgodnie z instrukcją słowną
- Ćwiczenia w przeliczaniu
- Praca z podręcznikiem: Nowe przygody Olka i Ady, cz. 4, str. 56-58
- Praca plastyczna – emocje, które towarzyszą nam na co dzień
Poniedziałek, 01 VI:
- Obejrzenie prezentacji z życzeniami z okazji Dnia Dziecka
- Wspólne gry i zabawy z rodzicami
Wtorek, 02 VI:
- Wysłuchanie piosenki „Każdy jest inny”. Rozmowa na temat jej treści
- Wysłuchanie wiersza Agaty Widzowskiej „Małe cuda”. Rozmowa na temat wiersza
- Ciekawostki, dotyczące dzieci z różnych kontynentów
- Praca plastyczna: Wyprawka szkolna, karta I
- Ćwiczenia w czytaniu, Podręcznik, str. 90 – 91.
Środa, 03 VI:
- Wysłuchanie piosenki „Jak się czuje Miś?”
- Wysłuchanie wiersza Jolanty Kucharczyk „Moje uczucia” – rozmowa na temat treści wiersza
- Rozmowa na temat emocji
- Wysłuchanie fragmentu wiersza „O dwunastu braciach” – przypomnienie nazwy obecnie trwającego miesiąca
- Praca z podręcznikiem: Nowe przygody Olka i Ady, str. 59.
Czwartek, 04 VI:
- Wysłuchani opowiadania Małgorzaty Strękowskiej „Wakacyjne podróże” – rozmowa na temat treści opowiadania
- Ćwiczenia w czytaniu – Podręcznik, str. 84 – 85
- Rozwiązywanie zadań tekstowych z matematyki. Zapisywania działań w zeszytach
- Praca z podręcznikiem: Nowe przygody Olka i Ady, cz. 4, str. 60 – 61
- Ćwiczenia gimnastyczne
Piątek, 05 VI:
- Ćwiczenia w czytaniu – Podręcznik, str. 92 – 93
- Obejrzenie filmiku o bezpieczeństwie w górach
- Rozmowa na temat bezpieczeństwa
- Praca z podręcznikiem: Nowe przygody Olka i Ady, Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, str. 76
- Ćwiczenia w dodawaniu i odejmowaniu
- Przestrzenna praca plastyczna: malowanie gór farbam
Poniedziałek, 08 VI:
- Powtórzenie samogłosek z Sową Mądrą Głową
- Wyszukiwanie słów, rozpoczynających się daną samogłoską
- Zapisywanie i oznaczanie struktury wyrazów
- Dzielenie wyrazów na sylaby i głoski
- Wykonanie papierowego samolotu zgodnie z instrukcją
- Obejrzenie „Przygód kota Filemona” – odpowiedzi na pytania, dotyczące filmu
Wtorek, 09 VI:
- Ćwiczenia pamięci – wymień imiona wszystkich kolegów i koleżanek z Twojej grupy
- Narysuj/ namaluj portret ulubionego kolegi/ koleżanki z Naszej grupy
- Posłuchaj wiersza Danuty Wawiłow „Bajka nowa, prostokątna i kwadratowa” – wyszukaj w domu i na podwórku przedmiotów w kształcie prostokąta, trójkąta i kwadratu
- Ćwiczenia słuchu: poszukaj tykającego budzika, chowanego przez mamę/ tatę/ babcię a potem zamieńcie się rolami
- Praca z podręcznikiem: Nowe przygody Olka i Ady, Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, str. 77,
Nowe przygody Olka i Ady, cz. 4, str. 62-63
Środa, 10 VI:
- Powtórka wybranych spółgłosek z Sową Mądrą Głową
- Wyszukiwanie słów, rozpoczynających się daną samogłoską
- Zapisywanie i oznaczanie struktury wyrazów
- Dzielenie wyrazów na sylaby i głoski
- Wykonanie doświadczenia z tańczącymi skrawkami papieru
- Zapoznanie z wierszem o dbaniu o porządek
- Posprzątanie swojego pokoju/ miejsca do zabawy i nauki
Czwartek, 11 VI:
- Boże Ciało – dzień wolny od zajęć dydaktycznych i wychowawczych
Piątek, 12 VI:
- Obejrzenie filmu o pojazdach
- Wysłuchanie wiersza pt. „Kto najszybszy? Kto najważniejszy?” – rozmowa na temat treści wiersza
