Moduł III „Plastsiowa wiosna” 
KWIECIEŃ Tytuł miesiąca: „Plastuś i zwierzęta w wiejskiej zagrodzie”

W tym miesiącu wspólnie z Plastusiem wspaniale bawiliśliśmy się poznając zwierzęta mieszkające
na wsi oraz miejsca w których mieszkają. Tworzyliśmy rodziny zwierząt i nazywaliśmy ich młode. Wiele radości sprawiły dzieciom zabawy logopedyczne z piórkiemoraz słuchanie odgłosów zwierząt , rozpoznawanie ich i naśladowanie. Podczas zajęć zastanawialiśmy się co nam dają zwierzęta mieszkające w zagrodzie oraz ćwiczyliśmy swoją zręczność przy zabawie „Przenieś jajko”.
Fajnie spędziliśmy czas z naszym przyjacielem Plastusiem.

MP

Galeria 🙂

Moduł III „PLASTUSIOWA WIOSNA”
MARZEC Tytuł miesiąca: „WIOSENNE PRZEBUDZENIE”

Odkrywcy wysłuchali kolejne przygody Plastusia: „Kto znalazł wiosnę”, „Trzęsienie ziemi”, „Wałeczek z ryjkiem”, które był inspiracją do wielu zajęć. Razem z Plastusiem spacerowaliśmy po okolicy w poszukiwaniu zwiastunów wiosny. Oglądaliśmy pierwsze wiosenne kwiaty. Porównywaliśmy nasionka a następnie założyliśmy zielony ogródek Plastusia, którym oczywiście codziennie się opiekowaliśmy i obserwowaliśmy jak rosną nasze roślinki. Poznaliśmy warunki życia kreta i podczas spaceru obserwowaliśmy kretówki. Odbył się też „Wiosenny koncert”, podczas którego rozpoznawaliśmy odgłosy wiosny. Oczywiście nie zabrakło też zabaw muzycznych przy wiosennych piosenkach. Zwieńczeniem naszych działań było”Powitanie Wiosny”.

MP

Galeria 🙂

Moduł II „Zimowy czas Plastusia”
LUTY Tytuł miesiąca: „W PTASIEJ GOSPODZIE”

Przedszkolaki z zainteresowaniem wsłuchały opowiadania „Przygoda w ptasiej gospodzie”. Poznały zwyczaje sowy, obejrzały ilustracje przedstawiające różne jej gatunki. Dowiedziały się wiele ciekawostek o ich życiu i wyglądzie, np., że sowy mają cztery palce zakończone ostrymi szponami i żywią się drobnymi ssakami. Dowiedziały się czego symbolem jest sowa, próbowały wyjaśnić przysłowie „Sowa mądra głowa”. Układały puzzle – „Ptaki zimą” . Były też zabawy sensoryczne różnymi ziarnami, dzięki czemu dzieci poznały rodzaje ziaren, które później razem z Plastusiem umieściły w karmniku na balkonie. Dzieci dostały kolorowanki przedstawiające sowy, które pięknie pokolorowały i samodzielnie ułożyły napis SOWA. Na koniec była wspólna zabawa „Lata ptaszek po ulicy”.
MP

Galeria

Moduł II „ZIMOWY CZAS PLASTUSIA”
STYCZEŃ Tytuł miesiąca: „ZIMOWE ZABAWY Z HANIĄ I PLASTUSIEM”

Dzieci wspaniale spędziły styczniowy czas z Plastusiem, wysłuchały kolejnej przygody pt. „Smok mnie porywa!” – Dowiedziały się jak wyglądał kulig – oglądając ilustracje przedstawiające organizowane dawno kuligi – poznali znaczenie słów janczarki, lejce oraz świetnie się bawili tworząc własne zaprzęgi. Były też zabawy matematyczne – układanie sanek wg wielkości: od najmniejszych do największych i odwrotnie, przeliczanie ilości sanek w kuligu, dobieranie w pary wg określonej cechy . Oczywiście nie zabrakło też zabaw na śniegu przy piosence Tralala dla Smyka pt.„Bitwa śniegowa”. Zwieńczeniem wszystkich zabaw było malowanie Zimowego krajobrazu.