- Zagadki, związane ze środkami transportu
- Praca z podręcznikiem:
Nowe przygody Olka i Ady, Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, str. 77 (sześciolatki); str. 78 (pięciolatki)
Nowe przygody Olka i Ady, cz. 4, str. 64 – 67
Poniedziałek, 15 VI:
- Zabawa rozwijająca umiejętność orientacji przestrzennej
- Zabawa orientacyjno – porządkowa „Zatrzymaj się zgodnie z poleceniem”
- Zagadki związane z bezpieczeństwem podczas wakacji
- Praca z podręcznikiem:
Nowe przygody Olka i Ady, Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, str. 78 – 79 (sześciolatki); str. 79 (pięciolatki)
Nowe przygody Olka i Ady, cz. 4, str. 68 – 71 - Wysłuchanie wiersza Małgorzaty Platy „Bezpieczne wakacje” – rozmowa na temat jego treści
- Obejrzenie filmiku o bezpieczeństwie nad wodą
- Układanie puzzli – „Łąka latem”
Wtorek, 16 VI:
- Wysłuchanie piosenki „Mój kolego z przedszkola” – rozmowa na temat słów piosenki
- Wysłuchanie opowiadania Agaty Widzowskiej „Pocieszajki dla maluchów” – rozmowa na temat treści opowiadania
- Ćwiczenia w czytaniu: Książka, str. 86- 89
- Nauka wierszyka metodą ze słuchu
- Wspomnienia dzieci z pobytu w przedszkolu
- Nowe przygody Olka i Ady, cz. 4, str. 72
Środa, 17 VI:
- Opowiadanie na podstawie historyjki obrazkowej
- Ćwiczenia w liczeniu za pomocą patyczków
- Zabawy ruchowe z woreczkiem
- Utrwalanie nazw miesięcy przy pomocy wierszyka
Czwartek, 18 VI:
- Poranna gimnastyka – ćwiczenia równowagi
- Ćwiczenia orientacji przestrzennej oraz w schemacie ciała
- Gra rodzinna „Zapłata”
- Kończenie zdań, dotyczących pobytu w przedszkolu
- Praca z podręcznikiem:
Nowe przygody Olka i Ady, Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, str. 80 (sześciolatki); str. 80 (pięciolatki)
Nowe przygody Olka i Ady, cz. 4, str. 75 – 77
Piątek, 19 VI:
- Zabawa badawcza „Dlaczego czereśnie pękają?”
- Zabawa rozluźniająca mięśnie okrężne oczu
- Zabawa ruchowo – naśladowcza „Wakacyjny pociąg”
- Wykonanie pracy plastycznej „Kolorowy latawiec” techniką dowolną
- Praca z podręcznikiem:
Ćwiczenia w czytaniu, książka, str. 94- 95;
Nowe przygody Olka i Ady, cz. 4, str. 78
Poniedziałek, 22 VI:
- Wysłuchanie wiersza Agaty Widzowskiej „Pożegnanie przedszkola”
- Wysłuchanie piosenki „Hej przedszkole”
- Wykonanie doświadczenia „Bańka w bańce”
- Praca z podręcznikiem:
Ćwiczenia w czytaniu, książka, str. 96
Wtorek, 23 VI:
- Obejrzenie filmiku przypominającego co dzieje się w przyrodzie w poszczególnych porach roku
- Wysłuchanie wiersza B. Szelągowskiej „Tato, czy już lato?”
- Rozmowa na temat treści wiersza
- Praca plastyczna „Lato” (kolaż)
Środa, 24 VI:
- Wspólna zabawa na świeżym powietrzu
- Przypomnienie piosenki „Hej przedszkole”
- Praca plastyczna „Moje wymarzone wakacje” – techniką dowolną
Czwartek, 25 VI:
- Przypomnienie imion wszystkich sześciolatków z grupy i związanych z nimi miłych chwil, spędzonych w przedszkolu
- Ćwiczenia artykulacyjne i ruchowe na podstawie rymowanki „Wakacyjne plany”
- Zabawa „Prawda czy fałsz?” – ćwiczenia koncentracji podczas działania przy muzyce
- Podziękowania za wspólnie spędzony czas
Piątek, 26 VI:
- Zakończenie roku szkolnego