MP

Galeria

 

Moduł II „ZIMOWY CZAS PLASTUSIA”
GRUDZIEŃ Tytuł miesiąca: „W OCZEKIWANIU NA CHOINKĘ”

Grupa Odkrywcy wykonała zadanie na grudzień; Razem z Plastusiem dzieci poznały tradycje Świąt Bożego Narodzenia, słuchały opowiadania „Dobra nowinka, w szkole choinka”, piekły pierniczki wykonały piękne kartki świąteczne dla swoich rodzin, brały udział
w magicznych Jasełkach i Wspólnej Wigilii, podczas których śpiewały piękne polskie kolędy
i pastorałki. Słuchały też opowiadania „O sreberku , o złocie i wesołej robocie”. Porównywały wygląd dawnych i współczesnych ozdób choinkowych oraz wykonały piękny łańcuch. Świetnie bawili się porównując długości łańcuchów i udekorowali choinkę, która w tym roku jest ustrojona wyłącznie naszymi ozdobami i lampkami choinkowymi.

MP

Galeria

 

Moduł I – „SZKOŁA DAWNIEJ I DZIŚ”

Realizując kolejne zadanie z modułu pierwszego, dzieci obejrzały filmik pt. „O kleksiku z kałamarza, co na nikogo nie zwarza” oraz „Historia cała o porządku i strzałach”. Wysłuchały opowiadania „Żadna beksa nie pomoże na kleksa”. W ten sposób miały okazję poznać nazwy dawnych przyborów szkolnych, wzbogacając swoje słownictwo. Świetnie bawiły się dobierając w pary przedmioty mające to samo zastosowanie, chociaż, ze względu na miniony czas różnią się wyglądem.
Poznały też dawne zabawy swoich dziadków – „grę w klasy” oraz „Ciuciubabkę”, które wywołały mnóstwo śmiechu i radości. Na koniec pokolorowały tarcze grupy Odkrywcy.

MP

Galeria

 

Moduł I – „Jesienne spotkania Plastusia”

W ramach październikowych spotkań z Plastusiem Odkrywcy wysłuchali opowiadań: „Dziwne obyczaje”, „Znajomi ze strychu”, „Żołędziowa czapeczka” oraz wykonały wiele działań – Dzieci obejrzały film edukacyjny o nietoperzach. poznały nowe słowo: „echolokacja”. Słuchały odgłosów wydawanych przez nietoperze, a następnie brały udział w zabawie „Nietoperz mały , nietoperz duży”. Nie zabrakło też zabaw matematycznych – przeliczanie nietoperzy, układanie w pary ze względu na określoną cechę, układanie od najmniejszego do największego nietoperza . Wykonane aktywności zainspirowały dzieci do wykonania prac plastycznych – Plastusia z materiału przyrodniczego oraz nietoperzy z rolki po papierze toaletowym. Jesienne spotkania z Plastusiem były wyjątkowe.

MP

Galeria 🙂

Moduł I – „Wokół Plastusia”
Tytuł miesiąca:
„Plastuś i przyjaciele z piórnika”.

Odkrywcy meldują zrealizowanie wrześniowych zadań.
Dzieci wysłuchały opowiadania „O pamiętniku w czerwonym zeszyciku” oraz „O farbach, o kłopocie wielkim, czy można pisać pędzelkiem?”
Rozpoznawały przybory szkolne podczas zabawy sensorycznej.
Nauczyły się piosenki i wiersza o Plastusiu, i ulepiły swojego własnego plastelinowego ludka.
Nie zabrakło też zabawy z Bum Bum rurkami przy piosence „Kolorowe kredki”. No i oczywiście malowania farbami, które sprawiło wiele radości. Odkrywcy już nie mogą się doczekać kolejnych zabaw w towarzystwie Małego Plastusia
MP

Galeria

W tym tygodniu grupa Odkrywcy uczestniczyła w zajęciach wprowadzających w świat Plastusia. Dzieci poznały historię jego powstania, dowiedziały się o autorce Marii Kownackiej jej przyjaciółce Krysi oraz Tosi, która go ulepiła. Nie zabrakło też wspólnych zabaw z Plastusiem (maskotką),
który już skradł serca wszystkich dzieci i będzie nam towarzyszył każdego dnia.

MP

Regulamin projektu

Założenia i cele

Galeria